F5B 5e wedstrijd Cumulus Kampen 19 September

Discussie in 'Pylonracen & speedmodels' gestart door sundaypilot, 1 sep 2015.

  1. sundaypilot

    sundaypilot

    Lid geworden:
    24 mrt 2008
    Berichten:
    505
    Locatie:
    Maarheeze
    grote taart of kleine taarto_O?

    grote taart dus, Gerben heeft de 1e plek overall!!
     
    Laatst bewerkt: 14 sep 2015
  2. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
  3. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Nog een paar daagjes te gaan.. zo te zien staan we weer met een klein deelnemersveldje aan de start..
    Onze Belgische vrienden rijden ons gewoon voorbij, zo naar Denemarken, jammer hoor! ;)

    Iemand nog iets gehoord van Rick?
    Mark, heb je al iets af?

    Groetjes,
    Gerben
     
  4. Rick NL

    Rick NL PH-SAM

    Lid geworden:
    18 apr 2008
    Berichten:
    4.048
    Locatie:
    Gouda
    Ik niet.
    Maar hij zal niet kunnen komen de 19e wegens familie afspraken. Opvang van kleinkinderen omdat ouders weg moeten.
    Als de uitwijk wedstrijd de 26e doorgaat ben ik er wel.

    Dit weekend Eurotour gevlogen in Wales, een heerlijke plek met schitterende hellingen voor alle windrichtingen.
    Natuurlijk lang niet zo goed gevlogen als Gerben in 'zijn' Tour. Ten eerste ben ik niet zo goed als Gerben en wij moeten vliegen tegen mensen die de prachtigste hellingen vlak bij hebben en er ierder week op kunnen vliegen.
    Het blijkt zo is mij als geruststelling verteld dat wanneer de goede Britten voor het eerst op de (duidelijk andere) continentale hellingen vliegen ook minder presteren.
    Uitslag http://kevin-newton.blogspot.nl/2015/09/welsh-open-2015-final-result.html
    We hebben nog een paar ET wedstrijden te gaan. Mijn laatste is over bijna 4 weken in Denemarken.

    Succes komend weekend.

    Rick
     
  5. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Rick, dat is toch geen probleem, neem ze gewoon mee :)
    Als ze oud genoeg zijn kunnen ze zelfs de rakken bemannen.
    In BB hadden we een jonge dame (zal iets ouder zijn geweest als je kleinkinderen gok ik, maar toch) op het A-rak. Ze drukte enorm strak en consequent, een hele prestatie bij 40 deelnemers per ronde. Zelfs toen een Duitser het vuile spelletje probeerde om een reflight te forceren door met motor aan rondjes om het A-rak te vliegen, drukte ze iedere passage zonder enige twijfel en correct, tot groot genoegen van alle andere deelnemers. Het leverde haar een halve heldenstatus op en de complimenten van alle deelnemers (op een Duitser na misschien).

    Dat hellingvliegen valt niet mee heb ik gemerkt toen ik een rondje meevloog, dat is veel ingewikkelder dan F5B ;)

    Gerben
     
  6. Rick NL

    Rick NL PH-SAM

    Lid geworden:
    18 apr 2008
    Berichten:
    4.048
    Locatie:
    Gouda
    Hoi Gerben,
    Ik vind 4 jaar en 1 jaar en een week toch wel erg jong voor die taak. :p

    Rick
     
  7. Joriz

    Joriz

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    175
    Locatie:
    Amsterdam
    Ik kom zaterdag ook meevliegen, zojuist opgegeven op de site.
    Zo mogelijk zou ik graag een beetje vooraan willen starten aangezien ik jammer genoeg op tijd naar huis moet...
    Tot op Kampen!
     
  8. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Ha gezellig Joris!
     
  9. sundaypilot

    sundaypilot

    Lid geworden:
    24 mrt 2008
    Berichten:
    505
    Locatie:
    Maarheeze
    weer gaat de goede kant op!
     
