Een bouw project die ik hier nog eerder ben tegen gekomen. De kist is een falcon 120 die gered is van de kliko[emoji3063]2 jaar geleden al. Maar toen totaal geen idee hoe het verloop van de bouw zal worden. Het doel wel was low budget en kwalitatief betrouwbaar spul er in te zetten. Gaan de weg wat basis zaken gekocht zoals servo’s power box en ontvangers. 2de hands de e jetfan 120 eco 685kv met regelaar kunnen kopen. Tot er op YouTube een video voor bij kwam van Een 1.8m viper jet met een 120mm edf en lion accu’s van EDF jet rc. Na meer video’s van hem gezien te hebben waar die enthousiast verteld over hoe die de accu’s maakt en presteren ten opzichten van lipo’s. Dat sprak mij zeer aan voor het low budget falcon project. Een doos molicel 21700 p42 laten komen en een mooie punt lasser voor de accu’s te kunnen maken. Hier van heb ik 6s 1p accu’s gemaakt zo dat ik ze ook nog in andere kisten kan gebruiken.
Voor dit project moeten er 2x 6s 4000 paralel en die weer in serie.
Als eerste aan de restauratie de servo met kabels geplaatst, zodat later het cg beter bepaald kan worden tijdens de bouw. Daarna de edf op de romp gemonteerd en gekeken waar ongeveer de accu’s moeten komen. Helemaal achter in de romp dus [emoji2959]. Hier voor een mooie accu tree gemaakt die er in geschoven kan worden en met een haak vast gezet kan worden tegen het schuiven.
Na alles een plek geven te hebben en alles in gesteld was was die klaar voor de eerste vlucht.
Stond er versteld van hoe goed de kist vloog maar voor al hoe lang je er mee kan vliegen met uit eindelijk kan ik er 7 min sportief mee vliegen.
Wel een heel belangrijk onderdeel is koel de accu’s goed. Zonder koeling worden ze heet als je gemiddeld 30 amp trekt over 1 6s 4000.
De edf trekt maximaal 120 amp met een voltage drop naar 42 volt volle accu’s en 36 volt lege accu’s.
Al met al een heerlijke kist om mee te vliegen met een super vliegtijd. Let niet op hoe die er uit ziet het belangrijkste was voor mij constructief een goede harde kist en van het winter alles netjes maken op nieuw in de folie en lak.
Voor als poten heb ik de neus poot 3d geprint. Had een revisie 2 nodig maar dan heb je ook een mooie stevige neus poot. De achter poten zijn tzt aan de beurt om 3d geprint te worden. Tja de vraag waarom , waarom niet het kan tegenwoordig en je hebt eens wat anders op jet veld dan anderen wat net zo goed voldoet.
De laatste verandering is een nieuwe regelaar met regelaar telemetry, voltage, rpm, regelaar temperatuur.
Het grootste verschil wat er te merken was is dat de motor stiller is en kouder blijft ten opzichte van de oude 160 dymond.
Voor dit project moeten er 2x 6s 4000 paralel en die weer in serie.
Als eerste aan de restauratie de servo met kabels geplaatst, zodat later het cg beter bepaald kan worden tijdens de bouw. Daarna de edf op de romp gemonteerd en gekeken waar ongeveer de accu’s moeten komen. Helemaal achter in de romp dus [emoji2959]. Hier voor een mooie accu tree gemaakt die er in geschoven kan worden en met een haak vast gezet kan worden tegen het schuiven.
Na alles een plek geven te hebben en alles in gesteld was was die klaar voor de eerste vlucht.
Stond er versteld van hoe goed de kist vloog maar voor al hoe lang je er mee kan vliegen met uit eindelijk kan ik er 7 min sportief mee vliegen.
Wel een heel belangrijk onderdeel is koel de accu’s goed. Zonder koeling worden ze heet als je gemiddeld 30 amp trekt over 1 6s 4000.
De edf trekt maximaal 120 amp met een voltage drop naar 42 volt volle accu’s en 36 volt lege accu’s.
Al met al een heerlijke kist om mee te vliegen met een super vliegtijd. Let niet op hoe die er uit ziet het belangrijkste was voor mij constructief een goede harde kist en van het winter alles netjes maken op nieuw in de folie en lak.
Voor als poten heb ik de neus poot 3d geprint. Had een revisie 2 nodig maar dan heb je ook een mooie stevige neus poot. De achter poten zijn tzt aan de beurt om 3d geprint te worden. Tja de vraag waarom , waarom niet het kan tegenwoordig en je hebt eens wat anders op jet veld dan anderen wat net zo goed voldoet.
De laatste verandering is een nieuwe regelaar met regelaar telemetry, voltage, rpm, regelaar temperatuur.
Het grootste verschil wat er te merken was is dat de motor stiller is en kouder blijft ten opzichte van de oude 160 dymond.







