Dag allemaal, Dit mailtje om jullie eraan te herinneren dat zondag 23/06/2013 onze F5J-wedstrijd plaatsvindt te Heist op den Berg. Plaats : Model Aero Sport Heist Koude of vegetarische schotel beschikbaar. Geef me je keuze door vóór 20/06 maar vergeet niet : • Uw FAIlicentie • Uw immatriculatienummer op uw toestel • De mogelijkheid te voorzien om GEMAKKELIJK een hoogtemeter te kunnen in- en unpluggen tussen uw ontvanger en de controller. • Te arriveren voor de inschrijving omstreeks 9u30 of – beter nog - me enkele dagen voor de wedstrijd uw deelname te bevestigen via mail (met uw FAI nr en nr v jullie frekwentie • Inschrijvingsgeld : 5 € En vanzelfsprekend … Uw goed humeur en fair-play. Gelieve te willen forwarden naar alle geïnteresseerden. Tot Zondag JL indien er buitenlanders(nederlanders) meedoen ,graag ff laten weten of jullie s'middags eten willen hebben voor 20 juni bedankt!
er is zeker plaats, denk niet dat er een probleem is, maar ik ben geen lid daar, dus 100% zeker is dat niet... Bij de eurotour F5B wedstrijden aldaar waren er veel tenten en caravans...
Goed...ik ben van plan zaterdag in de namiddag af te reizen naar Heist op den Berg, mits ik op/bij het plein mag kamperen. En ik wil best mijn gegevens mailen maar....naar welk mailadres! Op de website genoemd in de startpost vind ik helemaal niets over de wedstrijd, kijk ik misschien verkeerd?
hi , dit kreeg ik via e-mail van gerben: Goedenavond Kristof, Arjan had een vraagje mbt kamperen bij de Eurotour. f5j-wiekevorst-23-juni Wellicht check je het forum niet zo vaak, dus ik dacht Arjan even te helpen met dit mailtje. Hoop dat je dat niet erg vindt, Groet, Gerben voor alle duidelijkheid het betreft een belgische wedstrijd voor het nationaal kampioenshap en geen (2daagse) eurotour! de wedstrijd vind uitsluitend op zondag plaats! kamperen aan het veld mag geen probleem zijn , ik vraag het voor de zekerheid nog even na. word vervolgd
Ik wist dat het geen Eurotour was, Gerben is er niet helemaal bij denk ik De weersverwachtingen zijn nog wat dramatisch voor zondag, ik stuur je desondanks vast mijn gegevens. Ik vlieg met een Unilog2, is er een uitleesdisplay voorhanden...? Die heb ik namelijk niet.
Hallo Kristof, Gezien de weersverwachtingen (windkracht 5 tot 6....); laat je hier horen of de wedstrijd door gaat?
ik hou je op de hoogte mocht er iets beslist worden maar normaal gezien gaat de wedstrijd gewoon door
Okay, met 90% regenkans en 17 tot 22 knopen (9 tot 11m/s) wind gedurende de hele dag laat ik deze toch schieten. Helaas.
Ik lees dit draadje nu pas. Ik ben wel van plan om te komen. Ik heb een Unilog 2 met het kaartje om de hoogte uit te lezen dus dat is geen probleem. Als het wenselijk is kan er natuurlijk ook een andere unit tussen. Een immatriculatienummer heb ik niet of het moet mijn heel oude PH-nummer zijn (PH-43). Al geloof ik dat die registratienummers na 1998 in Nederland inmiddels veranderd zijn. Ik vlieg op de 2.4 GHz en mijn KNVvL nummer is 53833, met FAI sportlicentie. De F5B wedstrijd in Dalfsen is vandaag vanwege het weer afgelast. Het is te hopen dat het morgen wat beter is. Ik houd dit draadje wel in de gaten of het wel of niet doorgaat en ik zal het morgen vroeg voor vertrek nog extra raadplegen. Vooralsnog tot morgen. Pieter
hi , bij mijn weten is er in belgie nog nooit op voorhand een wedstrijd afgelast , er word altijd ter plekke samengekomen en dan te zien hoeveel er gevlogen kan worden. neerslag 2.5mm lijkt me wel mee ,te vallen .het zal niet de ganse dag motregen zijn dus zal die 2.5mm geconcentreerd zitten in (korte) buien. met 4 bft wind vliegen we zelfs met onze 300gr dlg'tjes dus daar heb ik geen bang van
Je immatriculatienummer is je KNVvL nummer. dus NED 53833 Bij F5B hebben we te maken met mensen op de rakken en we hebben ze al 3x misbruikt om in de kou te zitten. Hopelijk voor jullie is het morgen droog. GJ
Dat begrijp ik maar daar is de afstand me iets te groot voor Met mijn DLG ik ook niet....maar morgen waait het 5-6 Beaufort en vliegen we met F5J vliegtuigen. Met de volgende NK wedstrijd over een week en mijn beperkte budget kan ik het me niet veroorloven al teveel risico's te nemen. In Nederland worden geen wedstrijden gevlogen bij meer dan 7m/s wind na de ervaringen van vorig jaar. En dan is 9 tot 11m/s een treetje te hoog voor mij Spijtig maar het is niet anders. Een volgende keer beter.
arjen, begrijp ik maar al te best , voor mij is het 20 min rijden dus ben ik niet veel kwijt mocht er weinig gevlogen worden . inj jou plaats zou ik dezelfde beslissing nemen ! tot een volgende keer
Vorig jaar hebben wij ook tot 12 m/s gevlogen en toen twee wedstrijden meegemaakt (Dalfsen en Wichmond ) dat het boven de 9 m/s het gewoon je modellen op het spel zetten is en er niet fatsoenlijk gevlogen kan worden dit is bij mijn weten ook het limiet bij de F3K.
in f3k is de huidige regel 9m/sec gedurende 1 minuut , wat wil zeggen dat als 1 sec het 8m/sec is en 59 sec 20m/sec dan kan er gevlogen worden .... al vele malen meegemaakt (vorige weekend trouwens in tynaarlo (ned) dat er metingen uitgevoerd werden , altijd heb je een sec onder de 9m/sec.... ik geloof dat het gemiddeld 10-12m/sec was met uitschieters to 15-17m/sec , volgens het reglement kon er gevlogen worden maar de piloten beslisten toch van te stoppen
ik ben trouwens net gaan vliegen in wiekevorst maar kwam niet vooruit , in tegendeel , ik ging achteruit (grondsnelheid natturlijk) , deze avond ga ik er wat lood in proppen
arjen, ja, het is een omgekeerde manier van aanvliegen maar ik had het snel onder de knie of moet ik zeggen boven de knie in dit geval:lol::lol: