F5B Benelux Cup Kortrijk/Oostrozebeke

De prijs voor de winnaar van de BeNelux cup staat hier thuis bij me klaar.
Zoals het bij de zuiderburen hoort, lekker eten en drinken dus hier heeft de prijs mee te maken.

GJ

De podium blokken zijn klaar voor de winnaars, we hebben het simpel gehouden. met 4 bakken die we ondersteboven zetten... het is nog wel een beetje smal vrees ik voor Luc, maar als we er morgen nog 4 ledigen komt dit in orde.:D

En inderdaad als het een beetje regent dan gaan we in de kantine, plaats voor minstens 200 man.

Ik heb vandaag een 2de vlucht gedaan met de rw4. toch een zalig toestel hoor.
Als ik een extra logger had dan vloog ik morgen met deze.
Het camber moet ook nog aangepast worden, dus is hij ook nog niet helemaal klaar.
En te veel dingen die nieuw zijn is ook niet goed hé, zo voor een wedstrijd.;)

We zijn natuurlijk allemaal benieuwd naar die prijzen en wie ze zal krijgen.

Tot morgen

De nummers 1, 2 en 3 krijgen de prijzen.
Ik heb eventueel een logger bij me, en een 400A LMT sensor.
Nu maar hopen dat het droog is.
Ben aan het laden, de Surprise staat in de was, glimt weer.
De Hacker regelaar anders geprogrammeerd en het is allemaal een stuk heftiger dan het in Bad Bruckenau was, voelt als een Schulze/Plettenberg combi.
Kijken of er weer 41 rakken te halen is.

GJ

Momenteel droog, straks zal de zon zelfs opkomen want er is meer blouw dan wolken te zien.

Ze spreken in het nieuws wel nog van lokaal een bui en eventueel een donderslag.

Val

Vandaag won Hugues Lefebvre (44) voor Gerben (44) en Willy (44). Gerben won Beneluxcup voor Luc en Willy.

Iedereen gefeliciteerd. Gerben heeft me net ook al even telefonisch bijgepraat over wat ik allemaal gemist heb.

Nu alleen volgende week nog de Nederlandse eindstand definitief maken met z'n allen.

En m'n nieuwe speeltje (b95) ligt ook in de auto hoorde ik.:D

Zo, net weer thuis, ondanks alle berichten was het gewoon een mooie dag.
Beetje fris in de ochtend, later werd het aangenamer. Maar vooral de hele wedstrijd droog!
Pas toen de einduitslag bekend gemaakt werd, was er een kort buitje, maar toen stonden we binnen.
Omac en F5B Belgie, bedankt voor een mooie dag!

Zal later wat foto's uploaden en wat meer melden.

Gerben

En dan nu wat foto's;

We waren vandaag te gast bij de Omac, Onze Model AirClub;

Foto-CNJVLDSD-D.jpg

Naast de strijd om de dagcompetitie, zou vandaag het Belgisch Kampioenschap beslist worden, en natuurlijk de BeNeLux cup. In de beide klassementen was het erg spannend, het was zeker nog niet beslist. Plaats 1,2, en 3 in het BeNeLux kampioenschap konden met de volgende prachtige prijzen naar huis (bedankt Bas voor het ontwerp van de labels en GJ voor het regelen van de mooie doos met grafure);

Foto-SBQZOTMY-D.jpg

De wedstrijd ging vlotjes van start, de eerste ronde ging zeer vlot. Deze ronde wist Hugues te pakken, met 41 rakken en 6 miese. Iedereen maakte foutjes, diverse cuts en motor ins, en een b-rak in een opening tussen de bomen maakten het lastig vliegen. Opvallend was de opvallende precisie waarmee Jurriaan drukte, bocht krap of ruim, motor aan of uit, ging perfect!
Ronde 2 werd er meteen achteraan gevlogen. GertJan moest nog even snel wat aanpassingen doen, snel werden er wat afstellinkjes omgepiept;

