F5B Benelux Cup Kortrijk/Oostrozebeke

Gerben

Forum veteraan
Aanstaande zondag is het zover, de laatste ronde van de F5B BeNeLux cup!

Ik zag dat er al wat Nederlanders van plan zijn naar het Belgische af te reizen, om daar met zijn alleen een rondje te vliegen, wie komen er nog meer?
Altijd gezellig, dit keer zijn we te gast bij de OMAC (Onze Model Airclub), de thuisbasis van Val.

Hopelijk tot zondag,
Gerben

Het worden zelfs hamburgers met frieten en mayonaise! :D

Ik weet voorlopig iedere dag nog wat te doen :);
Ik heb een base gemaakt om het knoppen duwen te oefenen.
Morgen komt er 160 m kabel binnen, en eigenlijk heb ik ook een zender met ontvanger die piepjes kan geven. Eens zien wat we gaan gebruiken.

Ook wil ik een 2de toestel standby hebben en dat word de rakete.
Deze heeft in het weekend zijn eerste vlucht gemaakt.

Verder heb ik iets voor met de unilog, die gaat maar tot 1650W/min meer...
Ik heb de indruk, dat dit is sinds ik een rpm sensor gebruik, of het kan ook zijn dat hij te dicht op de regelaar zit, want die shunt is wellicht temperatuur gecompenseerd dus als i warmer wordt, zou dat wel eens invloed kunnen hebben.

Gr
Val

kortrijk, verdorie, dat is bijna aan de kust. Ik dacht dat dit ergens in de buurt lag.

Heel misschien als de rest van het gezin en mijn klanten het toelaten

Val, als je iets nodig hebt, stuur Gerben of mij even een mailtje.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin als wij het al gebouwd hebben.

GJ

Hallo Val,

Misschien de unilog eens terug installeren.

Willy

Ja dat heb ik nu gedaan, eens kijken hoeveel ik de volgend vlucht krijg.
Heb ook sm mail gestuurd :)

GJ,
je hebt het over die rakken, dat wil ik zelf hebben( heb er nu één) het is de enige manier om deftig te oefenen. Ik had nog 2 x 3m dunne galvanizé buis liggen van een oude serre, scharnier erop gelast en wat mets-touwtjes geknoopt.Ik heb het voorbeeld genomen van het Belgische rak Ik denk dat ik er ook eens een simpele chrono met buzzer aan gang. het hoeft niet zo fancy te zijn als het echte systeem.

Nemen jullie eigenlijk jullie systeem mee zondag?

Dieter neemt normaal gesproken de spullen mee naar de belgische wedstrijden.
Ook de 150 meter kabel, rakken, pieper, gasboxen en software.
Daarom zeg ik, vraag eerst even voordat je van alles aan gaat schaffen.
Wij hebben een complete set liggen maar Dieter en Gerben hebben contact over de Benelux wedstrijd, dus dat zal allemaal wel geregeld zijn.
Als trainingsetje kan Gerben je ook wel wat verder helpen me camera en zender systeem.
Daar hebben we al wat dingen voor verzameld en getest.

GJ

Ik zal er niet bij zijn.

Mijn Avionik B9.5 is helaas overleden. Een defect met de servo's in de vleugel had tot gevolg dat het model in de bomen terecht kwam bij een poging hem heel aan de grond te krijgen. Na 3 dagen in de wind door diverse takken te zijn gemarteld en zware regen is de vleugel niet meer bruikbaar. De staart is er af, de romp is nog wel bruikbaar en de electronica afgezien van de Lipo's lijken ook nog wel OK. Denk dat ik de motor maar even laat voorzien van nieuwe lagers om roest te voorkomen.

Met die bootschap is het F5B seizoen 2011 voor mij definitief voorbij.

Hey Jos, dat is ongelofelijk balen......

Dit is nummer twee op lullige manier. De combinatie Jos / Avionik B9.5 lijkt geen lang leven beschoren....

Val,
Ik zal zondag wel even mijn zendersetje meenemen wat we wel eens gebruiken voor training. Werkt een stuk makkelijker dan een klabel uitrollen. Ik heb ook 2 countdown timers aangeschaft, hoewel ik het daar nog niet echt mee kan worden, raak ervan in de war..

