F5B Scorpio zwever video

Afgelopen zaterdag met Joriszzz naar Elspeet vertrokken om daar z'n nieuwe F5B in te gaan vliegen. Ik werd aangewezen als werper. (Leuk, 2000+ KiloWatt aan rondslingerend geweld vlak naast je hoofd ;))

Setup is voorzover ik weet als volgt:
Hacker B50 7M FAI
Hacker Master 99 HD Extreme
18x GP3300
RF 16 x 16 prop.

Deze setup trekt waarschijnlijk iets van 120-130 Ampere op de grond. Met een 18 x 20 prop kan dit opgeschroeft worden tot zo'n 180-190 Ampere! 8O 8)

Hier is een korte video (5,65 Mb, divx codec) van wat motor runs en de eerste start.

http://213.84.42.244:8087/paulraaf/scorpio_klein.avi

Opvallend is dat het motorvermogen bij de eerste start gelijk sterk terugliep. Dit kwam doordat de cellen de avond daarvoor opgeladen waren. Na een paar motor runs waren de cellen goed opgewarmd en brak het echte geweld los! De acceleratie moet je zien om te geloven! En het klimvermogen met z'n 50 m/s is ongelooflijk. Het geluid van een overtrokken prop klink mij ook als muziek in de oren. :)

Paul

zo zeg, dat is niet gek nee, 2000+ KiloWatt in een vliegtuig !
Heb je die al aan Boeing verkocht, die hebben misschien wel interesse :wink:

Maar ik heb het idee dat je 2000 Watt bedoeld, of 2 Kilowatt, als dat zo is is het misschien handig als je dat veranderd zodat mensen met wat minder verstand van deze materie niet werkelijk denken dat je met 2 Megawatt vliegt :)

2000 Watt is inderdaad wel een flink vermogen ja ! Ik wilde vragen waarom die niet met Lipo's vliegen maar als je hebt over 180 - 190 Ampere heb ik denk ik wel een idee waarom dat niet echt kan.

Ik heb in Winsen ook een keer zo’n snel ding gezien en dat is heel indrukwekend maar de nieuwe samenstelling met 18 cellen heb ik nog niet gezien, is hij op een showtje te zien ergens in het land of alleen op een wedstrijd, dan kan ik geweld van die nieuwe 18 cellen motor eens zien.
Ik vlieg voor de lol ook wel met een hotliner maar dan met een stukje minder vermogen, de Evolution Competition met 10 GP 3300 want in jullie geval kost vermogen HEEL veel geld

Ik heb mijn calulator aan gezet en ik kwam op een paar brute getallen:
8.6 Kg trekkracht en een snelheid van 170 Km per uur bij 125 A !!!!!
Het is een beest. :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

DualdudE zei:
Zoveel vermogen, en dan nog gaan rennen om em weg te gooien :P

Haha, dat ziet er inderdaad wat vreemd uit. Maar aan het geluid kan je horen dat de propbladen stevig overtrokken zijn bij de start dus een ferme gooi is wel vereist.

En inderdaad ik bedoelde 2000 Watt en geen 2000 Kw :D

Paul

Ik heb het probleem dat ik van dit filmpje alleen de eerste 6 seconden beeld heb. Dan bevriest het en het geluid loopt wel door.
Een paar andere mensen deze link gestuurd met hetzelfde resultaat.

Iemand een oplossing?

aan alle: de divx pack bundle van divx.com bevat een bult spyware !
even met adaware eroverheen anders krijg je straks van dioe mooie gator aanbiedingen enzo.

gerard_nl zei:
aan alle: de divx pack bundle van divx.com bevat een bult spyware !
even met adaware eroverheen anders krijg je straks van dioe mooie gator aanbiedingen enzo.

De link in 1 van m'n posts hierboven heeft als het goed is geen spyware. Maar ik zou het voor de zekerheid maar wel controleren!

Gr,

Paul

Zo te zien zat het kristal dit keer wel vastgetaped :wink: . Jammer dat ik geen geluid hem hier, ik zou het wel willen horen. Hou hem iig heel tot modelvliegkamp!

Groeten Laurens

@ laurens:

het geluid gaat een beetje als grzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz... :)

Hallo jongens,

Hier een berichtje van de gelukkige eigenaar van de kist in het filmpje. Gelukkig zien jullie niet mijn getreuzel gedurende de paar minuten voorafgaande aan de start. Ik was redelijk zenuwachtig voor deze maiden maar gelukkig verliep het allemaal goed. De Scorpio vliegt als op rails, echt superstrak. Ook de aandrijving draait soepel. Na afloop van twee vluchten bleek wel de folie van de regelaar te zijn afgesmolten. Waarschijnlijk krijgt hij te weinig koeling, dus dat moet ik nog een beetje aanpassen.
Ik gebruik geen Rex 5 hehehe... maar een Multiplex IPD 7 kanaals ontvanger.
Hopelijk kan ik hem tot het kamp heel houden !!

Groetjes Joris

Back