F5B Belgie, Zondag 1 augustus 2010

Plet 220/37/A1 P4, GX200, 4S 4000 Bionic.

Startup is redelijk hard, max stroom 248A, valt wel mee.
Startuptijd volgens logs rond de 0.325sec.
Prop brak precies op moment dat ik motor uitschakelde, er is 1 waarde gelogd met pulsbreedte voor gasdicht, regelaar had nog niet gereageerd.

2 Fouten van mijn kant: oorzaak van de vibratie niet opgespoord, prop niet goed genoeg gecontroleerd na de proefvlucht. Zo leer je steeds meer...

Groet,
Gerben

Laatst bewerkt:
Sorry maar van een beetje vibratie breekt de prop niet. Slecht voor je lagers dat wel.

Zou graag hebben dat je met die log file mailt dan kijk ik zelf even en vergelijk.

Jos

... Zonde van de fik, Wim.
Gr Bas
Helemaal mijn eigen schuld... een van de 3 draden maakte contact met de behuizing (door het vele monteren en demonteren bij acuut plaatsgebrek), en daar kunnen regelaars absoluut niet tegen. had onmiddellijk moeten landen en checken bij het eerste teken van problemen...

Zonde, want toen hij liep was het indrukwekkend voor een dergelijke "eenvoudige" aandrijving.

Groet,
Gerben

PS de link in je onderschrift doet het niet.

Net even met Gerben zijn spinner op mijn Surprise gevlogen, met mijn propje.
Geen vibratie.
Probleem zat dus echt in de prop.
De regelaar start rustig genoeg op en de rem kan het al amper aan, dus daar ligt het niet aan.
Nu wachten op de nieuw bestelde props..

GJ

Hey Frank,

Alles goed daar in het Italiaanse? Nog leuke dingen gezien ;)

GJ heeft de reserveromp afgemaakt. De gebroken romp ligt hier nog en moet nog hersteld worden. Weer een leuk epoxy/kevlarweefsel klusje. Komt van de week wel weer goed. Moet me eerst weer even opladen. Zaterdag 7:00 opgestaan ivm sleepmeeting, zondag 6:00 ivm F5B, uitslapen was er niet bij, ga je toch merken.

Groet,
Gerben

Grappig, ik was vanmorgen om 04:30 al op voor mijn werk. Hopen dat ze me morgen niet bellen. :)

Niet mieten, F5B schieten!

Jos

Hey Gerben,

Hier in Italie is alles goed enne hele mooie F5B exemplaren op hoge hakken, die overigens niet breken.
Ik heb hier wel een speedboot electro gezien met net zoveel lipos erin dan de hele nederlandse kompetitie F5B gebruikt waanzinig gewoon!

Gr Frank

Back