Tot nog toe nog niemand gehoord die het heeft ingesteld als ik:
- Gas op Gasstick
- Een hoofdschakelaar die schakelt tussen ' normaal ' en ' flugphasen '
- Een drie standen schakelaar die schakelt tussen de drie ' flugphasen ' die ik geprogrammerd heb.
Bij de start staat de hoofdschakelaar naar achter en staat het geheel dus op ' normaal '. De drie standen schakelaar staat in het midden. Gas geven met de stick.
Eenmaal op hoogte en met gas uit haal ik de hoofdschakelaar om en kom ik in de 'flugphasen'. De middenstand van de driestanden schakelaar bepaald dan dat ik in 'thermiek' zit: de flaps en aileron gaan paar milimeter naar beneden. De motor nog steeds op gas stick.
Als ik vervolgens de drie standen schakelaar naar achteren duw kom ik in 'speed', ailerons en flaps paar milimeter naar boven. De motor nog steeds op gas stick.
De drie standen schakelaar naar me toe levert 'landing' op. De gasstick is dan remkleppen stick geworden.
Bij paniek zet ik de hoofdschakelaar terug ( kan ik inmiddels blindelings vinden) en dan ben ik vanuit iedere stand van de driestanden schakelaar terug in 'normaal' en heb ik weer gas op de stick.
Ik heb een Graupner mx20 en bovenstaand is alsbeschreven in de handleiding. Inmiddels ben ik het gewend en werkt het prima voor me.
Groet, Roger