F5B Dalfsen zaterdag 14 augustus

Ha! Net weer thuis. Wie volgen? Hèhè...
Ja... Straks accu's aan de lader voor morgen... als het weer zo mooi blijft als vandaag?... weer de kist uitlaten.

Wat een locatie in Dalfsen! Vriendelijke ontvangst, mooi clubhuis. Notabene 220v aansluitingen buiten bij de modelstandplaatsen. Echt netjes hoor!
Er werd vandaag uitstekend gecatered, lege magen hoefden we niet te hebben.
Jongens, dank voor jullie gastvrijheid!

Raymon, heeft prachtig gevlogen. Fraai vliegwerk en uitermate strak! Daar was iedereen het over eens en aangenaam verrast!

Minpuntjes waren twee motorschades en 1 gesneuvelde Surprise van 3 goede vliegers. Zonde.

Zelf boven verwachting goed gevlogen en goed gecoached door Gerben.
Veel geleerd. Prestatie in merkbaar stijgende lijn. Dat voelt goed.

De dag gezellig afgesloten met een voortreffelijk een etentje.
Wat een geslaagde dag!

Met wederom een dikke pluim voor de F5B organisatie!

Laatst bewerkt:
Inderdaad weer een lekker dagje. Goede sfeer, heerlijk weer en het etentje was ook weer goed smakelijk en leuk om te zien.
Joris is ook eindelijk z'n 30rakken drempel voorbij met 35 rakken.
Minpuntje voor mij is wel dat ook m'n telefoon stuk is.

Ben vandaag even wezen kijken en was aardig onder de indruk van de wattages en amperes die gehaald werden. En ik weet nu wat rakken zijn... :cool:

Eindelijk thuis.
Gerben en ik hebben nog even geevalueerd op het parkeerterrein voor het restaurant.
Nee, we hebben niet gevochten!
En... ik had gelijk he, mooie dames en goed eten he!

Maar Ronald, wat een verhaal zeg!
En ik wist nniet dat je al in Dalfsen was toen je belde maar kan me voorstellen dat je er helemaal klaar mee was.
Ik zal je nog wel even mailen.

Douwe, waarom heb je je niet even bekendgemaakt, er waren zoveel mensen en ik heb met veel mensen staan praten.

Dan over de wedstrijd.
Verassing van de dag was Raymon, erg goed hoor.
De Hawkjes deden het vandaag erg goed.
Hulde aan Mark, superstrak gevlogen en met een Hawkje met 2400 watt een Enigma met 5300 watt, een Surprise met 5400 watt en een Surprise met 4100 watt achter je laten!
Perfect!

Schades ga ik het nu niet over hebben, jammer maar niks meer aan te doen.

Ik geloof dat iedereen het wel naar zijn zin had en dat is het belangrijkste!
Mooie club, aardige mensen, erg mooi veld!
Het is dat ik in Amsterdam woon anders was ik daar lid geworden!

Ik wil iedereen die er was en die meegeholpen hebben heel erg bedanken!

Ik ga nu naar bed, ben kapot, was ook wel aan mijn vliegresultaten te zien.

Truste!

Gert-Jan

Ook zowaar thuis, auto weer leeg, spulletjes opgeruimd en lipo's aan de storage en 12V accu aan de lader.

Was weer top dag. Prachtig weer, heb wel een paar verbrande nekjes gezien eind van de middag. Het was erg gezellig. Mooie locatie ook, ze hebben het goed voorelkaar daar in Dalfsen bij de Friendshippers. Cola uit de koelkast, hamburgers en broodjes bal, allemaal verzorgd door de aardige bardame.

Er is erg goed gevlogen vandaag, ik kan niet anders zeggen. Raymon op zijn eerste wedstrijd een stijgende lijn met 26,27 en 28 rakken, Mark deed ons verbazen met 34 rakken met de Hawk - met de Kontronik Kira, Kees met de Parabola die er met beperkt vermogen 23 rakjes uit wist te vissen (en hele goede zweeftijden), Joris die zijn oude PB van 29 rakken verbrijzelfde met 35 en Bas die zijn moed bijelkaar verzamelde en lekker mee heeft gevlogen. Chapeau aan allen.

