F5B - 13 September - Valkenswaard

Slechtste score 31 rakken, de rest al gauw 40... Hier kun je met een Hawkje weinig meer betekenen.

Hoi Jitze,
Jammer dat je er niet bij kon zijn, was een prachtige dag :)
Ik snap wat je bedoelt, met een Hawk zul je geen wedstrijd winnen. Maar dat is denk ik niet reeel om te verwachten. Wel kun je net als de andere deelnemers genieten van een leuke dag vliegen met zijn allen, en voor jezelf het beste halen uit wat je tot je beschikking hebt. En of dat nou een Hawk, Avionik of Blizzard is, dat maakt niet uit. Het was bijvoorbeeld ook gaaf om te zien hoe Niek een keertje meedeed met zijn Blizzard en erin slaagde 18 rakken te doen. Als iedereen het lekker naar zijn zin heeft is voor mij een wedstrijd al geslaagd. Die keren dat je meevloog had je toch ook een leuke dag?

Groetjes,
Gerben

Het is alweer dinsdag, hoog tijd voor een korte terugblik naar het weekeind.
Toen ik aankwam bij de MVC Maasdriel was het eerste wat ik zag een prachtig veld, nog flink groot ook met 50x200mtr. De club is net opgericht en heeft nog geen gebouwtje, gelukkig was het mooi weer. Naast onze Belgische vrienden Luc en Willy, waren er ook 3 Duitse vrienden overgekomen, speciaal voor het leuke sfeertje tijdens de NL wedstrijden. Dat ze daarvoor 600km+ moesten rijden (enkele reis), maakte ze niet uit, enthousiasme kun je ze niet ontzeggen. Totaal gingen we met 12 deelnemers van start.De door Ronald beloofde 23 graden liet bij de briefing nog even op zich wachten (maar later kwam dat helemaal goed).

De eerste ronde waren er her en der wat technische probleempjes, Joris zijn vleugelservo had de bibbers, die vleugelservo's van Ronald deden helemaal niets meer (soldering gebroken), Pieter zijn model had een eigen willetje en Jurgen zijn regelaar ging na de 2e stijgvlucht een dutje doen en startte gewoon niet meer. Gelukkig leverden die probleempjes geen verdere schade of crashes op.
Na 1 1/2 ronde was het tijd voor een lunchpauze. Ronald nam ons mee naar de ijssalon net om de hoek, waar hij door hem gesponsorde broodjes geregeld had (Jan W bedankt voor het oppassen terwijl we lunchen waren). Inmiddels was het zonnetje goed doorgekomen en na de broodjes smaakte een ijsje erg goed :). Teruggekomen op het veld verrasten Ralf en Jurgen me met een t-shirt, ze vonden het zo leuk dat ze zo geholpen werden dat ze me in hun 'Fliegerfreunde' groepje opnamen. Erg leuk, daar was ik toch wel even stil van.

Na de onderbreking ging het vlot verder. Er zat regelmatig thermiek, maar je moest goed zoeken. Soms zakte het hard en soms ging het snel omhoog. Luc liet een fraai stukje thermiekvliegen zien, door op 4 minuten in te willen draaien voor de landing (limiter), maar op dat moment iets te voelen, een rondje te draaien en weer omhoog te komen om de 10 minuten vol te vliegen, knap! Ook leuk is om te zien hoe Team Kampen steeds weer een stapje beter vliegt en er onderling een leuke strijd van maakt. Mark maakte indruk door met de Hawk 39 rakken te vliegen, met daarna de volle 10minuten zweven.
Omdat ik de eerste 3 rondes had kunnen winnen, besloot ik in ronde 4 een gokje te wagen en een volledig nieuwe aandrijving te testen (vrijdagavond in elkaar gesoldeerd). Met wat geluk en goed weer blijkt hij het erg goed te doen, en rolde er zowaar een 50-rakker uit, en was ik een blij mannetje :)
En zo ging de dag snel. Bij de prijsuitrijking zag ik rozige koppies van een dag lekker vliegen. Een deel van de vliegers moest direkt naar huis, met de rest zijn we naar de lokale Chinees afgereisd. Anja had een goede keus gemaakt, heerlijk eten en vooral gezellig na-ouwehoeren.
Echt laat hebben we het trouwens niet gemaakt, omdat bijna de helft van de groep op zondag nog een wedstrijd had in Belgie (Ralf, Patrick, Luc, Willy, Pieter en ikzelf).

Nu is het op naar Kampen, waar we 11 Oktober de laatste wedstrijd van het seizoen zullen vliegen.

Groetjes,
Gerben

Ondertussen heeft Mark de foto's alweer online (binnen 5 minuten nadat ik ze gestuurd had, snelle goser ;) )

Team Kampen, als ik goed kijk is de piloot het mest ontspannen ;)
IMG_2806.JPG

Onze Duitse vrienden, Patrick, Ralf en Jürgen:
IMG_2807.JPG

Joris kijkt een goed naar de servo's in de RW4 vleugel terwijl team Kampen geestelijke ondersteuning biedt:
IMG_2815.JPG

Ik vraag me af wat Mark hier denkt:
IMG_2812.JPG

Ontspannen lunchen bij de ijssalon:
IMG_2819.JPG

De verrassing van Ralf en Jurgen:
IMG_2827.JPG

Lekker eten bij de Chinees; Anja denk je dat je genoeg hebt?
IMG_2831.JPG

Patrick smaakt het in ieder geval goed zo te zien:
IMG_2830.JPG

Back