F4C en Sportschaal Wedstrijden 2009

Hans,

Ja alles op zijn tijd maar vind de DH-2 wel erg leuk, was zelf ook bijna met jou en Teus mee gaan doen. Vertel welk geniaal idee :mrgreen:.

Henry,

Ja mooi he die Caudron G.III heb die jaren terug van Vladimir ook op de WK kunnen bekijken en die is toch wel zo mooi gebouwd.
Model.jpg
Vladimir's Word Champion Caudron GIII

Marc,

Misschien een leuk verslag om even door te kijken de bouw ligt even stil maar Teus en Hans gaan daar zeker ik de toekomst mee verder.
Zou leuk zijn als er nog een derde DH-2 bij zou komen.
2xairco-dh-2-schaal-1-5-5-1-brandstof-1-electrisch

Ton

Laatst bewerkt door een moderator:
Ton,
dat geniale idee zeg ik lekker niet!!:mrgreen:;)
Dat bouwverslag komt achteraf!:mrgreen:;)
Wordt een verrassing voor volgend jaar!:mrgreen:;)
Eén ding is zeker er gaan er twee gebouwd worden!!!!!!!!!!!!!!!
:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:banana::banana::banana::banana::music:

Mvgr Hans

geniaal idee Hans

Ik denk dat ik het weet Hans...
Je bouwt de DH2 romp van een op zijn kant gelegd keukentrapje... ja he? ;-)

Greetz,
Frank

Frank,
ik zal even een tipje van de sluier oplichten!!
Als je dit leest lach je je de schompes(althans ik wel :rolling:).
Een aantal weken gelden heb ik na overleg met een vliegmaatje op de club twee motoren aangeschaft voor een belachelijk lage prijs die we niet konden laten liggen(100 eurie voor twee 45cc motoren).

De volgende vraag kwam bij ons op(ik had daar al wel over nagedacht): welke kist gaan we daar nou omheen bouwen omdat je normaal gesproken de motor aanschaft naar gelang het vliegtuig dat je bouwt!:confused:

Ik heb hem een voorstel gedaan waar ie het helemaal mee eens was!
Toen ik hem de tekening heb laten zien was ie er helemaal voor te porren.
De motoren hebben afgelopen donderdag en vandaag gelopen naar volle tevredenheid dus dat zit wel goed(geen miskoop dus).

Oh ja, het gaat in ieder geval een houtje touwtje kist worden!!!:D
Ik zie het al heeeeeelemaal voor me.Twee dezelfde kisten van dat formaat tegelijk in de lucht(ook erg leuk om volgend jaar(ik loop misschien al voor op de feiten) bij Dawn Patrol te vliegen):yes:

Mvgr hans

ik ben net terug van de vliegmeeting in spaarenwoude heb daar vandaag men exstra gevlogen
alles ging goed aleen de landing was in het hooge gras
de motor liep niet stasionair viel dus uit en door val en dwarelwinde daar had ik wel snelheid maar geen lift
een krom landingsgestel als gevolg
verders mooie kiste daar
een aantal jets
1 is er nu plat
een ondergronse spit
wou niet omhoog wel naar beneden
en een b17 erg leuk
heb nu de motor wel goed stationair dus van de week het landingsgestel richten en dan is i weer klaar
de dh2 heb ik is in een film gezien weet niet meer welke

Hallo;

Bouwen doe ik zeer graag,maar ik zou toch ook willen leren vliegen erbij.
Ik ben van plan om te leren vliegen tijdens de bouw van het gewenste toestel.
Graag zou ik een toestel willen bouwen van woI of tussen de wo.
Liefst zie ik een toestel met zo'n strooien mand op de neus met vleugels erachter.Ik weet de naam niet ervan maar het was alvast van het begin van het vliegen tijdens woI

Grtz...

Marc

misschien bedoel je deze, de brik van van meel de eerste vlieger van de lva
model staat nu in mlm soesterberg
normal_100_2660.jpg

gr. jacques

Weel,
ik ben net terug van de vliegmeeting in spaarenwoude heb daar vandaag men exstra gevlogen
alles ging goed aleen de landing was in het hooge gras
de motor liep niet stasionair viel dus uit en door val en dwarelwinde daar had ik wel snelheid maar geen lift
een krom landingsgestel als gevolg
verders mooie kiste daar
een aantal jets
1 is er nu plat
een ondergronse spit
wou niet omhoog wel naar beneden
en een b17 erg leuk
heb nu de motor wel goed stationair dus van de week het landingsgestel richten en dan is i weer klaar
de dh2 heb ik is in een film gezien weet niet meer welke
Mis ik hier iets:confused: zie niet helemaal het verband met de wedstrijd:mrgreen:, of wil je hiermee aangeven dat je met de Extra mee wil gaan doen aan wedstrijden:D.

Ton

Bert,

Zet even je plaatjes in de 2009 wedstrijden topic.

Dank voor het schieten had het zelf veel te druk met jureren en ook prima naar mijn zin, trouwens leuk dat Evert en ik aardig op een lijn zaten met jureren.

Jammer dat de dag wat langzaam op gang kwam wel lekker kunnen kletsen en pas na 1 uur gestart kon worden.
Kunnen van geluk spreken dat het nog droog werd we zaten uiteindelijk in de goede hoek.

Je stond er trouwens al lekker mee te vliegen:yes::thumbsup: hebben Evert en ik heerlijk genoten van je vluchten, ga zo door kun ver mee komen.

