F5J in Belgie

Zondag a.s., 28 juni dus, ook weer een F5J wedstrijd in Belgie. http://f5j.be/Contests.html
Wel jammer dat de kalenders voor het seizoen niet naast mekaar gehouden zijn want dit jaar zijn er eigenlijk 2 clashes van data. Aangezien de wedstrijd in Belgie voor mij de halve reistijd betekent ga ik dan ook in Hamme Mille vliegen
De weersverwachting ziet er opniew prima uit en het lijkt weer een echt snoepwedstrijdje te worden.

Foto1k0-4KO43WOO.jpg

Wel moet ik proberen op tijd te landen deze keer :rolleyes:

Hoi Arno, ja dat is zeker jammer.
De Nederlandse F5J kalender is afgestemd met de Nederlandse F3J kalender en de Eurotours die bekend waren. Dat is al een hele opgave omdat er maar een beperkt aantal weekenden in het seizoen zitten. Rekening houden met buitenlandse nationale competities is helaas praktisch onmogelijk.
Ik weet niet wie de kalender voor volgend jaar gaat maken (ik stop er na dit seizoen mee) maar zal het als aandachtspunt overdragen aan mijn opvolger.

Gisteren een mooie vliegdag in Hamme Mille – Belgie gehad, alhoewel het niet helemaal mijn dagje was.

Maar dat lag meer aan mijzelf als aan andere zaken. Op Google Maps had ik al het vliegterrein bekeken en bij de heersende zuidenwind werd er gevlogen zoals te verwachten was. 2-300 meter benedenwinds begon een echt bos en zowat de helft van elke groep ging in de start meteen benedenwinds naar die plek en met de wind haaks op de bosrand was het daar dan altijd raak. Met de heersende wind die daar toch tussen de 3 en 5 meter was (in Kampen was minder wind deze keer ! ) werden vluchten gestart boven de bosrand, vluchten die telkens erg ver weg gingen.

Ik had al s'ochtends voor mijzelf beloten dat ik aan dat spelletje niet mee wilde doen (ook niet vanwege mijn minder goede ogen) Een en ander betekende wel dat ik van de 21 deelnemers slechts 13e. ben geworden. Later op de dag draaide wind (niet meer haaks op de bosrand maar evenwijdig eraan) en toen vond ik het wat prettiger vliegen. In het eindreslutaat maakte dat voor mij echter weinig verschil.

De eindstand was:

1. Tom Mertens - 7000

2. Patrick Pee - 6944

3. Chris Gyssens - 6904

Nog even mijn favoriete getalletjes; we hebben 8 ronden gevlogen met telkens 3 groepen. De gemiddelde starthoogte voor die 24 duizenders lag bij 97 meter.

[QUObTE="arno888, post: 3596950, member: 5980"]Gisteren een mooie vliegdag in Hamme Mille – Belgie gehad, alhoewel het niet helemaal mijn dagje was.

Maar dat lag meer aan mijzelf als aan andere zaken. Op Google Maps had ik al het vliegterrein bekeken en bij de heersende zuidenwind werd er gevlogen zoals te verwachten was. 2-300 meter benedenwinds begon een echt bos en zowat de helft van elke groep ging in de start meteen benedenwinds naar die plek en met de wind haaks op de bosrand was het daar dan altijd raak. Met de heersende wind die daar toch tussen de 3 en 5 meter was (in Kampen was minder wind deze keer ! ) werden vluchten gestart boven de bosrand, vluchten die telkens erg ver weg gingen.

Ik had al s'ochtends voor mijzelf beloten dat ik aan dat spelletje niet mee wilde doen (ook niet vanwege mijn minder goede ogen) Een en ander betekende wel dat ik van de 21 deelnemers slechts 13e. ben geworden. Later op de dag draaide wind (niet meer haaks op de bosrand maar evenwijdig eraan) en toen vond ik het wat prettiger vliegen. In het eindreslutaat maakte dat voor mij echter weinig verschil.

