F5J Timer App. Wat is nodig?

Heren,

Ik ben bezig met een uitbreiding van mijn RC-Timer Pro iPhone App.

Deze timer is geschikt voor F3K, F3K mini en F3J wedstrijden en training.
Ik ben nu bezig met F5J en F3B.

Voor F5J heb ik de F3J functionaliteit in gedachten, die dan uitgebreid wordt:
werktijd en vliegtijd zijn apart te starten. Geef de resterende werktijd en de resterende vliegtijd aan en roep de resterende werk- of vliegtijd af.
De F5J uitbreiding wordt dan dat de eerse 30 seconden na de start ook afgeteld worden zodat je precies kunt horen wanneer de motor uitgezet wordt.

Is dat voldoende? Of willen we nog meer?

Kan je ook zorgen dat de tijd groot wordt weer gegeven ipv klein
In de rechter onderhoek?

Waar dus nu 0,0 sec staat in vet zwart?

null_zpscdf1fc23.png

En telt hij de laatste 50 sec ook af om de 5 sec en de laatste 10 per 1 sec?

Kan je ook zorgen dat de tijd groot wordt weer gegeven ipv klein
In de rechter onderhoek?

Waar dus nu 0,0 sec staat in vet zwart?

null_zpscdf1fc23.png

En telt hij de laatste 50 sec ook af om de 5 sec en de laatste 10 per 1 sec?
Wil je de laatste vlucht bovenaan ipv. onderaan?
Ja, de laatste minuut wordt afgeteld, maar dat had je ook zelf kunnen proberen ;)

Dat maakt me niet zoveel uit, maar doe maar boven als ik toch kan kiezen.

Maar ik zou graag de aftel klok hebben waar nu 0,0 sec staat ipv zo klein onderin rechts.

Je wilt de resterende werktijd dus bovenin en groot?
Waar wil je dan de vliegtijd en de resterende vliegtijd?

(Ah, ik zie dat je een iPone 5 hebt. Dat moet ik ook nog even aanpassen ;))

Aftellen van de werktijd

Telt die timer ook een 30seconden voor ingaan van de werktijd af?
Vorige keer verkeerd gelezen. Je bedoelt voor het ingaan van de werktijd.

Nee, dat lijkt me eigenlijk ook niet zo nuttig. De werktijd wordt toch al omgeroepen door de wedstrijdleiding? Wat ik wel ingebouwd heb is een setting dat je de werktijd 5 seconden van tevoren al kunt inschakelen. Dus als de wedstijdleiding "10, 9, 8, 7, 6, 5" roept dan schakel jij de werktijd al in, en die loopt dan keurig mee met de 'officiele' tijd. Als de werktijd na 5 seconden dan daadwerkelijk ingaat hoef je alleen maar een knop in te drukken als het toestel start.

Waarom zou je 30 seconden aftellen van de werktijd zo graag willen?

Wubbe,

Op de Ipad start je de tijd met de volume knop. Hoe zet je hem dan eigenlijk harder? En kan de App gewoon groot voor de Ipad. Dan heb ik mijn bril niet nodig op het veld....

Hoi henk,

Nee, de knoppen zijn nu gereserveerd voor het starten en stoppen van de vlieg- en werktijd. Harder zetten moet je dus doen voordat je de App opstart. Harder en zachter zetten in de App zelf staat nog op mijn lijstje maar dat is nog niet gelukt.

En, omdat het een iPhone App is kun je hem op een iPad starten en dan rechts onderin op het (2x) knopje drukken. Dan komt hij schermvullend in beeld, speciaal voor mensen met een leesbril ;)

Ik heb een Android, weet iemand of daarvoor een vergelijkbare app is?

@ Wubbe,
Werkt je app ook op een iPod, zo ja welke versie(s), dan kan ik kijken of er ergens een gebruikte te vinden is.

Rick

Voor Android moet je kijken naar de Apps van Vitaly Rumsyn: Vitaliy's blog | F3 Apps

De huidige App werkt op iPods vanaf versie iOS 3.2, de volgende versie werkt vanaf versie iOS 4.3 en hoger. Ik moet mijn ontwikkelomgeving updaten om ook iOS 6.0 en hoger te kunnen bedienen, en dan raak je de 'oudere' apparaten kwijt.

Ik ben bezig de F3B functionaliteit toe te voegen. Dat vergt wel wat CPU gereken zodat de timers een beetje gaan achter lopen. Dat moet gecorrigeerd worden.

Dat probleem geldt alleen voor de F3B functionaliteit. Voor F5J doet hij het (althans, dat vind ik).
Ik zal binnenkort een update uitbrengen.
Er moet ook nog geld verdiend worden, en daar ben ik nu ook druk mee :(

En hij staat in de AppStore

Versie 2.4 staat nu in de AppStore. Graag zou ik van jullie willen weten of de App voldoet voor de F5J discipline en wat er eventueel beter moet.

Ik ben de App nu aan het aanpassen, er zat nog een fout in het F3B gedeelte. Als je snel bent kan ik jouw eventuele aanpassing nog meenemen in versie 2.5!

Leon

Beste Wubbe,

Versie 2.4 gedownload, prachtig werk.
Verleden zondag F3K getimed, mooi. Misschien is het teveel gevraagd maar nu je toch bezig bent.... :-) . Is het mogelijk om voor de taak "POKER" telkens ook de gekozen targetflighttime in te geven. Bijvoorbeeld via een tijdelijk cijfertoetsenbordje op het mainvenster.
Een tevreden gebruiker,
groetjes
Idur ;)

Ja, daar moet ik ook nog eens iets op vinden. Die poker taak wordt veel gebruikt.
Het moet iets van een toetsenbordje worden inderdaad.

Hij komt op de lijst :)

Hoi Leon,
Geen idee of je hier iets aan hebt maar HIER staat de audio zoals we die bij de F5J wedstrijden gebruiken. Conform de reglementen met de volgende aankondigingen:
- start werktijd over 30 seconden
- 5 seconden countdown tot start werktijd en zoemer
- 2 minuten resterend en ping
- 10 seconden countdown tot einde werktijd en zoemer.

Back