Falcon 400 se

• Topicstarter Topicstarter Motha
  • Startdatum Startdatum
M

Motha

Guest
Hallo allemaal ik ben helemaal nieuw op deze site. En heb een paar vraagjes over een heli.
Een falcon 400 se heeft er iemand verstand van of iemand al gevlogen met deze heli.

Welkom hier. Is het specifiek iets voor een Falcon? Stel anders gewoon je vragen. Je zit waarschijnlijk niet te wachten op een stel berichten met: "Ja"

Er zijn wel enkele Falcon vliegers. Falcon = Robbe Spirit Fun. :p

Hallo allemaal ik ben helemaal nieuw op deze site. En heb een paar vraagjes over een heli.
Een falcon 400 se heeft er iemand verstand van of iemand al gevlogen met deze heli.

welkom in deze verslavende hobby ;)
ik heb er 1 en hij vliegt best wel leuk, een leuke heli voor een leuke prijs om mee te beginnen doordat ie helemaal compleet is

Welkom hier. Is het specifiek iets voor een Falcon? Stel anders gewoon je vragen. Je zit waarschijnlijk niet te wachten op een stel berichten met: "Ja"

Nee eigenlijk niet, Het is namelijk een heli in mijn buget en er zit nog alu spulletjes erop vandaar dat ik voor de falcon kiest.
Maar ben gewoon een beginner en kan haast ook geen info vinden over de falcon 400 se.
Ik heb wel wat gevonden over een falcon 400 se maar de ene zegt dat de motor en gyro slecht is vooral met 3d vliegen en de andere zegt dat de falcon perfect is dus wie moet ik geloven.
Ik weet dat er midere heli op de markt te verkrijgen is maar deze is binnen mij buget en veel alu en rtv.

Eigenlijk wil ik weten.

*as aandrijving beter t.o.v. van snaar
*lipo batterij beter dan normaal
*bij een lipo een speciale spannings balanceerder nodig of kan je gewoon een lipo lader gebruiken.

Alvast bedankt voor de reactie

*as aandrijving beter t.o.v. van snaar
*lipo batterij beter dan normaal
*bij een lipo een speciale spannings balanceerder nodig of kan je gewoon een lipo lader gebruiken.

*Als je net begint met heli's heeft een snaar het voordeel dat de tandwielen je niet om de oren springen als je met de staartbladen de grond raakt. De snaar zal niet 123 breken.
Een snaar is voordeliger.
Een as, ook wel torque tube genoemd, heeft als voordeel dat deze niet breekt(voor zover mij bekend), minder wrijving ondervindt wat iets langere vliegtijd oplevert, en geen last heeft van electrostatische opbouw. (Dat laatste levert nogal eens problemen op bij de wat grotere heli's. De staartbladen en de snaar veroorzaken deze opbouw wat, zeker i.c.m. een carbon frame, kan resulteren in een ontlading op bijv. je ontvanger. Dit veroorzaakt een mogelijke storing.)

*Een LiPo accu heeft voordelen en nadelen.
De afgifte is regelmatiger dan bij NimH en het gewicht is lager(=meer vliegtijd).
De prijs, levensduur en kwetsbaarheid zijn nadelen t.o.v. de NimH.
Daarbij valt het niet aan te bevelen om een LiPo accu meer dan 80% van z'n capaciteit te ontladen. Vliegen totdat de accu helemaal 'leeg' is zal, volgens zeggen, de levensduur ernstig bekorten zoniet resulteren in spontaan overlijden.

*Als je cellen mooi in balans zijn kan je, een x aantal keren, de accu 'gewoon' laden met een LiPo lader(afslag bij 4.20Volt per cel). Maar persoonlijk raad ik je ten sterkste aan om meteen een balancer aan te schaffen. Het onderlinge verschil v/d cellen mag niet groot zijn en zeker bij 'budget' accu's kan je na een aantal vluchten problemen verwachten als je alleen gebruik maakt v/e lader.

Tip: Deze Zippy-H zou wel eens een goede keuze voor je heli kunnen zijn als je een prima accu wilt voor een 'budget' prijs. Ik lees tot nu toe alleen positieve ervaringen en zelf ben ik aangenaam verrast over de vier die ik gebruik. Na zo'n twintig ontladingen ligt het voltage van de cellen na het vliegen hooguit 0.02V uit elkaar. Twintig cycli is niet veel maar ik heb duurdere accu's gehad die de twintig niet eens hebben gehaald!

Laatst bewerkt:
de falcon 400 se heeft alles in de doos wat nodig is

voor de lipo zit er een ladertje met ingebouwde balancer in waarmee je in iets meer als een uur de standaard lipo vol hebt. de torquetube werkt goed, het enige wat kan gebeuren is als je in te hoog gras land met teveel gas erop, dat er een tandwieltje doorslipt achter op de staart. mij is dat een keer overkomen en het tandwieltje in kwestie kost per set van 3 stuks €6,95, dus is aardig te overzien.

een prima heli voor een leuke prijs dus...

