F5J wedstrijd Oudenbosch 20 Oktober 2012

Discussie in 'F5J' gestart door F5J, 2 okt 2012.

  1. jacobbos

    jacobbos

    Lid geworden:
    13 apr 2008
    Berichten:
    3.090
    Locatie:
    Gorredijk. FRL
    Home sweet home, en nog steeds met een glimlach op het gezicht.

    Groet,

    Jacob Bos
     
  2. e.rukkers

    e.rukkers

    Lid geworden:
    24 mrt 2005
    Berichten:
    1.263
    Locatie:
    wichmond
    Was geslaagd iedereen bedankt


    Morgen foto en film bekijken
     
  3. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
  4. e.rukkers

    e.rukkers

    Lid geworden:
    24 mrt 2005
    Berichten:
    1.263
    Locatie:
    wichmond
    Zien dat we nog een x een winter wedstrijd doen

    Snert vliegen met als toetje de wok
     
  5. Lyckele

    Lyckele

    Lid geworden:
    20 okt 2007
    Berichten:
    3.398
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Was een superdag, genoten en nog op de 4e plek geeindigd ( sorry Raymond :D )
    Robert ook bedankt voor de organisatie, soep en über broodjes bal.

    Volgend jaar wil ik zeker meer wedstrijden komen vliegen.

    Lyckele
     
  6. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    Ja echt een superdag.
    Ontzettend gelachen. lekker gegeten en ook nog wat gevlogen.
    Helaas ging van mijn E-Light al in ronde 1 spontaan een aileron servo kapot waardoor ik met onze Sioux moest vliegen. In deze omstandigheden niet direct een ideaal vliegtuig.

    De eindstand voor het NK wordt daarmee voor mij een beetje spannend want Henk Struyk was me akelig dicht genaderd in de strijd om de 2e plaats. Ik heb zelf al wat uitgerekend maar ik wacht even op de officiële resultaten.

    De officieuze uitslag voor vandaag:

    1. Adrie van Brouwershaven (Pike)100%
    2. Herman Dievelaar (Supra) 95%
    3. Henk Struyk (Pike) 92,5%
    4. Lyckele Govers (Superstarlight) 88,7%
    5. Raymond Esveld (Topmodel Fantasy) 88,6%
    6. Ton Reinten (Pulsar 3.6) 87,1%
    7. Jacob Bos (Climaxx) 82,4%
    8. Erik Rukkers (Superstarlight) 77,1%
    9. Terence van der Stelt (Climaxx Evo) 76,4%
    10. Arjan Harmans (Sioux) 74,6%
    11. Peter Keim (Next Flash) 71,2%
    12. Kristof Verschoren (probeersel?) 70,3%
    13. Kees den Hoed (?) 68%
    14. Frans Doff (Cirrus/Ideal V) 51,9%
    15. Willem Pelt (?) 51,7%
    16. Leon Wubbe (Eraser) 21,2%

    Geweldig om te zien was hoe de Climaxxen en de Fantasy van Raymond allemaal een ronde wisten te winnen en ook in de andere rondes zeker niet kansloos waren. Je had er echt bij moeten zijn om te geloven hoe ontzettend dicht het soms bij elkaar zat.

    Adrie was ook vandaag een klasse apart, alle rondes gewonnen....

    Iedereen bedankt voor de gezelligheid. ik heb me onwijs vermaakt vandaag.
     
  7. Wubbe

    Wubbe

    Lid geworden:
    22 mrt 2005
    Berichten:
    3.361
    Locatie:
    Haarlem
    Iedereen bedankt!

    Deze wedstrijd was voor mij niet echt als wedstrijd bedoeld, maar een gelegenheid voor de maiden van de nieuwe Eraser. De laatste plaats vind die ik behaald heb vind ik dan ook helemaal niet erg. Ik ben er zelfs erg blij mee. Toch 3 mooie vluchten kunnen maken :)

    Geweldig bedankt Raymond, Gerben, Gert-Jan, Lyckele, Robert en Arjan! De een vindt een geschikte kist op internet, de ander neemt een geschikte zender voor me mee, weer een ander LiPo's, weer een ander programmeert de kersverse Eraser in de kersverse MX-16. De laatste vliegt hem in en stelt hem voor me af.

    Geweldig allemaal :worship:

    En wat een sfeer tijdens zo'n f5j wedstrijd! Dit was mijn eerste, maar zeker niet mijn laatste f5j wedstrijd. Dat is zeker :yes:

    Ook als je niet vliegt is het als timer genieten van de prestaties van anderen. Raymond die bijvoorbeeld een andere kant op vloog dan de anderen. Eerst "nou, hier zit ook niks" en dan even later "zeg Wubbe, ik ga hier omhoog". Zichtbaar stond hij te genieten toen hij zijn eerste 1000er scoorde. Erg leuk om te zien en me te maken.

    Wanneer gaan we weer :)
     
  8. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
  9. Rick R

    Rick R

    Lid geworden:
    17 jun 2008
    Berichten:
    1.381
    Locatie:
    Drenthe
    Haha, prachtig plaatje! :rolling:
    Het is leuk te lezen dat iedereen deze 'nieuwe' wedstrijdvorm zo goed bevalt.

    Hopelijk ben ik er in seizoen 2013 ook bij!

    Groeten Rick
     
  10. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    Deze dan...

    [​IMG]


     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  11. Terence

    Terence

    Lid geworden:
    17 jan 2011
    Berichten:
    1.423
    Locatie:
    Ermelo
    mooie beelden Arjan,

    Ik trek wel een rare bek als ik goed gevlogen heb en blij ben:rolleyes:

    Raymond klasse zoals je vloog met je "zware bak"




    Terence
     
  12. jacobbos

    jacobbos

    Lid geworden:
    13 apr 2008
    Berichten:
    3.090
    Locatie:
    Gorredijk. FRL
    Heerlijk om gisteren weer te beleven, blij dat je wat gefilmd hebt Arjan !