Voor Gerard liep het anders af we stonden zijn start en landing door te nemen en te oefenen en dat verliep prima.
Totdat ja daar komt tie weer:( Gerard zij nog een start en landing en dan ja je raad het al de motor uit brandstof op.
Was het einde van het veld gepasseerd en zat boven de dijk lande net na de dijk uit zicht :help:
Grote paniek dus en rennen naar de dijk om te redden wat er te redden valt, bleek dat de Beaver op de neus verticaal aan de rand van de dijk in het water stond.
Konden hem nog pakken en op de kade weten te krijgen .
Voor de tip 3 meter uit de kant drijvend hebben we met stenen gooien de tip naar de kant weten te krijgen en hebben Gerard en ik ieder om te beurt een stuk het water in gelopen om hem te pakken te krijgen, dat met een derde poging lukte.
Als ik dit zo zit te typen staan me nekharen weer overeind.

Terug op het veld leek de schade oppervlakkig mee te vallen, had echt verwacht dat tie total zou zijn.
Maar het vermoeden is wel dat de motor naar achteren is gedrukt en de schade veel meer is dan zo op eerste instantie leek.
Heb ook zo mijn twijfels dat Gerard de Beaver mee naar de EK zal kunnen nemen, denk dat hij moet terugvallen op de Beech 18.

Ton

Hier wat foto's van de laatste F4C wedstrijd, afgelopen zondag op het vliegveld van Rozenburg.

2009-06-14_153022.jpg

Zo sta je tussen de grote zeeschepen te vliegen, heel uniek.

2009-06-14_153043.jpg

De readybox waar de deelnemers hun kisten kunnen starten.

2009-06-14_153106.jpg

De jury die heel wat koffie moet verslinden op zo'n dag.

2009-06-14_153118.jpg

Een deel van de flightline op Rozenburg.

2009-06-14_160025.jpg

Inzet groot materieel om een vliegtuig uit de bramenstruiken te halen.

2009-06-14_160048.jpg

De trotse eigenaar, die gelukkig na wat inspanningen weer kon gaan vliegen.

Groeten,

Bert

Zo even het verslag van Hans hierbij gezet.

Ja Hans jij had toch wat meer geluk dan Gerard vliegt trouwens super de Storch.

Ton

Het was na een regenachtige ochtend er toch gelukkig nog van gekomen dat er gevlogen kon worden.
Ikzelf had de pech dat ik twee keer zonder brandstof kwam te zitten waarvan de eerste keer er gelukkig nog op het veld kon worden geland!
De tweede vlucht liep minder goed af en moest ik de Storch op grote afstand ergens neerzetten op goed geluk.
Het was een hele zoektocht om de kist terug te vinden maar heb hem gelukkig weer terug(ik had de moed al een beetje opgegeven omdat je als het ware zoekt naar een speld in een hooiberg).
Met de hulp van o.a Bert,Ger, Robin en nog een paar andere medevliegers is het gelukt de kist uit de bramenstruiken te halen.
Wonder boven wonder had de kist totaal geen beschadigingen en kon ik op deze dag nog een paar vluchtjes maken.
Bij deze nogmaals HARTLIJK DANK voor de ondersteuning en hulp die ik van jullie heb gehad.
Ook moet ik even vermelden dat de Beaver van Gerard hetzelfde zoals ik heeft meegemaakt de dag.
Gerard was nog met Ton wat aan het doornemen.
De Beaver kwam vlak na de start op zo'n 5mtr hoogte ook zonder brandstof te zitten.
Gerard kon de kist niet meer op het veld landen dus moest hem buiten het veld op de grond zetten.
De kist had geen 10mtr verder moeten zweven want dan was ie in het water neergekomen.
Wel heeft de kist flinke schade opgelopen omdat ie op de keien is gekomen langs de waterkant.
Ik hoop voor Gerard dat de schade achteraf meevalt maar het is toch maar weer een hele klus omdat alles weer tiptop in orde te krijgen.
Veel succes met het herstellen van de schade Gerard!!!

Mvgr Hans

Toch maar goed dat ik effe de mail nog na keek.
Anders had dit ook in 2008 gestaan.
Niet gezien dus.

Hier de beaver van Gerard na de kleine duik.

100_3240.sized.jpg

100_3239.sized.jpg

100_3238.sized.jpg

Toch wel echt balen.:(
Na een zeer geslaagde middag vliegen.
Nog lekker effe kunnen scheuren met de beech, en raggel.;)
Want de ochtend tellen we niet mee, die zijn we vergeten.

En Hans was de de grootste mazellaar van de Dag.!!:p
En Hans al het voorstel geprobeerd. Je weet wel.
Toch wel effe doen.

Groeten Han.

@ Han,
help me even opweg want er is zoveel gesproken en gebeurt dat ik me helaas niet meer kan herinneren wat je voorstel was!

Mvgr hans

Hallo allen,

Na al deze berichten, mooie en slechte, toch benieuwd geworden naar de uitslag en dan met name de punten.
Heb je nog wat liggen Ton?

Ik heb er begrip voor dat het even heeft geduurd, want ook Oss is druk bezocht las ik.

Bert

Laatst bewerkt:
Heb van Gerard ook begrepen dat de schade toch minder is dan in eerste instantie gedacht werd.

Trainen zal er niet echt meer in zitten en dat is toch wel jammer, we gaan het zien op de EK hoe het afloopt.

Ton

nou nee niet met schaalwedstrijden in iedergeval
word meer een kist voor demo,s
de spitfire mk5 word voor schaalwedstrijden​

Zo,ik heb een mooie troffee van glas binnen gekregen vandaag van de wedstrijd die op Rozenburg gevlogen werd en ga daar vanavond een lekker wijntje uit drinken!!:celebrate:

Mvgr hans

Back