f5j 2014 adviezen modellen?

Thx maar levertijd is 8 weken dan is hij dus nog niet "binnen" zal wel bij Vladimir direct worden besteld.
Die futuba servo's zijn toch prima ik lees overal dat ze gebruikt worden. Zijn iets goedkoper als je het model ook bij Oliver koopt. Van rc-tech en ja het bedrag is belachelijk snel overmaken en niet meer aan denken, ik had het anders ook niet gedaan hoor het kan ook bij een nieuwe auto maja. Je leeft maar 1x toch?

Een andere keer beter, ik kom er drie à 4 x per jaar langs.

Rick

Even een kort-door-de-bocht conclusie: De Supra is goedkoper maar vind jij niet goed genoeg?

Denk dat beide modellen 'goed genoeg zijn'.
Maxa +4m +carbon staart +mooiere kleurstelling
Maxa -te duur -veels te duur, -eeh te duur? - mensen denken wat moet Jij met zo'n dure kist (jaloers?)

Maar ben er nog niet uit misschien dat het ook wel de Supra wordt. Ik laat het jullie weten. Wie heeft er hier eigenlijk allemaal een Maxa ? Ik ga niet meedoen met wedstrijden.
En het is mij niet de intentie hier mensen ogen uit te steken of potserig over te komen ik ben een bescheiden modelvlieger uit de oude garde die het weer wil oppakken.

Met zo'n mooi model als de maxa kan geen enkel ander model mij het komende jaar nog afleiden om niet te gaan vliegen. Dat was meer de beweegreden ;)

Na lang beraad zal ik waarschijnlijk toch kiezen voor een Supra. En met de besparing een zender upgrade financieren.
Ondanks dat de Maxa een veel mooiere print heeft en betere zweef kwaliteiten denk ik niet dat ik het verschil echt ga merken.

Er kan bij de supra gekozen worden voor fuselages 32mm or 38mm.

Is er een voorkeur voor een bepaalde maatvoering? Een halve cm, zul je wel niet merken in de weerstand van de romp tijdens het vliegen. Maar wel wat handiger met inbouwen van apparatuur? Weet niet wat ik moet kiezen

Verder:
Concerning the rudder, Vladimir do not want to provide the special electro rudder with servos inside..
So, in bothe cases, servos will be inside the fuselage.
supra-tail.jpg

Wat ik begrijp uit de quote is dat er dus geen supra geleverd kan worden met een servo in de staart zoals hierboven? Dus een extra servo vooraan in de romp bij de motor?
Dit soort vraagstukken maken het nog even lastig om de knoop door te hakken.

Klopt, dat was bij de oude Supra wel het geval. bij de nieuwe komen de servo's onder het zadel (op je CG) te zitten net als bij de nieuwe Maxa E.

F5J-Maxa-PRO-EL-equipment-arrangement-1.jpg

Klopt, dat was bij de oude Supra wel het geval. bij de nieuwe komen de servo's onder het zadel (op je CG) te zitten net als bij de nieuwe Maxa E.

F5J-Maxa-PRO-EL-equipment-arrangement-1.jpg

Hoi vw4style,
Bedankt voor je reply, duidelijk snap het.
Heb jij wellicht nog een advies omtrent de romp diameter?
Zou ik beter kunnen kiezen voor 32 of 38 mm. 38 mm natuurlijk wel wat ruimer, denk dat het weerstand technisch niet veel zal uitmaken, toch? Wel met aanschaf motor natuurlijk.

Als je nou bepaalt wat voor motor je erin wilt...
Meeste buitenlopers met vertraging hebben een dia van 28mm dus kom je goed zeg met
een romp dia van 32mm. Mijn supra heeft ook een romp dia van 32mm

Overigens 6x een futaba 3150 okay genoeg voor maxa 4e?
Een Supra toch?

Ik heb 4x 3150 in de vleugels van een (3,12 m) f3j kist (Eraser). Er zitten ds386's in voor hoogte en richting. Ik vermoed dat de ds386 wat nauwkeuriger zijn, maar kwetsbaarder.

Een Supra toch?

Ik heb 4x 3150 in de vleugels van een (3,12 m) f3j kist (Eraser). Er zitten ds386's in voor hoogte en richting. Ik vermoed dat de ds386 wat nauwkeuriger zijn, maar kwetsbaarder.

Wubbe ga toch voor de Maxa 4e. Het is het enige model wat ik nog ga vliegen vandaar de investering ( mijn inziens ) meer dan waard.

Back