fail save voor DJI Phantom AR8000 DX7se

beste forum leden

ik zit met het volgende probleem:
type copter : DJI Phantom
zender : spektrum DX7se
ontvanger : AR8000 spektrum

hoe stel ik de fail save in op een DX7se
ik heb de vlieg modussen op mijn SW switch :

0 voor man
1 voor allti
2 voor gps

home lock op ik op de gear switch

maar hoe krijg ik de fail save ingesteld zodat als ik mijn zender uitzet deze in failsave gaat :confused:

iemand die ook de phantom vliegt met een DX7 / DX7se?

ik heb wel dit draadje gevonden

Setting up your Spektrum DX7s & AR8000 failsafe for DJI NAZA | xFly HQ

en dit draadje gevonden

Need help with Naza failsafe. - HeliFreak

maar beide zijn verschillende manieren , weet iemand welke wat werkt

alvast bedankt

M.v.g Nick

Bij de AR8000 wordt dat lastig denk ik (je eerste link snap ik ook niet, kan niet werken). Alleen je gas kanaal gaat naar de stand tijdens het binden in een failsafe mode, de overige kanalen niet. De overige kanalen blijven in de laatste positie staan. Een modus keuze op een ander kanaal zal dus nooit in failsafe gaan. Alleen de 9000 serie heeft hier wel een optie voor zover ik weet.

het heeft toch gewerkt op een dx8 :D
ik heb deze van mijn vliegmaat overgenomen alleen ik heb een DX7se en zie toch genoeg filmpjes op you tube met een DX7se het zou toch moeten kunnen...

Bij de AR8000 wordt dat lastig denk ik (je eerste link snap ik ook niet, kan niet werken). Alleen je gas kanaal gaat naar de stand tijdens het binden in een failsafe mode, de overige kanalen niet. De overige kanalen blijven in de laatste positie staan. Een modus keuze op een ander kanaal zal dus nooit in failsafe gaan. Alleen de 9000 serie heeft hier wel een optie voor zover ik weet.
Bij de AR8000 kun je PRESET BIND doen! Even manual doorlezen ;)

Na ja ik verklap het wel. Je doet de bindplug erin en als het begint te knipperen bindplug eruit en dan binden. Tijdens binden de standen instellen hoe je het wil hebben. Dit is dan je failsafe voor alle kanalen.

Dus grootste verschil is dat je met normal bind je plug erin laat zitten.

Heb de manual gelezen, lees erover heen denk ik. Ik ken het wel van de 9000 serie. Hoe doe je dat dan? Welke pagina staat het?

Verschil is de bindplug voor of na het binden verwijderen.

Ik heb de manual niet bij de hand, maar AR8000 ondersteunt preset failsafe.

Kon zo geen goed voorbeeld van AR8000 vinden, maar is hetzelfde als AR7600. Zie hier hoe. Dus voor het aanzetten van je zender even de plug eruit halen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, net als de 9000 serie dus. Type zender maakt niets uit. Kwestie van op de zender alle schakelaren edg zo zetten als je het wilt hebben bij zender uitval. Dan ontvanger aan met bind plug erin, als hij knippert bind plug eruit en zender aanzetten met bind knop in.

gisteren de fail save ingesteld , alles uit geprobeerd homelock , fail save
Alles werkt nu na behoren , de eerste vluchtjes zijn gemaakt...

enne... wat vliegt de phantom toch lekker makkelijk :D

bijna vakantie , dus tijd voor een paar mooie lucht filmpjes te maken ,en proberen de eerste fpv vluchtjes te maken...

:banana::banana:

nogmaals dank heren..

Gr Nick

Back