falcon 3D

• Topicstarter Topicstarter christiaan117
  • Startdatum Startdatum
Als je iets verder had gekeken had je gezien dat ze in China zitten.
Houd dus rekening met de mogelijkheid van invoerrechten, BTW enz. Dat maakt de prijs al gauw zo'n 25% duurder dan wat je nu ziet.

Besef je ook heeeeeeeel goed dat je zo'n ding niet even 1,2,3 vliegt.
Zorg dat je iemand met ervaring bij je hebt die er wat verstand van heeft, anders sloop je hem tijdens je eerste vlucht.

Ik weet niet wat je budget/zakgeld is, maar helivliegen kan een dure hobby zijn. Accu's, laadapparatuut, spare parts.....tis allemaal niet echt goedkoop.

Het is toch een RTF toestel? Ja, dat bedoel ik ook een beetje, zijn die chinezen wel te vertrouwen of hoef ik me daar geen zorgen over te maken? Ik heb al wel een beetje ervaring maar met helikopters nog niet echt. Ik had van iemand gehoord dat je als beginner met een falcon wel goed overweg kan maar ik weet nog niet wat jullie daarover denken. Ik kan denk ik nu beter even een winkel toe gaan en wat die ervan te zeggen hebben.

RTF betekent ready to fly en is eigenlijk niets meer dan een voorgebouwde helicopter. Dit betekent niet dat hij zo uit de doos vliegt als een droom.
Er moeten meestal wel wat afstellingen worden gedaan aan pitch, bladen, servo's etc.

En dan is hij alleen nog maar RTF voor een ervaren helivlieger. Voordat je zelf zo'n ding fatsoenlijk de lucht in krijgt ben je toch echt wel een paar weken verder. Echt vliegen zullen we het nog maar niet over hebben.

Verkijk je niet op de moeilijkheidsgraad van het vliegen met een Collective Pitch helicopter.

Ik vlieg de Falcon 3D sinds een paar weken en ben ook beginner op het gebied van heli vliegen. Wat ik je in ieder geval kan vertellen is dat het met geen enkele andere RC sport overeenkomt! Je moet niet alleen letten op het stabiel houden van je heli door links rechts en voor achter te sturen. Je moet ook nog letten op je hoogte. (Dat zijn dus al 6 richtingen) Én de heli kan nog eens een keertje om z'n as draaien.

Als je echter rustig begint (heel rustig) is het met de Falcon 3D best te doen. Probeer vooral niet te veel in een keer! En nogmaals doe het rustig aan...

Persoonlijk bestel ik liever niet buiten de benelux/duitsland. Het moet al echt goedkoop zijn of een model zijn wat je perse wilt hebben om het van zover te halen.

Laatst bewerkt:
Ook in nederland zijn leuke deals te vinden.
Was vandaag in Doetinchem bij 4RC.
Daar hebben ze momenteel de GLS450 (Trex kloon) helemaal RTF voor 236 euro !!!. Inclusief zender, 1800 mAh LIPO, lader. Echt een leuke deal.

En het gave is dat ze hem daar voor je voorvliegen en dus feitelijk de eerste setup voor je doen. Als je naar huis gaat met je nieuwe aankoop weet je dus zeker dat het ding goed kan vliegen. Daarna is het aan jou om dat voor elkaar te krijgen !! ;)

Zeg Frandaman, dat is een mooie. Ik denk dat die nog wel beter is. is die ook gelijk voorgevlogen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Wanner dat het geval is zou ik zelf niet lang twijfelen. Een beetje modelzaak heeft alle onderdelen ook nog eens op voorraad of minimaal binnen 2/3 werkdagen in huis. Wellicht wil men een beginner ook nog helpen met de eerste set-up.

Dat is hem. Ik heb hem daar zien vliegen, rechtstreek uit de doos en ik kan alleen maar zeggen.....WOW !!!

Strak als een snaar (wel gevlogen door Remco, de eigenaar, en doorgewinterd vlieger). Het is een prachtig ding om te zien en voor dat geld een mooie stap.

Das nog eens een no-brainer, een China kist in Doetichem ophalen voor dat geld.... Geen gekloot met de douane, iemand die je kan mailen/bellen als je vragen hebt, onderdeeltjes in NL te bestellen dus vandaag bellen morgen in huis...

Volgens mij is Remco goed bezig ;)

Ton.

Ik verwacht dat ik hem wel ga nemen, heeft iemand eigenlijk een idee wat de verzendkosten er van zijn?

Die moet je niet laten verzenden, die moet je zelf ophalen.
Remco vliegt hem dan voor je voor, je stelt hem samen af en je krijgt een onschatbare hoeveelheid info mee.

Ík meen het echt als ik je zeg dat je iemand moet charteren om dat ding in de winkel op te halen :cool:

Ik hem even een mailtje gestuurd wat hij ervan zegt en vindt, ik woon nogal er ver van weg maar als het niet anders kan dan moet het maar.

Het is trouwens niet alleen bij de aanschaf verstandig hulp te zoeken... Een vliegmaatje (Of meerdere) helpen je sneller te leren... Je hoeft ook niet dezelfde fouten te maken als je vliegmaatjes, dat doen hun al voor je ;)

Ja, eigenlijk zou ik daar een oproep voor moeten doen want ik weet niet of er in mijn omgeving ook iemand woond die aan RC doet.

Back