F5J clinic 11 oktober in Hoeven

Gezellig! Ik zie er naar uit.

Vliegen in Hoeven wordt de eerste keer - waar vind ik de adress gegevens? en hoe laat starten we?

Groet,

Roger

Als de wedstrijd van zondag klaar is, en daar heeft het alle (zonne)schijn van, kunnen we op de F5J website een aankondiging maken met de bekende aanwijzingen.

Leuk dat het steeds vastere vormen gaat krijgen.

Clinics:
Justus: en graag mijn ervaring als rookie, met bijbehorende leercurve, wil delen

En daarvoor ben ik natuurlijk (vooral?) ook aanwezig.

Daarnaast zou ik voor mezelf best willen weten waarom ik 90+ scores vlieg in wedstrijden buiten het NK :hammer:

Ik heb daar wel een theorie over...mooi om het daar op 11 oktober eens over te hebben.

Ik wil sowieso een beperkt aantal "praatjes" plannen; over de regels, over John z'n ervaringen, mogelijk nog over afstellingen (als ik iemand kan vinden die daar een goed verhaal over kan vertellen). En verder vooral informeel alle ruimte hebben om met elkaar te praten. Wat tijdens de wedstrijden vaak niet mogelijk is omdat je dan toch druk bent.

Bij rustig weer kan ik met tape en een loodje laten zien laten zien wat de duikproef doet op de Pulsar. Ook het verschil zonder en met verschillende ballastingen vliegen is te laten zien, zeker als "het waait". De theorie er achter moet je kwa tijd beperken. Praktijk heeft voorrang lijkt mij.

Misschien een pol maken van wat de nieuwkomers hopen aan de weet te komen.

@Bob
Als er elke ronde voldoende thermiek is komen de puntentelling per ronde dichterbij elkaar en hoog. De verschillen zitten dan "alleen" nog maar in netjes en op tijd landen en de starthoogte.
Een schrapronde elimineert een slechte ronde.

sorry .. was (een beetje) gekscherend bedoeld ..

Ik weet wat ik fout doe en ik doe het voor de lol.... wel met de nadrukkelijke wens me te verbeteren. Heel houden gaat bij mij wel VER boven punten pakken!

Wat de clinic aangaat:

ik zie zelf ( gebaseerd op mijn eerste seizoen ) wel iets in:

een rondje met F5j vliegers met geinteresseerden als timer
een rondje met geinteresseerden met F5J vliegers als timer/coach.
later op dit dag gewoon door elkaar husselen :-)

Als het niet te turbulent is dan ook gelijk de limiter er in voor degenen die daar niet bang voor zijn. Weten dat je geen motor kan gebruiken om uit een moeilijke situatie te komen is even wennen.. Je moet nu voorkomen dat dit gebeurt :cool:

een rondje is een nader te bepalen aantal natuurlijk

Clinics:
1. Spelregels - Arjan Harmans
2. Wat had ik het eerste jaar beter wel, en niet kunnen doen - John Ruiter

Deelnemers:
1 Willem (jve), epsilon, 2.4Ghz
2 Willem p 2.4 ghz Sundowner +altis
3 Sander van V, 2.4Ghz, HighLight XL + Altis V4
4 Bob Tito, 2,4Ghz, Supra/Kappa + altis
5 Frans Doff , 2.4 gHz, Pulsar / Elite + altis
6 John Ruiter
7 Justus Climaxx (omdat ik elke kans om serieus te oefenen niet onbenut wil laten)
8 Roger Steens, Super Sport 300, TopmodelCZ
9 Lyckele Govers, Supra

Ik neem even aan dat ik mijn Altis gewoon op de normale firmware kan laten
Dus waarbij een motor herstart mogelijk is, ik ben nog niet zo goed in de doellanding.

Tuurlijk! Het is een dag om vrijblijvend het spelletje eens mee te maken zonder wedstrijd druk.