Het doorbreken van de 5kw grens bleek helaas wat teveel voor de motoren van JanWillem en Val. Jammer, had nog wel wat meer van de kruisraketten willen genieten.
GertJan begon goed in zijn eerste wedstrijd, maar de drukte van de organisatie eiste zijn tol en uitte zich in minder wordende resultaten. Maar dankzij zijn inzet, die van Mike en van Johan, konden we lekker doorvliegen, vooral ronde 2 en 3 verliepen gesmeerd!
Voor Theo de eervolle vermelding als enige niet vol-GFK toestel.
Poedelprijs voor Johan, helaas overleefde de S13 de proefstart niet,houdt moed hoor!

Na de wedstrijd nog een vluchtje gemaakt met de budget kist. De nieuwe motor deed het goed, stond met een grijns de Hawialomite door virtuele rakken te jagen. Volgende keer even de logger erin.

Na afloop heerlijk wezen dineren in het Asje, je had niks teveel beloofd GJVO, heerlijk eten, prettige bediening en goed gezelschap, compleet met de F5B tekkel!

Iedereeen bedankt voor een mooie dag, groet,
Gerben

Laatst bewerkt:
Alvast een paar foto's geupload, de rest zal binnenkort op F5B.nl - Home te vinden zijn.

Het deelnemersveld:
GroteFoto-HVEGLOV4.jpg

Onder de bezielende leidng van Mike, GJVO en Johan:
GroteFoto-TZNZYFCX.jpg
http://www.modelbouwforum.nl/forums/pylonracen-speedmodels/

Wel allemaal even goed opletten mannen...
GroteFoto-LWDEWTKU.jpg

Hele speciale tunings onderdelen op de Hawk van Frank, is dit het geheim tot 40 rakken????/
GroteFoto-QGYUESPU.jpg

Het mooie clubgebouw van RMF Friendship:
GroteFoto-IEKZCBX3.jpg

En enkele van de toeschouwers:
GroteFoto-3C7HTXOH.jpg

Kees (rechts) zit er ontspannen bij, zo vliegt hij ook:
GroteFoto-8IRC3VQA.jpg

Dutch F5B:
GroteFoto-Q3NOQJ77.jpg

We hadden een lekker zonnetje:
GroteFoto-DB4RJP8Y.jpg

Niets teveel gezegd over het Asje:
GroteFoto-NXPGYXCH.jpg

O ja, ook het eten was lekker:
GroteFoto-UZGYZGQ3.jpg

Frank legt ons nog even uit hoe je met Tunings paraplutjes 45 rakken vliegt (of ging het toch ergens anders over ;) )
GroteFoto-KRVRMPPN.jpg

Groet,
Gerben

Laatst bewerkt:
REGIONALE MODELVLIEGCLUB FRIENDSHIP
Dit is de goede link.

Was gister een fantastische dag, mooie locatie, en gelijk me rakken record bijna verdubbeld van 18 naar 34.

Naar alle aanpassingen die gedaan zijn loopt de hawk echt hard.
Iedereen was verbaasd waaronder ik ook zelf dat ik er een 34 rakker uit perste.
Mede door mijn goede coach Jan Willem.

De power van vlucht 2 was 2,47KW.

Ik heb al zin in de laatste wedstrijd.

Hmm, de S13 "vloog" met maar 1kW gisteren. Voltage was ook hopeloos laag ingezakt.

