F5D nemisis 2005

Discussie in 'Pylonracen & speedmodels' gestart door ruud zandvliet, 28 okt 2004.

  1. kurt

    kurt

    Lid geworden:
    19 dec 2003
    Berichten:
    1.379
    Locatie:
    Tielt-Winge Belgie
    De data zijn bekend maar ik heb ze nu niet bij de hand, ik zal ze binnenkort posten.
     
  2. Paulraaf

    Paulraaf

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    770
    Locatie:
    Oegstgeest
    Heren,

    De data voor Belgie staan inmiddels op www.f5d.org onder Termine.

    Helaas dit weekend geen testvluchten kunnen doen. Ik was wel benieuwd naar wat zwaartepunts wijzigingen eigenlijk. :?

    Er zijn inmiddels ook wat GP2200 cellen onderweg om met een B40 9 cellen motor te gaan testen.

    More to come.

    Paul
     
  3. Erik v. Schaik

    Erik v. Schaik

    Lid geworden:
    22 dec 2003
    Berichten:
    1.799
    Hoi!

    Is tie weer! :wink: na lange afwezigheid, andere provider en inlogproblemen is het nu toch gelukt om een berichtje te typen.

    @ paul,
    je had me een b50-7s voorgerekend. 10 cellen =>140A :p . Heb ik daar een Master 195-0-fsf voor nodig? is wel een dure. volgens mij zit ik in de verkeerde hoek te zoeken.

    Ben benieuwd naar de volgende testvluchtjes 8) . suk6!

    groeten, Erik
     
  4. Paulraaf

    Paulraaf

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    770
    Locatie:
    Oegstgeest
    Hey Erik,

    Voor een dergelijke setup zal je wel een flinke regelaar nodig hebben ja.
    Je moet maar een keer komen kijken op een mooie vliegdag om je een beetje te kunnen orienteren. Eventueel een keer op een kernploeg training op vliegbasis de Peel is waarschijnlijk wel handig voor jou qua afstand.
    Ik denk dat je een setup als ik gebruik al heel leuk zult vinden. Bovendien komen de accu's er al heet genoeg uit voor een "weekend fun" setup. 8O
    Nog steeds geen zin in wedstrijden...?

    Groeten,

    Paul
     
  5. Erik v. Schaik

    Erik v. Schaik

    Lid geworden:
    22 dec 2003
    Berichten:
    1.799
    Euhm, Ja best wel :D
    Schrok een beetje van de prijzen. dacht dat een b50 setup ook prijstechnisch wat gunstiger zou uitvallen dan een competitiesetup maar de regelaar gooit roet(koolstof :p ) in het eten. Is wel een beetje jammer dat een 2004 setup in een 2005 kist toch nog het fijnste is. denk dat iedereen in hetzelfde schuitje zit :wink: Wedstrijdje vliegen is waarschijnlijk ook erg kicken en met een b50 kanon gaat dat feest ook niet lekker (eerlijk :wink: ). Als we en beetje dezelfde setup hebben komt het toch op sturen aan hé LOL!

    Wil me toch graag even orienteren. een hardcoreploegtraining wil ik graag eens bijwonen ! kan ik dan ook beter beslissen waar ik in investeer.

    groetjes! Erik
     
  6. Erik v. Schaik

    Erik v. Schaik

    Lid geworden:
    22 dec 2003
    Berichten:
    1.799
    Kan de b40 later ook nog altijd in de toko persen als er nieuwe ontwikkelingen zijn. Maar die gaat op Lipos eigelijk best lekker :? . moet ik wel het lood uit de neus zien te krijgen. die zit vast met CA :oops:

    Hoi!
     
  7. Paulraaf

    Paulraaf

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    770
    Locatie:
    Oegstgeest
    Waarom is een 2004 setup jammer? Als het maar hard gaat, dat is wat telt : D. Ik hoop wel dat de kleinere motoren de iets grotere props gaan trekken. Dat hoop ik binnenkort uit te vinden. Een paar Engelsen beweren zonder problemen een 5,2x5,2 prop rond te draaien op 7 GP3000 cellen en een B40 7 cellen motor dus ik heb hoop dat dat wel goed gaat.
    Zojuist op rcgroups een foto gezien van de nieuwe Avionik. De neus is zo te zien ook ontworpen voor een B40 formaat motor. Het zal me benieuwen hoe die kist qua gewicht uitkomt en of er eventueel een B50 motor inpast na een kleine neuscorrectie (lees: korter maken).

