F5B - 13 September - Valkenswaard

Jitze, dit is alleen nodig als je FAI F5B vliegtuig vliegt, om alles volgens de reglementen te doen.

Hawk is net te klein, ik vlieg ook met een te lichte accu.

Mooie vooruitzichten: windkracht 3 en 23 graden met een wolkje en een zonnetje.:cool: niet vergeten: zonnebrand en zonnebril.

Internationaal deelnemers veld. Uit Duitsland, Belgie, hollanders en nederlanders

Tijdschema:
09:00 opbouwen van de tent en de rakken, een paar helpende handen zijn altijd welkom
09:45 Inschrijving, graag gepast betalen
10:00 Briefing piloten en aansluitend helpers, en aanstelling jury teampje als dat lukt deze keer
10:30 Aanvang wedstrijd

Aanmelden graag van te voren via F5B.nl - Home

Stroom is niet aanwezig. Dus eenieder met volle accus meenemen, en/of een laad accu. Ik zal 2 17ahuur noodaccu's meenemen voor wie stroom nodig heeft.

De lunch pauze is iets langer zodat de ijsboerderij op 500m kan worden bezocht, en/of de subway op 1500m.

Namens de F5 subcomissie,

Ronald

de site: ModelVliegClubMaasdriel M.V.C.M. - Home

Hoi Ronald,

Top, fijn dat we terecht kunnen in Hedel bij de MVCM :)

Titel kan ik helaas niet meer aanpassen, de beginpost is te oud..

Team Kampen: tuurlijk, ik neem een extra 100Ah loodakku mee.

Tot zaterdag,
Gerben

GJ, bedankt voor de tip, want ik had al een redelijk aantal clubs in Brabant / Limburg benaderd.

Valkenswaard is een prachtig terrein, echter is momenteel volledig omgeven door mais aan 3 kanten en bomen aan 1 kant. Voor de beginnende F5B vlieger geen pretje. De ervaren vliegers hadden er goed uit de voeten gekund, maar een buitenveldse landing zou gepaard zijn gegaan met een lange speur tocht in het mais. Vandaar de wijziging in locatie. 25 oktober in Valkenswaard wellicht een oefendag.

MvG Ronald

Met mais heb ik slechte ervaringen, vooral in Belgie ;). Ik heb nog even het evenement op Facebook geupdate, onze Duitse gasten geinformeerd en de post op RC-Network aangepast.

Een oefendag is een leuk idee!

Groetjes,
Gerben

Ik ben alweer druk met de voorbereidingen van mijn kant:
5x LiFePo gasbox laden: check
1x Lipo rakkensysteem laden: morgenavond
2x 100Ah loodakku laden: 1 is vol, de andere vannacht
1x 15Ah loodakku omroepsysteem: check
4x portofoon: staan onder lading
1x scorekraatjes printen: check (hoewel er 'Eurotour Almere' bovenstaat, maar goed)
1x Deelnemers in rakkencomputer invoeren: zometeen even doen
2x rakkenpaal: ligt klaar in de auto
2x stoel onder de rakken: ligt in de auto

Zijn jullie er al een beetje klaar voor?

Groetjes,
Gerben

......
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zat echt al helemaal klaar om het verslag te lezen, maar het is natuurlijk morgen pas. :confused: Zal wel komen omdat ik er 6 uur over heb gedaan om in Aurich te komen.

Veel plezier morgen allemaal. Geniet van de mooie dag die het gaat worden.

Hoi Johan, flinke files dus? Als ik me niet vergis zei je dat het normaliter 2.5 uur is, al een stuk verder dan je normale tax van 1 1/2 uur ;)

Succes in ieder geval, waar kunnen we jouw verslag vinden?

Lipotjes zijn vol, de meeste spullen liggen in de auto, ik ga zo rijden, verwacht er om 09:00 te zijn, tot straks!

Groetjes,
Gerben

Back