f450 trilt en zwabbert???

Mijn f450 trilt en zwabbert sinds ik mijn propguards gedemonteerd heb.
Of het daar door komt of dat het toeval is weet ik niet maar ik krijg het niet weg.
weet iemand een oplossing

Bijlagen

• 2016-04-08 19.50.48.jpg
    2016-04-08 19.50.48.jpg
    186,1 KB · Weergaven: 180
Heb je wat meer info ? Welke FC gebruik je ? Lijkt een typisch geval verkeerde( te hoge) pids te zijn als ik het zo bekijk.

Heb je wat meer info ? Welke FC gebruik je ? Lijkt een typisch geval verkeerde( te hoge) pids te zijn als ik het zo bekijk.
Ik heb een naza v2 met gps. Ik had al wat zitten rommelen met de gain en nu vlieg hij eigenlijk alweer een stuk beter. de pitch stond idd te hoog.
Alleen lukt de hoogte lock nog niet echt, hij blijft niet op 1 plek hangen.
Moet ik ook nog iets met de "max angular rate"? hij staat standaard op 150 150.

dank alvast

Ik vloog de F450 altijd met de pids volgens de manual en dat vloog prima. Wat bedoel je met hoogte lock, bedoel je dat hij stijgt of juist horizontaal weg loopt ? Normaal is half throttle de positie waarom de Naza in GPS mode blijft hangen.

Ik vloog de F450 altijd met de pids volgens de manual en dat vloog prima. Wat bedoel je met hoogte lock, bedoel je dat hij stijgt of juist horizontaal weg loopt ? Normaal is half throttle de positie waarom de Naza in GPS mode blijft hangen.
hij gaat omhoog of omlaag. en hij loopt ook horizontaal weg.

Omhoog en omlaag zou vreemd zijn, op half throttle zou hij die positie moeten houden. Misschien toch nog eens het Naza dansje doen :-). Verder alles juist ingesteld in de software, ook de positie van je GPS/Compas ?

Compas dans gedaan? 4x ESC gekalibreerd?
Als dit een naza lite zo geweest zijn, zou ik gezegd hebben dit is normaal.
Maar met een V2, mag je dit gedrag toch niet hebben hoor.
Indien op mijn beide vragen het antwoord "ja" zou zijn, stel ik inderdaad ook voor om eens verder te gaan kijken in de gains.
Kijk ook even na of het frame goed uitgebalanceerd staat.

Compas dans gedaan? 4x ESC gekalibreerd?
Als dit een naza lite zo geweest zijn, zou ik gezegd hebben dit is normaal.
Maar met een V2, mag je dit gedrag toch niet hebben hoor.
Indien op mijn beide vragen het antwoord "ja" zou zijn, stel ik inderdaad ook voor om eens verder te gaan kijken in de gains.
Kijk ook even na of het frame goed uitgebalanceerd staat.
dansen is nooit mijn sterkste punt geweest haha.
ik heb de naza dans gedaan maar niet de ESC gekalibreerd. ik wist niet eens dat dat kon??
ik ga wel even googlen of kan jij dat een beetje uitleggen?
alvast bedankt

Ok. Welke esc gebruik je trouwens? De opto's kunnen niet gekalibreerd worden.
Heb je ze geprogrammeerd met zender of program card?

Neen volgens mij kunnen deze niet gekalibreerd worden. Corrigeer me maar als ik fout zou zijn. Maar bon, dat gaat de zwabberingen niet geven.
Als ze goed geprogrammeerd zijn, kan dat ook niet het probleem zijn. Ik zou eens verder kijken naar volgende dingen:
- alle schroeven nog stevig vast?
- gains?

Volgens mij gaat uw probleem daar ergens zitten hoor, anders zou ik zeggen dat je altijd mag langskomen, maar in denk dat het wat ver is.

Neen volgens mij kunnen deze niet gekalibreerd worden. Corrigeer me maar als ik fout zou zijn. Maar bon, dat gaat de zwabberingen niet geven.
Als ze goed geprogrammeerd zijn, kan dat ook niet het probleem zijn. Ik zou eens verder kijken naar volgende dingen:
- alle schroeven nog stevig vast?
- gains?

Volgens mij gaat uw probleem daar ergens zitten hoor, anders zou ik zeggen dat je altijd mag langskomen, maar in denk dat het wat ver is.
het zit volgens mij ook in de gains. hij vliegt nu wel beter maar nog niet optimaal.
het is ook best lastig om het in te stellen.
welke gains kan ik met de zender het beste tegelijk bedienen?
de basic gains, pitch roll yaw en vertical kan ik tegelijk op x1 zetten. of moet ik ze allemaal afzonderlijk doen?

Wat ik doe, is de pitch en de roll programmeren op X2, en op dat kanaal stel ik de VR draaiknop in van mijn zender.
Ik begin gewoon bij de basis 100%, en in vlucht draai ik stil aan de knop tot wanneer ie begint te zwabberen en dan draai ik een beetje terug. Achteraf sluit ik deze terug aan de WKM assistant en schakel ik de X2 uit.
Dan zouden de gains perfect moeten zijn, van de altitude gains blijf ik over het algemeen af.
Dus blijven experimenteren met de gains zou ik zeggen, oplossing zal wel komen.
Veel succes gewenst trouwens!

Back