Hallo , dank u wel voor alle reacties, ik denk dat ik hem ga kopen maar in de tussentijd heb ik ook een shark 400 gezien ze zeggen dat het een opvolger is van de 400 se is dat ook een goeie heli of is deze heli minder hij is wel een paar tientjes duurder ik dacht 20 euro duurder??

ShenZhen art-tech electronic technology Co., Ltd.

De shark 400? Koop dan de Shark 450, een klasse hoger...?

Andere opties:

Een E-Sky heli zoals de Belt CP. Ligt ongeveer in dezelfde prijsklasse en ook een superheli.

De KDS 450. Deze is ietsje groter dan de Falcon (= 400 klasse) en ligt ook in dezelfde prijsklasse. Mss kan je zelfs onderdelen van de Trex 450 gebruiken (= meer zekerheid in de toekomst).

ik denk dat ik gewoon de falcon 400 se ga kopen want de shark 450 is denk ik echt moeilijk. Denk dat ik met de falcon al problemen heb. laat staan de shark die een klasse hoger is.
Vlieg nu met een lama v4 daar kan ik goed mee vliegen, opzich een perfecte heli om te starten maar als je eenmaal kan vliegen moet je een andere nemen want anders is het niet meer leuk.

ik denk dat ik gewoon de falcon 400 se ga kopen want de shark 450 is denk ik echt moeilijk. Denk dat ik met de falcon al problemen heb. laat staan de shark die een klasse hoger is.
Vlieg nu met een lama v4 daar kan ik goed mee vliegen, opzich een perfecte heli om te starten maar als je eenmaal kan vliegen moet je een andere nemen want anders is het niet meer leuk.

eem klasse hoger betekend in heliwereld een stuk stabieler
een 450 is door z'n grotere rotordiameter iets stabieler in een hoover
een 500 is nog een heel stuk stabieler en de 600 nog een stuk

als het budget het toe laat zou ik voor een 450 of hoger gaan, ik heb de 400 nu en vind dat ie best wel waggelt en met een flinke zucht wind zie ik m dansen en moet ik echt moeite doen om hem in bedwang te houden.

veel aangeraden word een t-rex 450 van align, maar das ook een stukje duurder, maar de kwaliteit van de onderdelen is ook beter en die heb je vliegklaar voor ongeveer 500 euro. ( www.heliwinkel.nl )

ik weet niet wat je budget is, maar als het toereikend is voor een 450 of meer zou ik dat doen, met die heli's leer je makkelijker de eerste stappen. voor de rest blijft de falcon 400 se nog wel een hele leuke heli voor een leuke betaalbare prijs voor iemand die niet zoveel kan of wil uitgeven voor z'n 1e heli

eem klasse hoger betekend in heliwereld een stuk stabieler
een 450 is door z'n grotere rotordiameter iets stabieler in een hoover
een 500 is nog een heel stuk stabieler en de 600 nog een stuk

als het budget het toe laat zou ik voor een 450 of hoger gaan, ik heb de 400 nu en vind dat ie best wel waggelt en met een flinke zucht wind zie ik m dansen en moet ik echt moeite doen om hem in bedwang te houden.

veel aangeraden word een t-rex 450 van align, maar das ook een stukje duurder, maar de kwaliteit van de onderdelen is ook beter en die heb je vliegklaar voor ongeveer 500 euro. ( www.heliwinkel.nl )

ik weet niet wat je budget is, maar als het toereikend is voor een 450 of meer zou ik dat doen, met die heli's leer je makkelijker de eerste stappen. voor de rest blijft de falcon 400 se nog wel een hele leuke heli voor een leuke betaalbare prijs voor iemand die niet zoveel kan of wil uitgeven voor z'n 1e heli

Het schilt niet zoveel met de shark 450 of de 400 se.
Ik weet eigenlijk niet welke spannend blijft ik wil wel een heli met een beetje uitdaging.
ben van plan om maandag te gaan bestellen want dan heb ik mijn loon binnen heb altijd wat extra geld nodig voor de eerste uren met een heli :D

Ik heb nu ook info over de shark gezocht maar op youtude is hij niet zo snel en alles lijkt zo traag te gaan maar als ik van de 400 se bekijk is dat gewoon veel sneller.(lijkt zo op te vallen)

Eigenlijk weet ik het niet meer welke ik ga kopen. De falcon 400 se kan ik onderdelen verkrijgen via quartel en de 450 moet ik uit america of china laten komen.
De ene kant is het wel waar meer stabiliteit van de 450 shark en een ccpm.
dat lijkt mij makkelijk te beginen vliegen.

romafiramodelbouw heeft volgens mij ook gewoon onderdelen voor de shark!
Ik ben namelijk ook aan het kijken naar de shark hij is ontzettend mooi!

