falcon 3d

• Topicstarter Topicstarter hompie
  • Startdatum Startdatum
Heren, Heren, orde in de zaal als het u blieft!!
:D
Met een miniTitan of een T-rex zit je al snel tussen 800-1000 € totaal...
Je moet een zender + ontvanger kopen, alle electronica+toebehoren en kwaliteits lipo's....
Iedereen die eerlijk is, en de moeite neemt om het even op te tellen weet dat.
Een RTF set is dus veel goedkoper.
Nogmaals, ik vind het ook slimmer om andere spullen aan te schaffen, blijft zijn waarde ook beter houden.
Maar ik ben hetzelfde begonnen, en Carlo dus blijkbaar ook...
We hebben met zijn allen geleerd dat je ergens mee moet beginnen...
Slaat de gekte toe, dan komt de dag dat ook Hompie naar voren moet treden met de mededeling "Mensen..., lotgenoten..., ik ben verslaafd aan RC helicopters"

;)

Eric

Inderdaad Eric.
Heb vandaag mijn vrouw de stuipen op het lijf gejaagd.
Even opgeteld wat ik tot nu toe kwijt ben geweest sinds Januari.

Dat is dus voor een Honeybee King 2, Lipo's, goede lader + balancer, veel reserveonderdelen, gereedschap, een 2e hands Trex, ontvanger en zender.

Beloopt toch al gauw zo'n 800-900 euro.

Maar daar heb ik wel eeeeerg veel plezier voor ! :pim:

Verder blijf ik erbij dat die Falcon prima te vliegen is. Heb zo vaak te horen gekregen dat ik knap stom was om een King2 te kopen. Het was troep, niet te vliegen. Je reinste onzin, het ding kan prima vliegen, mits je in je achterhoofd houdt dat je een heli vliegt die maar 159 euro kost. Er zijn ontvangers die meer kosten !!

Laatst bewerkt door een moderator:
frandaman ik ben het helemaal met je eens maar ik zeg je ik heb ook een falcon 3D
ik ben met een vriend die al een aantal jaren heli vliegt ongeveer 5 weken elke dag bezig geweest om deze heli behoorlijk te laten vliegen ging echt niet ik werd er gek van zo gek dat ik een TREX 600 nitro pro hebt gekocht want ik wilde koste wat het kost vliegen en wat denk je ik vloog en nog steeds al geruime tijd en zonder schade
ik verstook gemiddeld zo'n 15 liter nito per week dus vlieg naar mijn idee niet echt weinig maar zoals ik al eerder zei ik weet niet wat iemand anders kan of wil uitgeven om te vliegen ik zelf vind het het einde om een heli in de lucht te zien welk merk of prijs dan ook maakt me niks uit

maar als je al een zender en ontvanger hebt vind ik de trex wel meevallen kwa prijs evenals de mini titan en zoals ik al eerder zei dan vlieg je goed

maar ieder moet doen wat hij of zij wil of wat mogelijk is

goed weekeinde voor allemaal

groet carlo

Dan begrijpen we elkaar uiteindelijk toch ;)

Ik wilde en kon geen 1000 euro uitgeven aan een Trex 450SE V2, lader, balancer, zender en LIPO's.

Heb dus de HBK2 gekocht en ben begonnen. Toen ik snapte dat dit blijvend was heb ik de lader en zender erbij gekocht en meer LIPO's.
Nu dus een Trex 450 XL met ontvanger.

Zo heb ik de "schade" dus verdeeld over een langere periode en had ik er niet zo veel spijt van gehad als ik er na een maandje al mee was gekapt.

geschrokken!!

Dan begrijpen we elkaar uiteindelijk toch ;)

Ik wilde en kon geen 1000 euro uitgeven aan een Trex 450SE V2, lader, balancer, zender en LIPO's.

Heb dus de HBK2 gekocht en ben begonnen. Toen ik snapte dat dit blijvend was heb ik de lader en zender erbij gekocht en meer LIPO's.
Nu dus een Trex 450 XL met ontvanger.

Zo heb ik de "schade" dus verdeeld over een langere periode en had ik er niet zo veel spijt van gehad als ik er na een maandje al mee was gekapt.

Hallo beste mensen,
Bedankt voor jullie reacties!! Als ik de falcon niet vliegklaar krijg,heb ik 150 euro verkwanseld!! dit kan ik nog wel hebben!;)
Ben dit weekend naar een modelbouwwinkel geweest, en heb daar een ikarus lama gekocht omdat ik wilde vliegen!
het toestelletje was niet te duur en is een leuk ding om mee te oefenen.

van de falcon heb ik een project gemaakt! dat zie ik eventueel later wel.heb trouwens gezien de bladen van de staartrotor verkeerd om zaten!!:o
kon het nog niet proberen accu leeg!
ik wil eerst leren vliegen,dus begin ik eerst maar met een eenvoudig 4 kanaals model. (onderdelen kosten geen fluit en zijn goed te verkrijgen)
ik laat jullie nog wel weten hoe het verloopt

trouwens de buren snappen er helemaal niets van,dat zo,n "oude" kerel opeens met vliegtuigjes gaat spelen.:):cool: je bent zo jong al je je voelt!!:celebrate:

