F4U Corsair vleugel delen.

Waarom deelbaar hoe groot gaat tie worden dan, elke vleugel is deelbaar te maken.

Vertel eens wat meer van wat je van plan bent.

Ton

mss zoals een echte corsair opvouwen! dan is nog beter op schaal.

Het probleem is dat de vleugel net niet in de auto past(span 2,36 Nick Ziroli plan) dues vandaar dat ik wil kijken of de vleugel deelbaar is.

Ik heb er geen ervaring mee, maar bij de meeste Corsair's wordt de vleugel uit 3 delen gebouwd: 1 middenstuk , en 2 vleugelkanten
Deze stukken moeten dat op de typische "knik" aan elkaar gelijmd worden. Misschien is het mogelijk of op die plaats een stuk carbon buis te monteren zodat de 2 vleugelstukken afneembaar blijven van het middenstuk?

lijkt me niet de handigste plaats om het in de knik te doen. de krachten tijdens wat heftige bewegingen zijn daar erg groot, en je kunt er geen recht stuk carbon kwijt.

het idee van 3 delen is wel een goede. middenstuk gewoon aan het vliegtuig laten zitten, en dan net voorbij de knik op het rechte stuk een buis erin en vleugeldeling maken.

De knik is bij een Corsair een bijzonder moeilijke plaats, zelfs zonder deelbare vleugels.
Als je voor schaal gaat, en dus ook een fatsoenlijk landingsgestel installeerd, dan is de hoofdligger al uitermate problematisch.
Het minst complex is om ter hoogte van de overgang van flaps naar ailerons, de vleugel de delen. De opsteekvleugels worden dan veel korter, en de complexiteit daalt enorm.
Het doel is dan toch bereikt, een vleugel die in de auto past.

Op RCSCALEBUILDER.COM is iemand die de vleugel van een Ziroli Stuka deelbaar heeft gemaakt. http://www.rcscalebuilder.com/forum/forum_posts.asp?TID=9314&PN=1&TPN=2
Idee is hetzelfde.

In een FMT van dit jaar of eind vorig jaar, was er iemand die de Stuka deelbaar heeft gemaakt precies in het midden. Dus op de plek van de romp in 2-en. Ik denk dat dit ook voor de Corsair een mooie oplossing zal zijn. Zal morgen eens kijken of ik die terug kan vinden, als je er belang bij hebt.

Back