f4u corsair

hey,
bedankt aan sven om de fotos en bedankt aan het team voor de vooruitgang.

idd dat is het toestel en idd ook met een moki , nog even afwachten en dan zal hij wel te zien zijn van de zomer.

gtjs
wim

Aan de Corsair wordt regelmatig gewerkt, het inbouwen van het landingsgestel heeft heel wat tijd gekost. Alles mooi en vooral goed werkend krijgen was niet zo simpel. Aan deze kant moet het plaatje nog op de poot van het landingsgestel komen, meegeleverde boutjes zijn hier te kort voor dus dit moet weer even aangepast worden zoals reeds aan de andere kant gebeurd is.

Het verbaasd me dat bepaalde dingen zo slecht passen en/of niet kloppen.
Comp arf staat toch bekend om hun kwaliteit,volgens een mede clublid die een geebee van hun heeft gehad gebeurt dit eigenlijk nooit,en als je ontevreden bent over iets moet je je sales rep ff bellen, krijg je gewoon vervangende onderdelen. Je betaald tenslotte voor topkwaliteit!

Aan de Corsair wordt regelmatig gewerkt, het inbouwen van het landingsgestel heeft heel wat tijd gekost. Alles mooi en vooral goed werkend krijgen was niet zo simpel. Aan deze kant moet het plaatje nog op de poot van het landingsgestel komen, meegeleverde boutjes zijn hier te kort voor dus dit moet weer even aangepast worden zoals reeds aan de andere kant gebeurd is.

Het verbaasd me dat bepaalde dingen zo slecht passen en/of niet kloppen.
Comp arf staat toch bekend om hun kwaliteit,volgens een mede clublid die een geebee van hun heeft gehad gebeurt dit eigenlijk nooit,en als je ontevreden bent over iets moet je je sales rep ff bellen, krijg je gewoon vervangende onderdelen. Je betaald tenslotte voor topkwaliteit!
We zijn met minstens 5 man die het bekeken hebben en kwamen allen tot de conclusie dat het niet kon werken. De C-ARF warbirds hebben toch enkele puntjes in het ontwerp zitten die beter kunnen, bij een update van dit toestel zal wel vanalles veranderd worden. Het is niet omdat het beter kan dat dit een slecht toestel is, verre van! Kwalitatief is het een zeer hoogstaand toestel, de functionaliteit laat het wat afweten. Maar ja, daarvoor ben je dan weer modelbouwer om dat op te lossen.

C-ARF heeft een goede service, maar vervangende onderdelen krijgen helpt niet altijd. Als het niet past, past een nieuw onderdeel ook niet. Als er iets ontbreekt of stuk is, helpt dat wel.

We zijn met minstens 5 man die het bekeken hebben en kwamen allen tot de conclusie dat het niet kon werken. De C-ARF warbirds hebben toch enkele puntjes in het ontwerp zitten die beter kunnen, bij een update van dit toestel zal wel vanalles veranderd worden. Het is niet omdat het beter kan dat dit een slecht toestel is, verre van! Kwalitatief is het een zeer hoogstaand toestel, de functionaliteit laat het wat afweten. Maar ja, daarvoor ben je dan weer modelbouwer om dat op te lossen.

C-ARF heeft een goede service, maar vervangende onderdelen krijgen helpt niet altijd. Als het niet past, past een nieuw onderdeel ook niet. Als er iets ontbreekt of stuk is, helpt dat wel.

Daar heb je ook weer een punt,als het aan het oorspronkelijke ontwerp ligt helpen andere onderdelen niet nee. En dit soort puntjes lees je eigenlijk nooit iets over,meestal zie je alleen de vliegende foto's,filmpjes etc. Ik blijf dit draadje wel volgen want het blijft een schitterende kist!

De Corsair staat terug op de bouwtafel dus binnenkort zal er weer wat vooruitgang zijn.

In Zweden stond zo'n C-ARF Corsair en ik heb hem in actie gezien, zeer mooi! Deze is nog nieuw en had er nog maar 3 vluchten mee gemaakt. Hij vloog zeer mooi en kwam zelfs zeer rustig binnen, de flaps werken dus goed.

1245402188.jpg

Dit draadje eens terug vanonder het stof halen, dat is met de Corsair zelf ook gebeurd. Ik ga proberen deze week wat foto's te nemen en zal ze hier wel posten.