    Groet,

    Jacob Bos
     
  13. Lyckele

    Lyckele

    Lid geworden:
    20 okt 2007
    Berichten:
    3.398
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
  14. frans46

    frans46

    Lid geworden:
    2 mei 2011
    Berichten:
    427
    Locatie:
    Gelderland
    We heben weer een geweldige F5J dag mogen meemaken. Robert samen met je dochter, bedankt.
    De sfeer kon haast niet beter alleen hing ik mijn toestel door een stuurfout in een boom. In het zicht dat wel. Door de val op de grond brak de vleugel van de romp af en kan wel weer netjes gerepareerd worden.
    Prachtige foto's en een sfeerimpressie op film. Ook alle mede vliegers bedankt voor de mooie dag.
     
    Laatst bewerkt: 21 okt 2012
  15. kdenhoed

    kdenhoed

    Lid geworden:
    2 jul 2006
    Berichten:
    130
    Locatie:
    Lewedorp
    Raadsel niet werkend roloer...

    Geweldige dag gehad gisteren! Iedereen van de organistatie reuze bedankt!

    Ondanks de pech van een niet werkend rolroer in mijn Skylark, toch nog een paar redelijke vluchtjes kunnen maken met mijn dikke ASW-15, met als hoogtepunt 921 punten in de laatste ronde. Jammer dat mijn ASW-15 niet direkt wilde starten. Daardoor verloor ik veel vliegtijd. Dát probleem is inmiddels getackeld...(denk ik...) Ik heb er een andere regelaar ingebouwd, die hier thuis in ieder geval wél de motor goed laat starten...Ik kan het natuurlijk hier niet uitproberen met een logger ertussen, maar dat komt nog wel een keertje ...

    Vanochtend ben ik direkt gaan speuren naar de mogelijke oorzaak van de rolroer-uitval.
    Ik gebruik voor de rollen Digitale Blue Bird Slim Wing 550 servo's. Op het internet kwam ik hierover deze opmerkingen tegen:

    "They only work intermitantly with Futaba 2.4ghz recievers. They only power-up some of the time. This is for both the analogue & digital versions. (tested on R6014 & R6008)"

    en: Does not work with Futaba FASST receiver (R6008HS). Works only if the servo is connected after the receiver is turned on."...

    Aangezien ik met een Robbe Fasst ontvanger vloog van bovenstaand type, leek het mij het simpelst om eerst eens een andere ontvanger te proberen (Frsky) en ziedaar: Alles werkt weer.

    Het blijft voor mij een raadsel, waarom pas gisteren op het crusiale moment deze storing zich voordeed. Met deze kist heb ik al het hele seizoen vele vluchten zonder dit probleem gemaakt... Enfin, afwachten maar!

    In ieder geval vond ik, ondanks alle technische tegenslag, de sfeer uitermate goed en was het een weer een leuke ervaring! Ook om de mensen achter de gebruikersnamen van het forum eens tegen te komen. Frans: nog bedankt voor het laten zien van de Gracia! Ik ga met goede moed verder en hoop 'm volgende keer in te kunnen zetten (niet met BlueBird Slim Wing servo's haha)...
     
  16. frans46

    frans46

    Lid geworden:
    2 mei 2011
    Berichten:
    427
    Locatie:
    Gelderland
    Hoi Kees
    Ik denk dat je dit draadje topmodel-cz-gracia-f5j-7 wel kent.
    Tip voor de Gracia bouwers : zet de servo's in de romp zo ver mogelijk naar voren bijvoorbeeld net onder de cockpitkap. Het zwaartepunt komt dan iets beter uit waardoor een lichtere motor c.q. Lipo mogelijk wordt. Daardoor kan het vlieggewicht ca. 100 gram lichter worden zonder concesies. Tevens heb ik de kabeltjes naar de V staart vervangen door 3 mm koolstofbuis. Dat scheelde maar 12 gram maar alles wat je achter het zwaartepunt kan besparen is voordeel.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  17. Superior

    Superior

    Lid geworden:
    6 sep 2003
    Berichten:
    1.890
    Locatie:
    Zierikzee
    Ik ben nog in het bezit gekomen van filmmatereaal van Swalmen van Pieter Douma. Zie draadje: inschrijven Swalmen.
     
  18. Superior

    Superior

    Lid geworden:
    6 sep 2003
    Berichten:
    1.890
    Locatie:
    Zierikzee
    Ik ben via Wil Kok nog aan een behoorlijk aantal foto's gekomen.
    Als er iemand interesse heeft in deze foto's geef dan even je e-mail adres even door via pb. Je kunt deze file dan binnenhalen via WeTransfer.com. Je download de file als winrar file en is 170 MB
    Er staan erg mooie foto's tussen.


    Gr: A3
     
  19. JohanvG

    JohanvG

    Lid geworden:
    13 nov 2005
    Berichten:
    1.567
    Locatie:
    Gelderland
    Ik ben gisteren ook even wezen kijken en net als GertJan viel me op dat de hele wedstrijd eigenlijk vlekkeloos verloopt en iedereen enorm veel plezier heeft. Schitterend om te zien en vooral op deze manier doorgaan.
     
  20. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    Het wedstrijdverslag is klaar en staat HIER.

    Zo...ik hoop dat ik nu alles geestelijk verwerkt heb en vannacht weer kan slapen. Gisteravond was ik helemaal hyper....
     

Deel Deze Pagina