Failsafe instelling op taranis icm naza + Gains

Ik was Marc D zijn bouwverslag al aan het vervuilen dus toch maar hier gezet....

Even een vraagje over de failsafe:
Ik heb deze in de naza software op landen gezet in plaats van RTH.
Hoe zet je dan de failsafe in de taranis? Ik bedoel dan in de eerste pagina van het menu? Dus onder de bind knop. Op receiver? of custom?

Misschien word het zo ook wel duidelijk?
In het filmpje ga ik naar de betreffende instelling.

Mijn gok is dat ik die op receiver moet instellen?

https://dl.dropboxusercontent.com/u/...115_190155.mp4

Laatst bewerkt:
Ligt een beetje aan de ontvanger, en welke module je gebruikt,maar in de manual van de betreffende ontvanger moet dit instaan.

Hoi,

Dit heb ik ook gedaan en hierbij heb ik hem op ongeveer 40% trottle gezet maar ik begrijp het nog steeds niet helemaal geloof ik.

Bij het wegvallen van signaal neemt de naza het niet over? Waarom zou je dit dan instellen in de software van naza op de pc? Dan zou je toch ook geen rth in kunnen stellen voor een fail?

Laatst bewerkt door een moderator:
Thanks voor je hulp Emil!

Ik heb de failsafe als panicbutton op de sf switch (2standen schakelaar) gezet.
En de mode op se switch (3 standen schakelaar) gezet.

X1 staat op een draaiknop en X2 staat op een andere draaiknop.
Bij welke gains zou ik deze moeten selecteren?

Als ik hem aan de pc hang en ik zet de zender uit, dan schakelt ie wel naar failsafe.

Ik raak alleen in de war door de aparte failsafe van de ontvanger...

Waarom zou je die instellen als je dat ook al in de naza hebt.
Dus welke pakt ie dan als het signaal weg valt....

Btw... Waar woon je ergens in drenthe? Misschien zou ik eens naar je toe kunnen komen om eens wat van je te leren?

De failsave van de ontvanger kan je los instellen tussen de zender en ontvanger zoals Psygho (Emil) zegt :moet in de manual van de betreffende ontvanger staan.

Met deze failsave kan je bepalen in welke stand al je knoppen, pots en sticks van je zender komen te staan zodra je geen verbinding meer hebt tussen je rc zender en je ontvanger.

Als je deze failsave zo instelt dat je ontvanger bij geen verbinding in de stand staat waarop bij jou de rth mode werkt, zal de ontvanger dus de rth mode inschakelen op de naza.

Dit zou ik wel instellen als ik jou was, lijkt erop alsof nu je naza in failsave schiet als hij geen rc input meer krijgt, ik zou hem via de failsave van de zender/ontvanger laten werken ipv de naza, maar dat is mijn mening en misschien ook niet de beste.
Ik heb zelf geen naza maar gebruik wel frsky en een autopiloot die ik via de failsave van de frsky-rx naar RTH laat schakelen, heeft altijd goed gewerkt.

Thanx!

Het staat er inderdaad in de manual van de ontvanger maar uiteraard niks over een samenwerking met de naza...

Hoe ik het nu heb.
De naza aangesloten op de computer, alles aangezet, in naza op manual.
Dan zet ik de zender uit en springt ie inderdaad op failsafe met throttle op 40% zoals ik in de ontvanger heb ingesteld. In de zender heb ik dit echter ook gedaan.

Als ik de panic switch overhaal in manual mode springt ie ook in failsafe dus dat zou ook goed moeten zijn. Die heb ik overigens op landen gezet en niet op Go-home (Go-China) dat komt later wel een keer...

Nu heb ik mook nog een vraag over de X1 en X2 knoppen. Die heb ik op de draaiknoppen gezet S1 en S2.

Voor de eerste vluchten lijkt het me wel handig dat ik die gebruik voor de Remote Gain Adjust toch?

Hoe zou ik dat het beste kunnen toewijzen?
De bovenste 4 op een knop en de onderste 2 op de andere knop?

Ik neem aan dat je een frsky 9ntvanger hebt? Zo ja je failsafe activeren op je taranis en dan kort op het fs knopje drukken van je ontvanger. Klaar is kees

Als je ern symetrisch frame hebt dji f450 kan je de eerste twee waardes op 1 pot zetten s1 of s2 de andere waardes zijn niet zo zeer van belang.....alti gain is om hoogte te houden en yaw spreekt voor zich. Onderste 2 zijn hoe de kopter op je sticks reageert.

Hoi,

Ik heb inderdaad een frsky ontvanger, de x8r.
Ik heb gedaan wat je zei en er dat ging goed. Er is niks veranderd dus ik ga er vanuit dat het ook al goed was.

Het frame waar het om gaat is een Reptile500 dus niet echt symetrisch helaas.
De settings staan nu op 170 170 150 140 - 170 170 zoals het standaard voor een f550 is.
De vorige eigenaar had hem hierop gezet dus ik ga ervan uit dat dat een goed beginpunt is...

Net even geprobeerd in de tuin...

Eerste stukje hoveren (manual) ging wel redelijk maar toen ik dat op atti probeerde ging ie schudden dus dan denk ik dat de gains te hoog staan?
Toen ik daarna weer even op manual probeerde op te stijgen flipte ie ineens op de kop vlak boven de grond. Accu nagemeten en stond op 15,3 volt onbelast....
Daar kan het dus niet aan liggen toch? Misschien te koud buiten?

Ik zou default nemen en van daar verder. Maar wat vliegt ie dan precues niet goed hangt er een gimball onder 3s of 4s ff duidelijk hoe je setup is

Back