Het schilt niet zoveel met de shark 450 of de 400 se.
Ik weet eigenlijk niet welke spannend blijft ik wil wel een heli met een beetje uitdaging.
ben van plan om maandag te gaan bestellen want dan heb ik mijn loon binnen heb altijd wat extra geld nodig voor de eerste uren met een heli :D

Ik heb nu ook info over de shark gezocht maar op youtude is hij niet zo snel en alles lijkt zo traag te gaan maar als ik van de 400 se bekijk is dat gewoon veel sneller.(lijkt zo op te vallen)

die traagheid die lijkt in het filmpje kan ook gewoon aan de piloot liggen, ik heb een t-rex 600 zien opstijgen en met mijn 400 met een bl motor etc krijg ik dat niet zo snel voor elkaar, de trex was echt vele malen sneller.

een grotere heli met genoeg power blijft lang spannend, evenals de falcon 400 se, maar ik heb m nu 3 maanden en wil een andere zender dan de bijgeleverde zodat ik er meer kan uithalen dan er nu in zit en ik wil m strakker, alhoewel het nog steeds een uitdaging is om ermee te vliegen in deze setup.

die traagheid die lijkt in het filmpje kan ook gewoon aan de piloot liggen, ik heb een t-rex 600 zien opstijgen en met mijn 400 met een bl motor etc krijg ik dat niet zo snel voor elkaar, de trex was echt vele malen sneller.

een grotere heli met genoeg power blijft lang spannend, evenals de falcon 400 se, maar ik heb m nu 3 maanden en wil een andere zender dan de bijgeleverde zodat ik er meer kan uithalen dan er nu in zit en ik wil m strakker, alhoewel het nog steeds een uitdaging is om ermee te vliegen in deze setup.
Heb nu de shark 450 besteld het duurt ongeveer 5 a 7 werk dagen dus afwachten en kijken hoe die vliegt.
Ik vraag me af wat :
Pitch
head lock
3d
deze worden hoor ik vaak wat betekent het eigenlijk want op de shark zit het er ook op????;)

Heb nu de shark 450 besteld het duurt ongeveer 5 a 7 werk dagen dus afwachten en kijken hoe die vliegt.
Ik vraag me af wat :
Pitch
head lock
3d
deze worden hoor ik vaak wat betekent het eigenlijk want op de shark zit het er ook op????;)

Ik ben ook nog maar een beginner, dus schiet me niet dood als ik het fout heb. :)

Pitch: Dit is de hoek die de rotorbladen hebben, de zogenaamde bladhoek. De pitch kan je in-/verstellen. Je hebt positieve pitch (zodat de lucht naar onder blaast) en ook negatieve pitch (de lucht blaast naar boven voor vb ondersteboven te vliegen).
Je hebt verschillende soorten heli's: De fixed pitch helis: Deze hebben een vaste bladhoek. Om hoger of lager te vliegen, verander je de snelheid van de motor. De collective pitch heli's, daar verander je de bladhoek (al dan niet in combinatie met de motorsnelheid) om hoger of lager te vliegen. De instellingen van wanneer welke snelheid/bladhoek te hebben kan je instellen op je zender.

Ik ben ook nog maar een beginner, dus schiet me niet dood als ik het fout heb. :)

Pitch: Dit is de hoek die de rotorbladen hebben, de zogenaamde bladhoek. De pitch kan je in-/verstellen. Je hebt positieve pitch (zodat de lucht naar onder blaast) en ook negatieve pitch (de lucht blaast naar boven voor vb ondersteboven te vliegen).
Je hebt verschillende soorten heli's: De fixed pitch helis: Deze hebben een vaste bladhoek. Om hoger of lager te vliegen, verander je de snelheid van de motor. De collective pitch heli's, daar verander je de bladhoek (al dan niet in combinatie met de motorsnelheid) om hoger of lager te vliegen. De instellingen van wanneer welke snelheid/bladhoek te hebben kan je instellen op je zender.

Weet je ook wat 3d knopje voor dient en head lock??

Weet je ook wat 3d knopje voor dient en head lock??

het 3D knopje is je idle up, dan draait de rotor een vast toerental en door je gashendel te bewegen van boven naar beneden en omgekeerd verander je dan alleen de pitch van de heli. dit wil dus zeggen dat je dan positieve pitch geeft als je de hendel naar boven doet (de heli stijgt op) en naar beneden is negatieve pitch (de heli duwt zich naar de grond).

de head lock is voor de gyro, dan zou de staart niet zo moeten zwabberen als die is ingesteld

Back