    Dit weekend hoop ik in ieder geval met wat hetere accu's en andere props te kunnen testen. Met wat geluk heb ik morgen de GP2200 cellen binnen dus met een snelle motorwissel kan ik ook nog de B40 9 cellen setup proberen. Ik ben bang dat de motor looptijd iets te kort wordt met een fantsoenlijke prop. Only one way to find out. :D

    Paul
     
  8. Erik v. Schaik

    Erik v. Schaik

    Lid geworden:
    22 dec 2003
    Berichten:
    1.799
    Een 2004 setup zal best wel pittig zijn 8) , Maar het zit er dus dik in dat er wel andere setups komen die nog vlotter zijn. Als jullie competitie in de achterhoofd hebben hink je er al snel achteraan :wink: tenzij het nationaal of in de Benelux blijft. even een nieuwe setup aanschaffen doe je dan niet meer hé. Maar als iedereen een 2004 setup heeft maakt dat ook niet veel uit en is er FUN!! met de b40 en een 70/90A regelaar (toch?) zijn de prijs/prestatie verhouding niet te extreem en heel goed op te brengen.
    Met die 190A regelaar krab ik toch wel even op mijn achterhoofd. en nog een keer... maar die propsnelheid van 335km/h maakt me toch weer aan het twijfelen. zal je zien, past die regelaar weer net niet in de romp ofzo :? heb dan ook ff geen tijd voor competitie dan :wink: dan erg druk met mijn eigen kissie :D

    Komt er dus op neer dat ik liever een keer goed investeer in minder vergankelijke setup dan 2xhalf. Moet toch maar eerst even bij jullie komen kijken. wil dat toch wel zeer binnenkort doen zodat ik alles kan gaan bestellen. Dit weekend heb ik wel tijd hoor! :wink: moet je wel ff bellen.

    grtz! Erik
     
  9. Paulraaf

    Paulraaf

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    770
    Locatie:
    Oegstgeest
    @Erik,

    Voor toegang tot vliegbasis de Peel moet je je personalia aan Robbert van den Bosch doorgeven.

    @De rest,

    Vandaag de tijd gehad om een B40 9 cellen motor in m'n Nemesis te schroeven. Geen problemen met het zwaartepunt met de lichtere motor en 9 GP2200 cellen.
    APC 5x5 prop en eerste keer gasgeven met een koude accu leverde kortstondig ca. 90 Ampere wat gelijk afzakte naar zo'n 50 Ampere en een toerental van 3 keer niks. Na dit een paar keer gedaan te hebben begon de accu op te warmen en niet veel later bleef de stroom op ca. 110 Ampere steken. :D
    Met net vliegen moet de 10 ronden wel te halen zijn.... :)

    Morgen weer testvluchten hoop ik.

    Paul
     
  10. Jacob

    Jacob

    Lid geworden:
    23 apr 2003
    Berichten:
    69
    Locatie:
    voorschoten
    @Paul

    In mijn Gilette vlieg ik met mijn Lehner 2725/3nl met 7X GP2200 en mijn ervaring met deze cellen is ook zoals jij het beschrijft.Zijn je cellen koud dan is het 3X K.T er gebeurt dus helemaal niks met een 6X5.5 koude cellen net 14000 RPM lopt dan langzaam op als de cellen warm worden naar 21000RPM.

    Het beste is,althans mijn ervaring,laden op het veld en wel zo snel/hard mogelijk zeg in +/- 20 min vol.
    Cellen zijn dan hand warm,als ze niet afkoelen met dit koude weer ik heb ze dus binnen op geladen.

    Alles dan zo snelmogelijk in bouwen en vliegen,je merkt het verschil meteen en komt dan echt alles in een keer uit de cellen en weet je waarom je ze gekocht hebt.

    Groeten Jacob

    Ps oorzaak flutter bekent en opgelost
     
  11. Paulraaf

    Paulraaf

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    770
    Locatie:
    Oegstgeest
    Vandaag weer wat testvluchten kunnen doen met de B40 setup en een wat achterlijker zwaartepunt.
    Met het zwaartepunt op 55 mm ging hij vandaag erg goed. Het bochtenwerk is fantastisch. :-D. Ik heb behoorlijk wat G's kunnen trekken zonder problemen met vleugelsterkte of tip-stalls.

