F450 + Naza V2 - vreemd probleem.

Wie kent dit probleem?

Op Atti modus, heeft de quad een vreemd verschijnsel getoond.

Als ik volgas voorwaarts ga, en dan volgas achteruit geef, dan wil de quad naar linksachter gaan, en moet ik vol tegensturen om de quad te stabiliseren.
Dit komt niet elke keer voor, maar ik heb wel elke keer een enorme schrik ervan, en kan nauwelijks de controle houden.

gr Björn

Hmmm... ondanks een abonnement geen mail ontvangen... daarom een wat verlate reactie.
De accu kabel loopt aan de voorzijde van het frame, de gps+gps-kabel lopen aan de achterzijde.
De motoren lijken allemaal prima te lopen, geen wrijving of dergelijken.

Nog een punt dat ik vergeten ben, bij de vorige grote crash (door defecte PMU) heeft een prop 1 antenne van de AR6210 iets ingekort.
Ik zie hier zelf geen kwaad in, daar de AR6210 ook een satelliet ontvanger heeft.

Of ben ik nu te positief?

Gelijk dan ook de vraag; kan je zo'n antenne zelf vervangen/repareren?

Je kan beter de antenne vervangen aangezien de lengte van groot belang is in combinatie met de gebruikte frequentie.

Al lijkt dit mij niet de oorzaak.

Zit de Naza wel op het CG van de copter?

Laatst bewerkt:
De naza zit midden op het F450 frame, maar ik heb wel een zeer lichte afwijking in cog.
Hoe kan je zo'n antenne vervangen btw?

Ik heb contact met Horizonhobby gehad, en zij vervangen de antennes niet.
Als ik de kapotte instuur dan krijg ik wel een nieuwe tegen gereduceerd tarief, meestal 50% van de retail prijs.
Zou dan ongeveer 35-40 euro zijn.
En toch lijkt het me dat je zo'n antenne moet kunnen repareren...

Antenne kam je heel makkelijk vervangen ontvanger open klikken kapotte antenne er af klikken en nieuwe er voorzichtig opdrukken antennes zijn verkrijgbaar onder anderen bij onze bekende Chinezen. Let wel goed op dat je de juiste connector hebt en lengte

Laatst bewerkt door een moderator:
Het is verder een originele f450, met naza v2.
Dus ook de opto esc's en dji motoren.

Kan je me een PB sturen voor die antennes?

Alvast bedankt!

Vandaag met de tip van Corrien mijn antenne gerepareerd.
Vanmiddag in de tuin proefgevlogen, en dat ging goed... op 1 ding na waarover ik een nieuw topic ga openen. (GPS probleem)

thread doorgelezen, maar niet van toepassing op mijn probleem. (waar ik intussen wel een nieuw topic voor geopend heb)

Het verhaal over het niet mogen trimmen van je zender vind ik dan wel weer interessant.

Back