F5B in België

Ik denk dat het meeste resultaat op korte termijn te boeken is door een coach te zoeken, een goed op elkaar ingespeeld team zal zeker 3 rakken schelen.
Minder vermogen zodat alles rustiger gaat kan ook wel eens meer rakken opleveren, er zit heel veel verlies in het overschieten van de turns.

GJ

Coach en een wat mindere setup zal zeker schelen.

Denk een start vermorgen van 1,5/2KW een goede leerschool zal zijn.

Vooral al de coach maakt zeker een verschil bij het klaarleggen van het model voor omkeer.
En die de tijd in de gaten houd hoeveel je nog over hebt om rakken te vlieggen.

Dit kan een stuk schelen in moter looptijd in de zweeftaak.
Zoals ik gezien heb bij luc en gerben.

haha veel te voor de hand liggend, en dat weet ik ook wel allemaal.

Neen, omdat het minstens te lang zal duren voor ik het zelfde nivo heb als waarop nu gevlogen wordt,
ga ik nu alvast enkel 6'jes gaan oefenen. :mrgreen: 40 laps is mijn streef doel deze zomer, als ik 7 x 6 scoor dan ben ik er. (28,57 seconden)

Val

In ieder geval niet met minder vermogen
Met de setup van de invliegdag kan ik 33' halen. = 36 laps

De snelheid die je door de rakken vasthoudt is niet afhankelijk van het vermogen maar van de aerodynamica van het model.
Ik denk dat de Enigma dat niet redt, hij verliest denk ik te veel snelheid gedurende de rakken.
Het vermogen is alleen maar om de stijgvlucht zo kort mogelijk te houden en dan hard het rak in te kunnen vliegen.
Als ik zie dat het eerste rak zo rond de 55 m/s gevlogen wordt en het 4e rak met 30 m/s denk ik niet dat 6 rakken in het model zit.

GJ

het is maar om te oefenen he, maar als hij iedere keer dood loopt bij 6 is dat natuurlijk saai. en anders koop ik een beter toestel.

Ja, ik ben ook benieuwd, het is een mooi streven!

En 10x een 4 rakker is ook 40...

GJ

ik heb alvast met de Enigma een paar keer 44 laps gevlogen.

Dat heeft Val gezien.
Rustig sturen en direct ! na de piep draaien.

en veel trainen.

grtz, Luc

heel mooie foto's van een zeer fijne dag .
Je ziet ook op de foto's hoe gezellig het was in Diest.
Hopelijk volgend jaar terug.

grtz,

Luc

Ik weet nog wel dat Berg op de Heist een enorm succes was. Het was een geweldige wedstreid en de faciliteiten en gezelligheid helemaal top. Ik wou dat ik was blijven camperen, had al een hostel geboekt.

Wel een idee om Berg op den Heist zeker mee te maken dit jaar voor een ieder NL F5B piloot. Op 19-20 Juni als ik me niet vergis.

Jos

Normaal kan je vanaf volgende week online inschrijven voor de wedstrijd.
Dan zal er ook de info staan in verband met de wedstrijd dagen.

grtz,

Luc

Back