    Met een B40 9 cel motor + 9 GP2200 cellen + APC 5x5 zit de gang er in ieder geval goed in. Wel veel moeite om de accu voor het vliegen op temperatuur te hebben. De eerste rondjes was het vermogen dan ook niet veel soeps. Moeilijk te zeggen of het sneller is als met de B50-6S met 5,25 x 4,75 prop maar ik denk het wel. De looptijd is behoorlijk kort. 80 seconden met wat geluk.

    Ik kon niet meer testvluchten met de B50 doen want de regelaar weigerde te werken..:-(

    Er is weer wat video maar deze is niet zo spectaculair vanwege een te koude accu.

    Paul
     
  12. Erik v. Schaik

    Erik v. Schaik

    Lid geworden:
    22 dec 2003
    Berichten:
    1.799
    Hoi Paul,

    Net bij een vriend langs geweest en die kwam op het idee om bandenvarmers voor die benzineautos (rc :wink: ) als akkuwarmer te gebruiken. werkt op 12V en zijn voor die grote banden. zijn regelbaar in temperatuur tot 80 graden maximaal. denk wel dat er 2 van nodig zijn om een heel pakket in op te sluiten. Kan wel eens verder naar informeren voor de prijs. zal eens verder zoeken naar een andere oplossing. geloof dat dit wel een van de weinige knutselarme oplossingen zijn :wink: .

    vandaag met lipos gevlogen. zat ook weinig gang in. hopen dat het snel mooier weer wordt!

    grtz! Erik
     
  13. Erik v. Schaik

    Erik v. Schaik

    Lid geworden:
    22 dec 2003
    Berichten:
    1.799
  14. Paulraaf

    Paulraaf

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    770
    Locatie:
    Oegstgeest
    Hoi Erik,

    Die bandenwarmers zijn best geinig. 80 graden bevalt me wel :) Alleen ben ik bang dat deze de cellen niet geheel gelijkmatig kunnen opwarmen vanwege hun grootte. Ik moet maar eens wat gaan experimenteren met gloeilampen e.d. :)

    @All,

    De snelheid is niet fenomenaal, het geluid is belabberd(digitale fotocamera), maar toch maar de video online gezet. Bij de start was de accu zo'n 30 graden. Vooral het eerste stuk wind mee is goed te horen dat het vermogen behoorlijk inzakt. Een paar rondjes later begint ie toch aardig te racen. :)
    Hij is ongeveer 10 Mb.
    http://213.84.42.244:8087/paulraaf/NemesisB40.wmv

    Paul
     
  15. Paulraaf

    Paulraaf

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    770
    Locatie:
    Oegstgeest
    Heerlijk weer vandaag. Ook nog wat video van de Nemesis kunnen maken. Dit keer met een redelijk opgewarmde accu waardoor het vermogen niet gelijk na de start inzakte.

    Setup is nog steeds een B40 9 cellen motor op 9 GP2200 cellen en een APC 5x5 prop.

    Ongeveer 12,5 Mb. DivX codec.
    http://213.84.42.244:8087/paulraaf/Nemesis_20-3.avi

    Paul[/url]
     
  16. Jorrit

    Jorrit

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    4.034
    Locatie:
    Almere
    Gaat weer lekker hard hoor! ...maar tja, wat moeten we daar nou van zeggen? Ruud heeft zo z'n best gedaan op dat mooie rompje, wordt hij simpelweg mishandeld door een flinke schuiver te maken over het asfalt. :nooo: Zonde! :)

    ...maar goed, keep them comming!
     
  17. Erik v. Schaik

    Erik v. Schaik

    Lid geworden:
    22 dec 2003
    Berichten:
    1.799
    duurt wel effe voordat de langzaam genoeg gaat om te landen 8O . Denk dat ik ook wandelschoenen ga aanschaffen :wink: .

    strak filmpie 8) Hoop snel zelf te kunnen gaan solderen, weet nu wat die b40 gaat doen 8O . Volgend filmpje met oventje voor pakketje erbij? :wink:

    grtz! Erik
     
  18. Jacob

    Jacob

    Lid geworden:
    23 apr 2003
    Berichten:
    69
    Locatie:
    voorschoten
  19. Peter Pankras

    Peter Pankras

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    1.896
    Locatie:
    eenrum
    ja.. hallo.. dat landen op asfalt moeten ze echt verbieden!

    :D
     
  20. Erik v. Schaik

    Erik v. Schaik

    Lid geworden:
    22 dec 2003
    Berichten:
    1.799
    Plaatje posten van de onderkant svp :lol: :wink:

    grtz!
     

Deel Deze Pagina