f4u corsair

hey frank,

die staat daar te staan voorlopig, ik moet nu die carbonstangen en huls bestellen waar de vleugels aan ophangen.

gtjs
wim

hey,

idd deze is van composite arf en is idd zeer mooi aant worden nu :-)

het zal ook een plezier zijn om met dit toestel uit te pakken op de schows.
we zullen jou ook wel meerdere keren tegen komen zeker he:-)

gtjs
wim

we zullen jou ook wel meerdere keren tegen komen zeker he:-)
gtjs
wim

Vast wel, waarschijnlijk oa weer bij jullie Fly-inn , misschien dit jaar ook op euroflugtag 2009 ;)
(hopelijk met de mustang dit jaar heeft ongeveer de zelfde schaal maar lang noet zo mooi als de toestellen van Comp.-ARF)

Als hij klaar is in juni, misschien een idee om hier heen te gaan
( 4-dutch-warbird-scale-meeting-voor-motormodellen-oss-2009-a )
Volgens de lijst , komt er al een Corsair van 3mtr met moki 250 in :cool:

ps hoe staan de zaken (al aan het spuiten :murder:)
Het spuiten is nog net niet aan de orde :rolleyes:

Het toestel staat momenteel in de workshop van HAROFLY. Nu is het eigelijk vooral wachten op de servo's, en die komen binnenkort binnen.
Het gaat nu dus gestaag vooruit. Het intrekbaar landingsgestel wordt er momenteel ingebouwd en hier zijn wat probleempjes om alles wat te laten passen. Het systeem op zich is heel mooi, maar ik heb het gevoel dat ze bij C-ARF hun huiswerk nog eens moeten maken voor dit systeem. Maar goed, mits wat aanpassingen komt dit allemaal wel goed en het zal er super uitzien.

Dit wordt echt een show-beest: de opvouwbare vleugels, realistisch geluid van de stermotor, landingsgestel,...

Laatst bewerkt door een moderator:
ben erg benieuwd hoe die opvouwbare vleugels werken en hoe zwaar de hele kist zal worden.

blijf vooral foto's plaatsen, deze kist mag gezien worden

gr rene

hey,

bedankt sven voor de info , heb zelf nog zeer weinig tijd om hiermee bezig te zijn .

maar ze zijn goed bezig hoor:-)

gtjs
wim

Ik heb eens een filmpje gezien van deze C-ARF die zijn vleugels ontvouwde voor take off, maar ik kan het niet meer vinden. Weten jullie het ergens te staan?

Aan de Corsair wordt regelmatig gewerkt, het inbouwen van het landingsgestel heeft heel wat tijd gekost. Alles mooi en vooral goed werkend krijgen was niet zo simpel. Aan deze kant moet het plaatje nog op de poot van het landingsgestel komen, meegeleverde boutjes zijn hier te kort voor dus dit moet weer even aangepast worden zoals reeds aan de andere kant gebeurd is.
De servo's zijn ondertussen ook binnen dus de vleugel kan eigelijk verder afgewerkt worden. Ik neem aan dat de servo's inbouwen wel iets vlotter zal gaan.

hier nog eens enkele foto's:

1235578028.jpg

1235578123.jpg

1235578187.jpg

Fijn om te zien dat hij in goede handen is ;), en dat er vooruitgang is.

Ik heb eens een filmpje gezien van deze C-ARF die zijn vleugels ontvouwde voor take off, maar ik kan het niet meer vinden. Weten jullie het ergens te staan?

Deze misschien ??
Wat een sound.
[URL="
- F4U-1D Corsair[/URL]

Laatst bewerkt door een moderator:
Wow ,machtig mooi.
Zou hij een extra beveiliging op het knopje van zijn zender hebben gemaakt.
Ik moet er niet aan denken als je in de lucht per ongeluk de schakelaar van de vleugels kiest ipv de wielen.....

Mhhh, zit zou je kunnen voorkomen door middel van het toepassen van een "weight on wheel" schakelaar.
Je kan de vleugels dan alleen opvouwen als de kist op de grond staat met het gewicht op de wielen.

Back