Ondertussen zijn de rollen aangestuurd. Richtingsroer staat erop en is ook aangestuurd en de stabilo en hoogteroeren zouden er deze week moeten opkomen.
Spijtig genoeg duurt alles net iets langer dan verwacht wegens de "goede" passing van alle onderdelen.

Binnenkort dus weer wat foto's.

Weer wat vooruitgang geboekt. Richting en stabilo zitten erop.

Het hoogteroer wordt aangestuurd met een carbon staaf van 10mm diameter. Op de foto is de aansturing te zien aan de binnenkant. Deze staaf komt zo'n 20 a 30mm uit de romp en zit in het hoogteroer ter hoogte van de scharnierlijn. Als de staaf draait, gaat het hoogteroer dus mee. Mooi systeem en geen zichtbare aansturing van buitenaf. 1 nadeel: de carbon staaf zit gewoon "geklemd" in het hoogteroer en de wrijvingskrachten zorgen er dus voor dat het hoogteroer mee beweegt. Niet ideaal voor een kist van dit formaat. Oplossing: staaf dus in het hoogteroer lijmen; nadeel hiervan is dan weer dat het stabilo niet afneembaar is. We hebben de veiligheid (inlijmen) verkozen boven het praktische (afneembaar stabilo).
Of ik zie het weer eens fout, of ze moeten bij C-ARF hun huiswerk toch nog maar eens overdoen. Dit princiepe aansturing is dus verre van ideaal.

De richting is volgens hetzelfde princiepe aangestuurd met 1 verschil: hier zit echter nog een extra pin in de carbon staaf die ervoor zorgt dat de richting meedraait en het niet gewoon de wrijvingskrachten zijn. Ze weten dus hoe het moet, ze passen het echter niet toe voor de hoogteroeren :confused:

Verder zijn er de kleine prullen die je niet verwacht in dit soort kist: slechte passing van de carbon staaf en de meegeleverde bussen en rollementen die over de staaf moeten. De onderdelen passen niet, carbon staaf moest afgeschuurd worden en de meegeleverde bussen moeten nog op maat gemaakt worden. Allemaal een kleine moeite voor C-ARF om dit passend mee te leveren en mooi op maat.

1255253604.jpg

1255253253.jpg

1255254717.jpg

hoi sven,

ziet er allemaal leuk uit , de motor komt normaler wijze rond 5 november mijn richting uit , van zodra ik hem heb breng ik hem binnen.

gtjs
wim

Lang geleden sinds een update, maar zeker niet stil gezeten. Veel werk aan de Corsair en niets zien vooruit gaan. Motor zit er in, lucht voor landingsgestel en hydraulica voor de vleugels is ook al aangesloten. Cockpit is ondertussen ook al gelijmd.

De stand van zaken:

DSCF5698small.jpg

DSCF5699small.jpg

DSCF5707small.jpg

De piloot van mijn 1/3 Piper wou de Corsair al eens testen, spijtig dat hij wat te groot is.
DSCF5711small.jpg

Nog te doen:
powerbox + lipo's + ontvangers erin
tank + luchtreservoir + hydraulica-zak erin
spuiten (voor of na de eerste vlucht(en))

Bedoeling is om de Corsair rond Pasen vliegklaar te hebben, als er niet te veel tussen komt is dit haalbaar.

mooie kist

Toch nog vooruitgang :shock: , (ik wou al een bod doen op die moki :murder:)

Ziet er netjes uit !! .

Hopelijk zie ik hem dit jaar ergens vliegen.

ps ook een mooie SU-26 op de achtergrond ook met moki waarschijnlijk

Toch nog vooruitgang :shock: , (ik wou al een bod doen op die moki :murder:)

Ziet er netjes uit !! .

Hopelijk zie ik hem dit jaar ergens vliegen.

ps ook een mooie SU-26 op de achtergrond ook met moki waarschijnlijk
Vooruitgang is er zeker, gewoon wat trager dan verwacht door allerlei omstandigheden (passing van de onderdelen, andere projecten,...). Een bod mag je altijd doen, als het een goed bod is zal Wim er wel eens over nadenken :mrgreen: In de Sukhoi zit inderdaad ook een Moki. Je zal beide toestellen nog wel zien vliegen.

su 26

hoi,

ja de su 26 is ook met een moki , deze moet eerdaags vliegen , moet de schakelaar van de ontsteking nog veranderen en dan is hij klaar voor ingevlogen te worden, hoop dat hetb zondag goed weer is dan kan het gebeuren, hier alvast een plaatje van de su 26

Back