F5B video's

Vanavond een filmpje geschoten van Gerben zijn Avionic op 6S.

Laatst bewerkt door een moderator:
Was weer een mooi avondje Mario. Blij dat we toch nog gegaan zijn, ondanks de dreigende donkere wolken rond 18:00.
En weer een hoop wijzer geworden, draadloze webcam systeem werkt, S-prop nog een rondje getest, 6S aandrijving werkt goed, en te korte boutjes gebruiken om de motor vast te zetten is een slecht idee :S.

Het F5B promo filmpje mag in een dergelijk topic natuurlijk niet ontbreken:

Gerben

Laatst bewerkt door een moderator:
Was inderdaad weer een lekker vlieg avondje Gerben met verassend goed weer en als bonus een mooie zons ondergang, auto rakken systeem ook erg handig om te oefenen :) dit gaan we vaker doen :yes:

Gr,

Mario

Weer meer info over dat auto rakken systeem? Ik neem aan dat het over een combinatie van laptop met webcam en draadloose geluids overdracht terug naar A gaat? Welke webcam? Hoe betrouwbaar werkt dat bij jullie?

Hier gaat het zo weer regenen, dus helaas niet oefenen voor mij vandaag. Morgen weer werken. :(

Jos, ik heb een toondecoder gemaakt, experimenteel.
Die zet de piep uit de laptop om naar een schakelsignaal wat weer naar het rakkensysteem verzonden wordt.
Op gaatjesbord gebouwd werkte het, ik moet het nu op print zetten en etsen, maar kom er gewoon niet aan toe.

Gerben heeft nu een porto omgebouwd.
De audio-uitgang van de laptop wordt parallel aan de microfoon van de porto gezet.
Dus de spreeksleutel staat altijd open (anders heb je een vertraging) en het piepje wordt naar een andere porto verzonden die op het A rak staat.
Werkt prima, maar is niet te koppelen aan het rakkensysteem, voor individuele training voldoet het, alleen reageert alles een halve seconde later, dus je moet de laptop op 140 meter zetten ipv 150.

GJ

Dat systeem met de porto beviel niet, dat werkte niet naar mijn zin. Ik heb nu een stukje electronica gemaakt, wat het audio signaal naar een schakelpuls omzet, die puls gebruik ik om een kanaal van een 2.4gHz zendertje te bedienen. Aan de andere kant een gewoon 2.4 ontvangertje, met een omgebouwd servoprintje met een piepertje eraan. Een beetje zoals bijv Steve Burns het gebouwd heeft.

Gerben

heb de logitec pro 9000 op mijn laptop geinstalleerd . Maar fxxtrack ziet hem niet.
""failed to get camera control properties, so can't set camera focus""

Volgens lees ik op de moreil site:
""You need to do into the Device Manager, and change the driver to be the Microsoft UVC driver."" Is dat de way to go?

Ik probeer in Windows 7 de driver even te veranderen van de logitec webcam. Maar dat lukt mij nog even niet (nog niet zo bekend met Windows 7).

Gert-Jan, jou lukte het in een keer met de logitec?

(oja, lukt me nu wel on de RW2b sneller te maken: 5cellen 3600 turnigy 30C hobbycity (tip van Gerben) op 5gr. spinner)

Ronald, je moet de drivers gebruiken die standaard in Windows zitten, dus niet Logitech drivers.
Dus alle andere drivers verwijderen.

Dominik Diefenbach vliegt met een Hacker 6L op 5S, 17x18 rood op 5 graden.
Dat ding loopt best hard en houdt de snelheid goed vast.
Maar snelheid is niet alles, we zagen in Burgkunstadt ook weer snelle modellen die na de eerste bochten alweer stil lagen, ja, ook Avioniks.
Gemiddelde snelheid is belangrijker dan topsnelheid, dus je indeling in hoogte is belangrijker dan die 50 km/u harder die je met de motor invliegt.

GJ

Maar snelheid is niet alles, we zagen in Burgkunstadt ook weer snelle modellen die na de eerste bochten alweer stil lagen, ja, ook Avioniks.
Gemiddelde snelheid is belangrijker dan topsnelheid, dus je indeling in hoogte is belangrijker dan die 50 km/u harder die je met de motor invliegt.

GJ

Klopt als een bus.

Je kunt zeggen wat je wilt maar vlak vliegen op het laatste beentje of zelfs de laatste 2 beentjes = de weg naar minder rakken.

Vlak vliegen is wat het woord betekend.... geen hoogte verliezen.

Als je geen hoogte verliest neemt de snelheid af en ga je dus steeds langzamer vliegen.

Sommige mensen zeggen dat als je het laatste rak vlak vliegt het niet zo erg is want er is nog maar kort tijd voor je de motor weer aan zet. Echter wordt dat laatste beentje wel langer en die 0.5-1 seconde maal 10 setjes is toch weer 5-10 seconde verdwenen. Nog veel erger, het model vliegt langzamer als de motor aan gaat met als gevolg een lager rendement aan de prop. Je kunt zelfs in een viseuse circel komen waarbij je nooit lekker op gang komt en de enige uitweg is om een keer de motor langer aan te zetten en dan wel goed de hoogte er in te houden.

Back