De eindstand was:

1. Tom Mertens - 7000

2. Patrick Pee - 6944

3. Chris Gyssens - 6904

Nog even mijn favoriete getalletjes; we hebben 8 ronden gevlogen met telkens 3 groepen. De gemiddelde starthoogte voor die 24 duizenders lag bij 97 meter.[/QUOTE]

beste piloten uit Belgie en Nederland , de koninklijke model luchtvaart eeklo richt op 26 Juli haar eerste F5j wedstrijd in , voor sommige piloten uit Nederland is de afstand niet zo groot , aan melden via de site van F5j Belgie

beste piloten uit Belgie en Nederland , de koninklijke model luchtvaart eeklo richt op 26 Juli haar eerste F5j wedstrijd in , voor sommige piloten uit Nederland is de afstand niet zo groot , aan melden via de site van F5j Belgie

Staat al genoteerd in mijn agenda :)

Nee inderdaad, maar 35 minuten of zo :p
Ik kom sowieso even bij jullie kijken die dag!

onze eerste wedstrijd is ondanks het slechte weer toch kunnen doorgaan, spijtig in de namiddag nog een laatste ronde kunnen vliegen.
ik dank de aanwezige piloten voor hun deelname, en hoop dat ze deze dag met plezier bij ons doorbrachten, en HOPELIJK TOT VOLGEND JAAR

Als de agenda het volgend jaar toelaat dan zeker weer!

Ondanks de schade een leuke dag gehad en nog een smakelijk aandenken toe :D

Opnieuw een bijna clash van wedstrijddata........

en omdat èn de zaterdag èn de zondag vliegen op locaties 414 km bij mekaar vandaan net te veel is moet er een keuze gemaakt worden.
In nauw overleg met mijn teammanager, heeft deze mij verteld:oops: de Deventer kruidkoek te laten voor wat hij is ( en dat is overigens 2o7 km bij mij vandaan in noordelijke richting) en aan de Maitrank d'Arlon, de voorkeur te geven. (ook 207 km autorijden, maar dan net de andere kant op)

6 September wordt dus gevlogen in Messancy, vlakbij Arlon waar wij al een dagje eerder naar toe gaan; verleden jaar was het daar werkelijk superb :) (ook het vliegen overigens)

komt er nog een verslag(je)?

Ik heb net de uitslagen op Facebook gezien en deze zijn toch wel wat 'opvallend'.. moeilijke condities ?

Bob

Door omstandigheden kon ik er zelf niet bij zijn :( maar een paar getalletjes heb ik toch wel ....... (dank je wel Jean-Luc :))

De gemiddelde starthoogte voor een duizender lag op 139,75 meter (slechts 2 starts onder de 100 meter) en alle duizenders, op twee of drie na, hadden een vliegtijd van meer als 9.50 min.
En om het helemaal kompleet te maken, het gemiddelde aantal landingspunten, voor de duizenders lag op 47,5.

Zo zie je dat interesses kunnen verschillen :D
Ik zag wat namen op opvallende plekken en daar was ik nieuwsgierig naar. Zo te zien was het weer wat niet iedereen prettig vond.

't waren uitdagende condities. Meestal was er wel ergens een pompje te vinden, maar je moest wel op de juiste plaats zitten.
Het gebeurde zelden in een groep dat er op meerdere plaatsen tegelijkertijd thermiekbelletjes loskwamen. Als je er toch doorzakte kon je nog gaan windsurfen op de bomen (op zo'n 100-200m van de landingsspots verwijderd, afhankelijk van de windrichting), je moest dan wel geluk hebben dat de 2-3 Bft aanhield op dat moment.
Maar het was een mooie wedstrijd, weinig of geen regen gehad ondanks de slechte weersvoorspellingen enkele dagen voordien.
En we waren al met een man of 7 afgezakt richting Messancy de zaterdagnamiddag. Daar nog enkele oefenvluchten afgehaspeld en dan een lekkere spaghetti gegeten (met dank aan mijn mama voor de saus en dank aan Tom voor de wijn) !

Hieronder de resultaten :

MACAM_F5J_2015.JPG

Dank je Stratos!

Ik heb nog overwogen toch te gaan maar 6 uur in de auto was teveel van het goede..

Back