Foto-QOWVXBDE-D.jpg

Terwijl Val er al helemaal klaar voor stond;

Foto-O8XRZUNS-D.jpg

En Luc nog even nagenoot van zijn disco party de avond ervoor;

Foto-FLCSIOT6-D.jpg

Jean Luc laat zijn tanden zien aan de mede F5b-2S vliegers;

Foto-KAWY73JR-D.jpg

Wim is niet onder de indruk;

Foto-BOOXKUVQ-D.jpg

Ook de tweede ronde verliep vlot. Ook de 2e ronde ging naar Hugeus met 44 rakken. Luc 43, Willy 39 en ik 43. GJ zette net als in ronde 1 een knappe 40 rakken neer, helaas was de limiter onverbiddelijk en ook net als in ronde 1 lag na ruim 7 minuten de S16 weer op de grond. Inmiddels waren we hongerig en was het tijd voor de lunch, die goed verzorgd was bij de Omacsche vrienden. Lekkere hamburgers en frietjes voor de liefhebbers, good stuff.Geen foto van het eten ditmaal, wel van het clubgebouw;

Foto-8FKKS876-D.jpg

Mooi clubgebouw, maar of hier 200 man in passen Val???
Tijdens de lunch kregen we nog een leuke 3D heli-demo, soms niet te volgen wat er met zo'n heli uit te halen valt, erg knap.
Na de lunch was het tijd voor ronde 3. Luc, Hugues en Gilles wisten er een 43 uit te persen, Willy ging voor de ronde met 44, maar helaas bleef ik hem net voor met ook 44, maar 3 seconden motor minder op de klok.
Nadat iedereen rustig opgeruimd had, de rekenkamer nog wat snel rekenwerk verricht had, was het tijd voor de prijsuitreiking, hier Dieter aan het woord als wedstrijdleider;

Foto-OIFEXEK3-D.jpg

Daarna was het tijd voor de prijsuitreiking in de BeNeLux cup, met op de 3e plaats Willy;

Foto-A3GKFNU7-D.jpg

Op de 2e plaats Luc (sorry, foto is tikje onscherp);

Foto-ZCRYNB83-D.jpg

En op de eerste plaats mocht ik de prachtige fles met F5B-glazen in ontvangst nemen (zie je die trotste blik ;) ;

Foto-QVZ3Q8QU-D.jpg

Voor de lokale persfotograaf mochten we toen nog allemaal samen op de foto, met de BeNeLux-cup winnaars op het podium;

Foto-PDCHDS6H-D.jpg

Dat je ook op andere manieren veel lol kunt hebben lieten de Omacérs nog zien. Met een stuk of 7 e-delta's tegelijk de lucht in, allemaal achter elkaar aan, wat combat, dan zo laag mogelijk vliegen en de laatste overgeblevenen gingen limbo vliegen onder (door) het prikkeldraad proberen, als je goed kijkt zie je nog wat oorlogsschade op het model, gelukkig kan de piloot er ook om lachen;

Foto-48GVPJW7-D.jpg

Omac bedankt voor een hele leuke dag!
F5B Belgie, de vliegers en alle aanwezigen ook bedankt, het was weer leuk, tot volgend jaar!

Gerben

Ha! Wat een prachtig verhaal weer. De prijzen zijn in goede handen gevallen naar ik mag lezen!... En wat zijn ze mooi! Vooral de tweede en derde...
Luc en Willy... zuinig zijn op die etiketjes... ze zijn alhier met zorg gefabriceerd!
Hulde aan allen :D

Mooie dag geweest, ben om 9:45 in :sleeping: gevallen in de zetel. Kon het niet laten om nog even te kijken voor ik er echt in kruip.
Bedankt aan Gerben om mij te coachen, en aan alle aanwezigen en helpers die deze dag mogelijk maakten. :cool:

Back