  10. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Eerste voorbereidingen zijn alweer getroffen, printertje en laptop hangen aan de lading, porto´s liggen te ontladen (NiCd accutjes).
    Ik heb ook vast een startvolgorde gemaakt, waarbij Pieter en ik zoveel mogelijk kunnen coachen (werd geloof ik wel op prijs gesteld, anders hoor ik het graag :) ).
    Voor nu is de startvolgorde:
    Pieter
    Ronald
    Jan
    Joris
    Johan
    Gerben

    Mochten er nog last-minute aanmeldingen zijn, pas ik hem natuurlijk graag aan :)

    Groetjes,
    Gerben
     
  11. sundaypilot

    sundaypilot

    Lid geworden:
    24 mrt 2008
    Berichten:
    505
    Locatie:
    Maarheeze
    Het gaat door!!!, licht buitje in de middag, moet goed komen,

    upload_2015-9-18_19-28-59.png
     
  12. Medusa

    Medusa

    Lid geworden:
    5 jan 2013
    Berichten:
    114
    Locatie:
    Breda
    Unilog nog even naar 1750 Wmin terugzetten.
    Spullen klaarleggen en als mijn dochter vannacht met de auto terugkomt het spul inladen. Ze zal 'm wel niet voltanken dus moet ik dat morgen zelf doen.:rolleyes:
     
  13. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    O ja, die Unilog, zal ik ook nog even doen :)
     
  14. dzjaivnt

    dzjaivnt

    Lid geworden:
    12 aug 2007
    Berichten:
    711
    Locatie:
    Ermelo
    Hopelijk rustig nachtje voor mij, dan is mijn humeur ook te doen ;) tot morgu!
     
  15. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Lipotjes geladen, ontbijtje achter de kiezen, nu nog even wat spullen de auto ingooien en dan kom ik eraan, tot straks :)
     
  16. Jan Weststrate

    Jan Weststrate

    Lid geworden:
    17 jul 2003
    Berichten:
    292
    Locatie:
    x
    Tot Straks! Mijn charmante assistente komt mee, dus mijn dag kan al niet meer stuk.
     
  17. sundaypilot

    sundaypilot

    Lid geworden:
    24 mrt 2008
    Berichten:
    505
    Locatie:
    Maarheeze
    kijk, na redelijk wat regen toch een mooie dag geworden! Uitstekende locatie, fijne hulp van de Kampenaren en lekkere broodjes tussen de middag (dank Klaas)! Zelfs spontane hulp van bezoekers en supporters.

    Het vliegen gaat steeds geroutineerder: 44 rakken is geen uitzondering meer (dankzij de goede coaching), ook Joris vliegt dit aantal. Bij een ""cut"" wordt er snel een rondje gedraaid. Dat was een paar jaar geleden wel anders: stalls, de weg volledig kwijt, de B-man/vrouw niet veilig etc.
     
  18. Joriz

    Joriz

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    175
    Locatie:
    Amsterdam
    Het was inderdaad weer een zeer geslaagde en gezellige dag! Het viel mij ook al op dat het niveau zeer hoog ligt: geen beginnersfouten, continue controle over de kist, altijd 1e of 2e cirkel en niemand in de limiter. Maar ja, hoe kan het ook anders met de beste vlieger van Europa aan onze zijde! Bij deze ook de club nogmaals hartelijk dank voor de gastvrijheid!
     
  19. Jan Weststrate

    Jan Weststrate

    Lid geworden:
    17 jul 2003
    Berichten:
    292
    Locatie:
    x
    Ook ik vond het een zeer geslaagde en gezellige dag! Dit was mijn tweede wedstrijd als deelnemer. Het aantal rakken van de eerste wedstrijd, 23, heb ik weten te verhogen tot 32.

    Dankzij goede coaching van Gerben was ik in de laatste ronde op weg naar nog meer, toen ik helaas door een stuurfoutje mijn kist bij het B-rak parkeerde, gelukkig met weinig schade. Alleen een reparabele breuk in mijn toch al gerepareerde romp. Vanavond even knutselen, dan is hij weer klaar voor de laatste wedstrijd.
     
  20. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Was weer een lekker dagje :)
    Eerst even ontspannen bijpraten, terwijl de ochtend-regen ophield, toen vlotjes de rakken opgezet met zijn allen waarna we om een uur of 11:00 konden beginnen, maar niet voordat de briefing met echte AH vlaai geweest was :)
    De vier rondes lekker vlot door kunnen vliegen, met dank aan de helpers en de ervaren wedstrijdleiding van Jan en Anja. En na de wedstrijd zijn we natuurlijk weer nar de Chinees geweest om Mark zijn verjaardag te vieren (met 5 verjaardagen per jaar is hij inmiddels 52 schatten we).

    MVC Cumulus bedankt voor de gastvrijheid op het prachtige veld en clubgebouw!

    Gerben
     

Deel Deze Pagina