failsafe in spectrum dx-3?

• Topicstarter Topicstarter bonobo
  • Startdatum Startdatum
B

bonobo

Guest
Ik ben van plan een spektrum dx-3 te kopen..
nu las ik ergens iets vaags over dat daar in de zender set ook een automatische failsafe in zit, zodat ik deze er niet appart bij hoeft te kopen.
Is dat ook zo :?:

Zit inderdaad een failsafe in... werkt op alle 3 de kanalen van je zender/ontvanger. Instellen is heel simpel, staat allemaal in het boekje!

Ja, bij het connecten (pairen) van de zender en ontvanger kan je de servo's zetten in de positie die jij wilt als de verbinding wegvalt. Dus meestal stuur recht en rem erop. Als je een systeem hebt om je motor te stoppen kan je zelfs dat nog doen via een servo op kanaal 3.

Huh hoe wil jij dat doen dan. Kanaal 3 is alleen een mixfunctie.

Dus als je hem aan je rem koppeld en je remt zal elke keer je motor uitgaan.

Ik heb het instructie boekje helemaal door gespit. maar ik kan niks vinden over het instellen van de failsafe.
Kijk ik niet goed?
Kan iemand mij verder op weg helpen? :cry:

Kijk in je handleiding op pagina 3 onder binding. Daar staat het precies uitgelegd.

English isn't that difficult...

Pair/Bind/Connect eerst de zender en de ontvanger, vervolgens stel je alles goed in op je zender... Daarna pair/bind/connect je opnieuw, alleen zorg je dat je via de zender de servo op de "failsafe" positie komt te staan... Kwestie dus van op je zender de rem (of stuur) bedienen en vervolgens op het knoppie drukken om te pairen/binden/connecten... De stand wordt opgeslagen als failsafe-positie!

sorry om dit omhoog te spitten maar ik heb de raad gekregen om de zoekfunctie te gebruiken. :)

ik heb mijn fail save goed ingesteld gekregen maar zit nog met 1 probleem, de failsave werkt allen bij het buiten bereik vallen en niet op een ta lage accuspanning. wat problemen geeft natuurlijk omdat de ontvanger nogal gretig is met de batterijen. wat kan ik hier aan verhelpen? zijn er bepaalde extra failsave's die ik er bij kan tussen plaatsen die deze taak op hun nemen? of moet ik hier mee leren leven?

ik heb een externe failsave van bmi maar deze geeft bij hem mee aan te sluiten niets anders dan storingen ( en deze werkt normaal perfect) dus dat is geen optie. er moet hier toch iets op te vinden zijn....

het is zelfs zo dat de gasservo op volgas trekt. ik heb al gedacht , ik heb de instelling van de rem en gas moeten omkeren omdat ik een lay down servo heb ( hyper 7 pcr) als ik nu een gewone opstaande gasservo zou steken zou ik de polariteit terug kunnen wisselen met men zender en dan zou deze bij een te lage batterijspanning op de rem gaan.
maar ik heb wel graag deze lay down set... dus een goed functionerende extra daisave voor te lage batterijspanning zou ideaal zijn.

hoy, ik ben juist wat aan het zoeken geweest op het net in verband met de failsave voor de spektrum en er zijn er toch verschillende meningen over. het zal er toch mee te maken hebben hoe de gasservo geplaatst is.

is er hier misschien een mannuela fail save voor te krijgen die bij te lage batterijspanning de ontvanger uitzet. of toch de gasservo.

alvast bedankt.

Ik heb een spektrum dx3 en bij te lage spanning word netjes de wagen stilgezet ,Zet je als test de zender uit terwijl de ontvanger aanstaat gaat ook alles in failsave stand tot nu toe heb ik er geen problemen mee.
Badmuts het 3e kanaal is intestellen in 3 modi en is als mix te gebruiken(ik gebruik hem als achteruit schakeling).

als ik mijn zender uitzet gaat hij wel op failsave stand. maar hoe heb jij je fail save ingesteld? op volledig remmen wss... stel de failsave maar eens in op een beetje remmend of op neutrale stand . dan moet je nog maar eens kontroleren wat je failsave doet wanneer de batterijspanning te laag wordt. uw servo zal ook gewoon rechtstaan in plaats van plat liggen? als ik een gewoon servo plate had zou deze volledig op de rem gaan staan... maar nu dus op de gas zoals uitgelegd in men vorige post.

hier is de mail die ik heb terug gehad van spektrum zelf. volgens mij duidelijk.

Hans,

Thank you for your recent e-mail. The Spektrum system has a radio failsafe, but does not have a battery failsafe, so if the battery for your receiver fails the failsafe will not kick on, only if the Rx looses signal will it work properly.

I hope you find this information useful. If you have any further questions, please reply to this email or give us a call at 877-504-0233.

Thanks,
Daniel
Product Support Team Member

Back