Failsafe kyosho inferno

Hoi,
Ik hem me zojuist nieuw aangemeld in deze groep.
Ik rijd al wat langere tijd met rc nitro maar heb recent een nieuwe gekochten de kyosho inferno neo 3.0.
Rijd perfect alleen ik ging gister met een maat van me rijden en kregen wat storing ook als je alleen reed, misschien de plek zelf.
Gas bleef bij allebei een beetje hangen en stuurde soms niet. Lijkt me sterk dat hij te weinig spanning heeft.
Ik lees wel dat er een ingebouwde failsafe in mn onze zenders zit. Maar staan die automatisch aan of moet je die nog zelf instellen?
Ik hoor het graag

Failsafe kan je zo testen zonder de motor te starten. Gewoon de zender en ontvanger aanzetten en dan de zender uitzetten. Dan goed kijken welke stand de carburateur aan neemt.

De failsafe werkt alleen bij storing, niet bij het wegvallen van de spanning en daar kan je probleem liggen. Gebruik je een een ontvanger accu pakket of een houder met 4 AA batterijen? De batterijhouder staat erom bekend spanningsdipjes te veroorzaken.

Failsafe kan je zo testen zonder de motor te starten. Gewoon de zender en ontvanger aanzetten en dan de zender uitzetten. Dan goed kijken welke stand de carburateur aan neemt.

De failsafe werkt alleen bij storing, niet bij het wegvallen van de spanning en daar kan je probleem liggen. Gebruik je een een ontvanger accu pakket of een houder met 4 AA batterijen? De batterijhouder staat erom bekend spanningsdipjes te veroorzaken.

Aha vandaar, ik gebruik aa pakketjes omdat een accu pakket me eerder nooit beviel. Heb daarstraks mn zender en auto aangezet en vervolgens zender uit en hij gaat na 1/2 seconden vol op de rem dus dat is positief. Alleen bij een vriend van me krijgt zijn auto de neiging om een heel klein beetje gas bij te willen geven.

Moet je dan vervolgens ook een accupakket iedere keer opladen? Het is even geleden dus sommige dingen moet ik weer even opfrissen haha

Aha vandaar, ik gebruik aa pakketjes omdat een accu pakket me eerder nooit beviel. Heb daarstraks mn zender en auto aangezet en vervolgens zender uit en hij gaat na 1/2 seconden vol op de rem dus dat is positief. Alleen bij een vriend van me krijgt zijn auto de neiging om een heel klein beetje gas bij te willen geven.

Dan moet die vriend even de manual doorlopen of op youtube kijken hoe je de failsafe opnieuw instelt.

Moet je dan vervolgens ook een accupakket iedere keer opladen? Het is even geleden dus sommige dingen moet ik weer even opfrissen haha

Iedere keer is zo'n breed begrip, je kunt ruim een uur op een lading doen met een accu van 1600mAh. Als je bv een half uur gereden hebt en je laad de accu met een computerlader kan je zien hoeveel er weer in gaat, dan weet je ongeveer het gemiddelde verbruik. Ik gebruik een 1600mAh NiMh pakket en in een racetrim in iets meer dan een half uur heb ik een 550 tot 600mA verbruikt.

Stel..
wat men wel eens doet om het probleem met "gas blijven hangen in een stroomdip" op te lossen
veer op het gas.
een veer van correcte lengte en sterkte opzoeken. beetje ondervinden.
dat ie volgas gewoon mee geeft. servo is meestal sterk zat
maar als de stroom van de servo is, hij het gas dicht trekt.

Back