gr. Moos

frandaman ik ben het helemaal met je eens maar ik zeg je ik heb ook een falcon 3D
ik ben met een vriend die al een aantal jaren heli vliegt ongeveer 5 weken elke dag bezig geweest om deze heli behoorlijk te laten vliegen ging echt niet ik werd er gek van zo gek dat ik een TREX 600 nitro pro hebt gekocht want ik wilde koste wat het kost vliegen en wat denk je ik vloog en nog steeds al geruime tijd en zonder schade
ik verstook gemiddeld zo'n 15 liter nito per week dus vlieg naar mijn idee niet echt weinig maar zoals ik al eerder zei ik weet niet wat iemand anders kan of wil uitgeven om te vliegen ik zelf vind het het einde om een heli in de lucht te zien welk merk of prijs dan ook maakt me niks uit

maar als je al een zender en ontvanger hebt vind ik de trex wel meevallen kwa prijs evenals de mini titan en zoals ik al eerder zei dan vlieg je goed

maar ieder moet doen wat hij of zij wil of wat mogelijk is

goed weekeinde voor allemaal

groet carlo

Mss heb je gewoon pech gehad? Er zijn tal van mensen die wel met een falcon kunnen vliegen. Op rcgroups zijn er zelfs mensen met meerdere falcons..

Maar goed, die staartproblemen, daar heb ik niets van gemerkt. Mijn Robbe SF heeft geen last van gyroprobs en hovert heel erg stabiel.

Ok, een trex of een titan is waarschijnlijk betere kwaliteit.. Maar voor beginners is dit echt te duur. Sommige mensen weten ook niet of deze hobby wel iets voor hen is. Na mijn laatste crash (en dit was mijn fout, geen probleem met de Spirit of zo he!) ben ik ook aan het twijfelen..
Ik ga hem nog één keer herstellen en dan zien we wel..

Alles nalopen heeft geen zin.
Dit is zonde van je tijd geloof me.
Ik ben samen met mijn maatje ongeveer 5 weken elke dag met een falcon 3D heli bezig geweest.
Om de staart stil te krijgen gaat echt niet lukken.
Wij hebben de heli nieuw gekocht zo uit de doos dit is een zeer slechte kopie van de Robbe spirit fun

Mischien dat een 401 gyro met bijpassende servo wel goed werkt
Ik heb echt een zeer sterk vermoeden dat het aan die chinese ...... gyro licht

Al met al kan je dit project beter stoppen.
Want dit gaat je denk ik veel euri's kosten.
Jammer genoeg zijn de meeste verkopers niet eerlijk.
Ik heb hem niet verkocht om een ander de elende van dit soort heli's te besparen.

Geloof mij koop een mini titan of een trex 450 dit zijn goede heli's en op den duur een stuk goedkoper.

groet carlo

Ik ben het helemaal hier mee eens ik heb zelf nou al een half jaar die ****** flacon 3D en het schudden is er haast niet uit te krijgen daarbij is de stock regelaar erbij slecht, die verbrand na 5x de motor kan op zich een hoop hebben maar als je te lang vliegt met een iets te slechte set up word ie heet en knalt ie uit elkaar.
En dan weer terug naar dat schudden van de staart dat heeft me 3 tower pro 9 grams staart servo's gekost en dat rot ding vliegt nog niet ja vliegt wel maar niet vragen hoe.
Ik wil best geloven dat er mensen zijn die die dingen goed in de lucht houden maar mij lukt dat echt niet sorry :mad:
Geen goede beginners heli mijn mening.

Mvg jean Paul

Ik ben het helemaal hier mee eens ik heb zelf nou al een half jaar die ****** flacon 3D en het schudden is er haast niet uit te krijgen daarbij is de stock regelaar erbij slecht, die verbrand na 5x de motor kan op zich een hoop hebben maar als je te lang vliegt met een iets te slechte set up word ie heet en knalt ie uit elkaar.
En dan weer terug naar dat schudden van de staart dat heeft me 3 tower pro 9 grams staart servo's gekost en dat rot ding vliegt nog niet ja vliegt wel maar niet vragen hoe.
Ik wil best geloven dat er mensen zijn die die dingen goed in de lucht houden maar mij lukt dat echt niet sorry :mad:
Geen goede beginners heli mijn mening.

Mvg jean Paul

ik heb ook een 400 falcon 3D (se model) en vanaf het moment dat ie uit de doos kwam vliegt ie!
ik vind het een heerlijke heli, m'n broertje heeft na wat oefenen met de sim er ook 1 gekocht en die vliegt net zo lekker als de mijne, echt zonder problemen. wij zijn allebei maar net begonnen met heli's en kunnen allebei al stabiel hooveren, dus ik denk niet dat het echt aan de heli ligt. misschien gewoon pech gehad met de heli???

ik denk dat de 2e hands heli van hier gewoon goed te repareren is en hij met een goede setup gewoon lekker gaat vliegen.

Ik wil je graag geloven en het kan best dat het een "maandag morgen" model was.
Veel plezier met je falcon se en hopelijk heb jij meer geluk met de heli dan ik;)
Mijn vertrouwen is weg iig en precies wat ik zei ik denk dat er genoeg mensen zijn die hem heerlijk in de lucht krijgen mij is het helaas niet gelukt.
Het is een zeer mooie heli om te zien alleen daarom had ik hem in het begin gekocht helaas paste hij niet in het verwachtings patroon wat ik had.(en dat was vliegen)
Succes en veel vlieg plezier!

jean paul

Ps: ben jij de gene die de mijne heeft gekocht?

Back