F5B competitie 2014

Jammer Theo, hoop dat je je in ieder geval met andere takken van de modelvliegsport vermaakt :)

Groetjes,
Gerben

Misschien een trainingsdagje in t gezellige Odoorn,
hebben nu een mooi clubhuis !!!

Mocht t zover komen, dan ben ik aanwezig.

Gr Frank

Hallo Frank,
Hmmm... nu wel kort dag hé om dat nog op te zetten. Weekend is al vol gepland. :-(
Krijg het ook niet meer voor elkaar. Zou het de zaterdag-middagen moeten wezen. 's-Ochtens altijd vaste prik helivliegers tot een uurtje of twee.
Veld wordt redelijk fanatiek bezocht. Bestuur wil ook dat de leden aan bod kunnen komen. Overzichtelijk aantal evenementen. Meer flex op Dalfsen-zaterdagen? Of lijkt dat maar zo?

Wel jammer dat Odoorn zo ver weg is voor velen. Mooi veld, ja en de kantine is comfortabel.
F5B zoveel mogelijk centraal gelegen in den lande is beter en begrijpelijk.

Wel hebben we hier in de buurt aanlokkelijke wildvliegvelden... maar of de boswachterij blij zal zijn met een stelletje opgevoerde 'wilde ganzen'?

Gr. Bas

Moet ik even nieuw correct proppie bij RFM bestellen!

Probeer zondag even op het veld te zijn, anders mail ik het grote opperhoofd...

Oefenen op Odoorn gaat in april niet meer lukken...
De staartvlak van mijn Wilco F5B is krom getrokken. Da's nieuw!
Stilstand is achteruitgang? Dat gaat zo niet vliegen.
Gr Bas

Tsja, je moet ze ook af en toe een rodje uitlaten Bas ;)

Afgelopen zaterdag heb ik de romp van de 'nieuwe' B10 opgebouwd, de velugel was al klaar. Zondagochtend met hulp van Pieter ingevlogen, hij lijkt het aardig te doen, Pieter heeft zijn B10 ook ingevlogen, die doet het nog beter :). zondag in de middag nog 5 vluchten gedaan, het loopt nog niet zoals het moet, maar we zullen zaterdag wel zien hoe het gaat.

Ondertussen ook bezig om de wedstrijdapparatuur compacter te maken. Ronald kwam met de suggestie de boel wat transportvriendelijker te maken, een erg goed idee. Dat gesjouw met vele kratten, dozen etc moet maar eens over zijn. In Vught zullen we nog met de oude setup vliegen, maar daarna hoop ik tijd te hebben een nieuwe setup te maken die een hoop gesjouw gaat schelen.
De 100Ah loodaccu wordt vervangen door 34Ah aan 3S lipo, gedoneerd door een anonieme sponsor. De laptop krijgt een 12V>19V voedinkje, die al binnen is.
Een compact printertje (Canon BJC85) is ook al binnen.
De rakkenpalen worden ook compacter. Steve Burns heeft een prachtige set voor ons gemaakt, met teleskopische palen. Op de palen zit een aluminium blok met waterpas om de rakken snel en betrouwbaar uit te kunnen richten. Nog een stelletje spanlijntjes eraan maken en dan zijn die ook weer klaar. Voor de mensen op de rakken twee fleecedekentjes gescoord en voor Anja een extra speciale, kunnen ze er lekker warmpjes bijzitten..hoewel met dit weer een zonnescherm misschien hadiger is..
Vanavond alvast de spullen uit twee kratten gesorteerd en de boel tot 1 krat weten te te reduceren, dat scheelt alweer :).

Gerben

Laatst bewerkt:
Hallo Gerben en verdere F5B vliegers,
hoe zat het ook alweer met de stroom voorziening in Vught, is er iets aanwezig.

Groet Frans team Kampen.:mrgreen:

Hoi Frans,

Als ik me goed herinner is er geen stroom aanwezig in Vught. Ik zal een extra 100Ah 12V accu meenemen.

Groetjes,
Gerben

Klopt, er is geen stroom aanwezig.
Het nieuwe clubhuis komt pas zondag dus hebben we nog (even) een tentje staan met (dames)toilet.
Veel succes zaterdag, ik ben er (om te helpen).

Zie zojuist dat ons nieuw clubhuisje (pipowagen) vrijdagavond geplaatst gaat worden (als alles meezit). Kunnen jullie dit meteen inwijden ;-).

Back