Dalfsen
Zeit Zeit [h]Nr.Spannung [V]Strom [A]Leistung [W]0,0000:00:00111,7891,091073,040,1250:00:00111,7891,091073,040,2500:00:00111,34104,091180,380,3750:00:00111,27103,671168,360,5000:00:01111,2894,731068,550,6250:00:01111,3081,58921,850,7500:00:01111,3777,33879,240,8750:00:01113,7866,78920,23

Normaal (training S'toren)
Zeit Zeit [h]Nr.Spannung [V]Strom [A]Leistung [W]
241,1250:04:01116,2426,30427,11241,2500:04:01115,9249,62789,95241,3750:04:01115,10106,151602,87241,5000:04:01113,90192,502675,75241,6250:04:02112,45307,523828,62241,7500:04:02112,11324,723932,36241,8750:04:02112,06321,673879,34242,0000:04:02115,1675,611146,25242,1250:04:02116,31-0,64-10,44

Ik heb er ook van genoten gisteren. Duidelijk dat het niet nodig is, om met te veel vermogen te vliegen,en dat wisten we al, (killer prop van Willy heeft 2 motoren verbrand:() maar het was wel leuk vliegen zo.:)

Tot de Volgende op 25 september.

Val

NIEUWS NIEUWS NIEUWS !!!!!!!!

Mark`s dopingstest zijn positief bevonden !
Tijdens de wedstrijd heeft Mark aan bloeddoping gedaan, in de tent die Joris en Ramon ff hadden opgezet.

Dit is de eerste keer in F5B Nederland dat zoiets is gebeurd.
Hieraan kan men zien hoever ze gaan.

Tevens is Mark in Spanje gesignaleert bij een dubieuze dokter die verdacht word van
de verkoop van EPO.
Dit zal verder onderzocht moeten worden.

Gr Frank ( Afd doping Ned )

EPO!!!!!! Zie je wel... ik wist het... zijn kist was een gemaskeerde foamie!
Er moet onmiddelijk een verbod/stop op het gebruik van foamies in de FAB klasse worden ingesteld. Ja! Het is niet eerlijk zo.... en vast dat geheime helium marchmellow schuim!
Oei,oei, joei! Nah, Frank wat een breeking nieuws zeg.

Laatst bewerkt:
Persbericht:

Mark en zijn management zullen later deze avond een verklaring afleggen.

Om dit soort misstanden te voorkomen zal bij de volgende wedstrijd elk model 1 minuut in een vat thinner ondergedompeld worden.

F5B Team Holland

Dat Heliumfoam heb je bij F5b niks aan, daardoor wordt je kist alleen maar lichter en dat is bij de speedtaak niet van voordeel. Daar moet je gewicht hebben om lekker door te kunnen stomen. Alleen bij de thermiek taak heb ja voordeel bij dat heliumfoam, en ik heb hem geen pitsstop tussen de taken zien maken.

zwaardere controle`s f5b

Persbericht:

Mark en zijn management zullen later deze avond een verklaring afleggen.

Om dit soort misstanden te voorkomen zal bij de volgende wedstrijd elk model 1 minuut in een vat thinner ondergedompeld worden.

F5B Team Holland

we zullen na aanleiding van de gevonden sporen in zijn bloed een nieuw urine monsterafnemen.
als hieruit zal blijken dat ie zich aan de gebruikelijke hoeveelheden heb overschreden zal disq..plaatsvinden.
tevens zullen wij melding maken bij de knvl om verdere misbruik te voorkomen.

een ieder van jullie moet de volgende keer eerst in een potje plassen voor goedkeuring. ( zelf potje meenemen).

afdeling vluchtleiding,

groeten mike :ontopic:

Mensen mensen ik weet nergens van ik heb geen rare dingen gedronken of gegeten.

Als iemand hier schade door heeft geleden zal dit door mijn aangenomen vader silva916 betaald worden.

Mochten hier nog vragen over zijn kunnen jullie bij hem terecht.

hoi
ik heb gister avond Mark zien vliegen en moet zeggen dat hij tijdens het vliegen met de hawk wel erg raare dingen zei.
ik denk dat jullie allen hem maar iets meer in de gaten moeten houden want de hawk reukt wel een beetje raar na de zweeftaak.
ik verdenk hem ervan, dat hij tijdens de zweeftaak een extra ballonnetje in de hawk opblaast met helium.
ik zou hem bij de volgende wedstrijd maar eens even de hawk ongezien afhandig maken en deze eens een grondige inspectie geven.

succes Allemaal

groeten

Back