Jos,
Da's mooi klote! Gelukkig heb je de RW4's nog, hoewel dat een schrale troost is vrees ik.

JWS
Vlieg je een rondje mee?

Hier de tussenstand in de BeNeLux cup, er kan in het hele klassement nog veel gebeuren:
http://www.f5b.nl/results/2011/3/
(er tellen 3 van de 4 wedstrijden, na zondag zal er dus een schrapresultaat toegepast worden)

Gerben

Laatst bewerkt:
Gerben, had je je mail nog even bekeken ivb met de etiketten?

Zonde Jos! DES? Dure hobby zo!

Laatst bewerkt:
Ik zal er niet bij zijn.

Mijn Avionik B9.5 is helaas overleden. Een defect met de servo's in de vleugel had tot gevolg dat het model in de bomen terecht kwam bij een poging hem heel aan de grond te krijgen. Na 3 dagen in de wind door diverse takken te zijn gemarteld en zware regen is de vleugel niet meer bruikbaar. De staart is er af, de romp is nog wel bruikbaar en de electronica afgezien van de Lipo's lijken ook nog wel OK. Denk dat ik de motor maar even laat voorzien van nieuwe lagers om roest te voorkomen.

Met die bootschap is het F5B seizoen 2011 voor mij definitief voorbij.

Zwaar klote Jos!!!!:(:(

Jos,
Jammer van je tegenslag :(, zoiets zet je wellicht aan het denken.
Rationeel zie ik geen verklaring voor waarom we toch met deze kisten vliegen.:D

Gerben Gj, Ik heb al even je box gezien met elektronica, voor het draadloos piepen.
Ik vermoed echter dat je jullie spullen niet zal achter laten om ons te laten oefenen.:)
Daarom maak ik zelf iets. het is ook bedoeld om de rakken duwers niet als groentjes zondag op de wedstrijd te zetten. Vanaf vandaag staat het rak trouwens al op het plein.

Ik ben er zondag niet bij. Er is vast wel iemand die m'n nieuwe oranje toestel even mee terug naar NL wil nemen toch?

Er zijn er waarschijnlijk, die nog de kat uit de boom kijken voor wat het weer betreft morgen.
De berichten spreken nu van bewolkt met af en toe een regenbui en opklaringen.
Morgen ochtend bericht ik nog hoe het evolueert.

Om er te geraken; Over Brussel of Antwerpen is het beide 1 uur rijden. In Brussel is er een autoloze zondag, als dit ook voor de ring telt?

Normaal neem je in Gent de richting Kortrijk en ga je er in Kruishoutem nr6 rechts af.
(Richting Oostende kan ook als je voorbij gereden bent, dan rij je af in Aalter.)

Uit Kruishoutem is het eigenlijk altijd rechtdoor. 2 maal moet je even links en rechts, in Olsene en Dentergem.
In de Gentstraat aangekomen ga ik enkele richting aanwijzers plaatsen zodat jullie gemakkelijk de beukstraat en het terrein kan vinden.

Voor die komende uit het zuiden is de route-wallonie een mooie optie.
Rijden tot in Kortrijk -brugsesteenweg naar Ingelmunster - Meulebeke Genstraat.

Als er zijn die vandaag al willen vertrekken dan kunnen ze kamperen op het terrein. In het weekend slaapt daar altijd iemand in zijn caravan.
Misschien heeft hij zelfs plaats. (pb) :)

Net spijtig nieuws vernomen, Jurrian is gisteren van een paard gevallen en is zo zijn pols gebroken. Hij zag er nochtans zeer naar uit om mee te doen. :(

Groeten
Val

Vanuit rotterdam is het 2 uurtjes.

En als er een buitje valt, gaan we toch lekker eten :) Was in Andenne ook prima geslaagd, frites en "boulettes" toen het weer even wat minder was, lekker! :)

Goh, dat is spijtig van Jurrian, die had ik wel eens met de mini Hawk willen zien vliegen. Hoop dat het herstel vlotjes gaat, dit is toch best wel sneu...

Gerben

Back