Falcon 400 se

• Topicstarter Topicstarter Motha
  • Startdatum Startdatum
falcon

hallo allemaal...
ik heb van de week een falcon 400 se gekocht op marktplaats.
weet iemand waar ik daar onderdelen kan bestellen en hoe ik hem moet afstellen of waar moet ik dan wezen?
alvast bedankt.

hallo Mitch,

lukt het allemaal al met de falcon? zijn er nog brandende vragen ik heb ook een falcon nu voor 2 jaar en ik ben er nog steeds enthousiast over.
Gr Richard

Dag beste mensen,

ik ben nieuw hier en (om maar ff met de deur in huis te vallen) ik heb een vraagje over mijn Falcon 400 SE Helicopter, zon 1,5 jaar geleden gekocht een paar keer mee gevlogen, en gecrasht.. (klein crashje rotorbladen en 1 servo naar de filistijnen) Nu heb ik hem weer helemaal opgebouwd vervangen wat er nodig was en afgesteld.

Maar.. de connectie tussen de afstandsbediening en de ontvanger is er niet. Hoe kan ik deze voor elkaar krijgen? ik de user manual die er bij zat heb ik gezocht, en ook op internet maar ik kan het zo niet direct vinden..

Misschien hebben jullie enig idee?

't Zou geweldig zijn!

Gr, Henk

is het een heli met 2.4GHz (korte antenne, 7cm oid) besturing of 35,40,27MHz (lange antenne, tussen 30~50cm oid)
met de 2.4GHz moet je de zender aan de ontvanger "binden" dit gebeurt door bijvoorbeeld op zender en ontvanger een specifieke knop in te drukken tijdens opstarten.
met de 35,40,27MHz werkt het gewoon met kristallen, dus dan zou er iets defect zijn.

is het een heli met 2.4GHz (korte antenne, 7cm oid) besturing of 35,40,27MHz (lange antenne, tussen 30~50cm oid)
met de 2.4GHz moet je de zender aan de ontvanger "binden" dit gebeurt door bijvoorbeeld op zender en ontvanger een specifieke knop in te drukken tijdens opstarten.
met de 35,40,27MHz werkt het gewoon met kristallen, dus dan zou er iets defect zijn.

Dag,

Dank voor je bericht,

Het is een 2,4 GHz heli, met korte antenne. op de afstandsbediening zit er een knop: Work mode en Bind mode (standaard staat deze op Work Mode, maar tijdens het binden moet hij even omgeschakeld worden.. Heb ik me laten vertellen...) Bij de heli zat er ook een plugje waarbij er 2 aders aan elkaar gekoppeld werden, deze schijnt ook voor het binden te zijn.. maar hoe? en op welke 'uitgang/poort' van de ontvanger moet deze geplaatst worden?

Het gaat iig niet automatisch..

Gr. Henk

binden van je besturing

Hoi hoi,

Ik heb deze heli 2 weken geleden gekocht bij rcmodellensport in nieuwegein.
In de doos zit nog een losse gebruikshandleiding waarin staat hoe je dit moet doen.
Normaal zou ik even een scan maken van dit blad was het niet dat mijn scanner defect is.
in het kort:
-druk de schakelaar aan de achterzijde van de zender in, en zet de zender aan
-zet de accu van de ontvanger op een van de kanalen (dus niet op het BATT)
nu gaat het lampje branden
-plaats nu het binding plugje op de batt connector
als het goed is gaat het lampje op de ontvanger nu anders branden.
-druk nu de schakelaar op de achterzijde van de zender weer in zodat hij weer in working mode gaat waarna het lampje op de ontvanger weer normaal moet gaan branden.

wil je toch nog even de originele beschrijving zien of kopiëren, www.rcmodellensport.nl (Nieuwegein)ik weet dat hij nog van die heli's op voorraad heeft, zal niet moeilijk doen om je even te laten kijken..

gr.
Ralf.

Bedankt Ralf!

Het werkt perfect! hij is weer geconnect, en nu moet hij afgesteld worden zodat ik weer kan gaan vliegen! Maar dat komt helemaal goed!

Je wordt vriendelijk bedankt!

Groeten,

Henk

Back