Ervaringen uitwisselen en tips en trucs delen. Gericht zo'n dag 'oefenen' kan alleen met meerdere bij elkaar om elkaar te bekijken. Een toeschouwer ziet dingen die je zelf niet door hebt.
(Ik kreeg op wedstrijd 1 uit vele hoeken tips over fouten waar ik mij niet bewust van was en die echt geholpen hebben!

Ik neem even aan dat ik mijn Altis gewoon op de normale firmware kan laten
Dus waarbij een motor herstart mogelijk is, ik ben nog niet zo goed in de doellanding.

Dat mag je van mij helemaal zelf weten, maar de clinic is onder leiding van de subcomissie :p

Ik meende duidelijk aan gegeven te hebben in mijn voorstel "wie het durft"
Of het voorstel overgenomen word weet ik net zo min als jij.

In een wedstrijd mag het zeker NIET, dus misschien de kans om er aan te wennen en tips te vragen voor de doellanding, of de dag beginnen in de 'normale mode' en later een met F5J firmware te gebruiken.

De eerste keer met de altis in wedstrijdmodus was voor mij ook even met de billen knijpen, vooral omdat dit met een turbulente 5 Bft was. vandaar ook mijn opmerking dat je vooral moet voorkomen in een vervelende situatie te komen. Dat moet normaal al, maar met een limiter zeker :D

Bob

Edit .. weer ingehaald door Justus... lijkt het NK wel :p

In principe is dat geen probleem. Maar.
Voor F5J hoef je geen brevet te hebben en je hoeft ook geen KNVvL lid te zijn. Wat we wel verwachten is dat je minimaal aan de eisen van het brevet kunt voldoen, en daar hoort bij dat je een zwever normaal gesproken zonder problemen in een cirkel van 30 meter kunt landen. Op de stip hoeft niet maar je staat wel tussen allemaal andere mensen en uit veiligheidsoverwegingen is het van belang dat je die niet raakt.

Tijdens de wedstrijden landen mensen vaak zat verder weg dan dat maar dat komt dan doordat ze verkeerd gegokt hebben, niet doordat ze het toestel niet voldoende onder controle hebben.

Ik hoop dat je dat verschil kunt vatten.
F5J is in principe een zweefklasse en dus moet je een zwever kunnen vliegen en landen. Dat is wat de logger ook doet, die maakt na maximaal 30 seconden van je vliegtuig een echte zwever.

Whahahaaa! Ik kan er niets aan doen Bob......ik ben een beetje enthousiast geworden van het hele f5j spelletje!

Toch knap dat niemand er wat van merkt :nooo: :rolling:

Tja.....als ik ergens enthousiast van wordt praat ik er graag over. Je moet ook echt niet met mij over bootjes en mijn auto praten want dan stop ik helemaal nooit meer met lullen ;-)

Vooral niet mee stoppen Justus, ik kan niet wachten tot het zondag is :p

Wel jammer dat het al weer de laatste is voor dit jaar.

Lijkt mij ook leuk om gewoon met alle poes pas nog wat mensen te motiveren en zelf oefenen. Als alles loopt zoals het nu lijkt kom ik ook.

Blacquièrdinges

Clinics:
1. Spelregels - Arjan Harmans
2. Wat had ik het eerste jaar beter wel, en niet kunnen doen - John Ruiter

Deelnemers:
1 Willem (jve), epsilon, 2.4Ghz
2 Willem p 2.4 ghz Sundowner +altis
3 Sander van V, 2.4Ghz, HighLight XL + Altis V4
4 Bob Tito, 2,4Ghz, Supra/Kappa + altis
5 Frans Doff , 2.4 gHz, Pulsar / Elite + altis
6 John Ruiter
7 Justus Climaxx (omdat ik elke kans om serieus te oefenen niet onbenut wil laten)
8 Roger Steens, Super Sport 300, TopmodelCZ
9 Lyckele Govers, Supra
10Terence van der Stelt, Crystal en Pures, 2,4 en Altis

Leuke afsluiting bij de chinees in Oudenbosch?

Laatst bewerkt:
Back