Fan boat

• Topicstarter Topicstarter Rekal
  • Startdatum Startdatum
Hi, ik ben ook bezig met een fan boat op een boogie board, ik heb er 2 speed 600 op staan met 3 blad propeller, maar ik heb ondertussen al 3 ( 300 A) auto esc´s opgeblazen...
moet je voor een airboat vlieg esc´s gebruiken? en hoe zwaar?
was wel leuk op het ijs deze winter, alleen niet lang ( smoking esc), en ik heb de hele motor unit ook een op een plastic kinder slee ( 60 cm, 4,99E bij action) geplaatst ook leuk, ging echt hard op het ijs, maar weeral kort lol.
Als iemand mij vertellen kan wat voor een esc niet gaat roken met deze set up, ga ik de slee eens op het water leggen and lets see ;)

Cheerz SkiD

300 ampere? Heb je kortsluiting zeker ? Hoe kom je anders op 300 ampere?

Of het zijn van die regelaars die voor een fractie van een nanoseconde 300A kunnen leveren, maar slechts 1/10 of zo daarvan, of nog minder. Maw, flink overgewaardeerd door de fabrikant, in een poging om het product beter te doen lijken...

Ik weet niet wie jou dat wijs gemaakt hebt,maar 300amp borstelmotor regelaars zijn er echt niet....
En voor borstelloze (brushless) zijn ze schreeuwend duur....

Denk dat dit broodje aap verhaal is, Denk dat de regelaars eerder 30 amp zijn en dat is dan nog eens piek vermogen,

Of het zijn van die regelaars die voor een fractie van een nanoseconde 300A kunnen leveren, maar slechts 1/10 of zo daarvan, of nog minder. Maw, flink overgewaardeerd door de fabrikant, in een poging om het product beter te doen lijken...
Dat is inderdaad een manier van voorstellen, zo ben ik er al van 1000 A tegen gekomen brusles regelaars geven het vermogen in zeer korte pieken, als je de data bladen van de fabrikant kunt raadplegen ga je die waardes tegen komen, kun je niet meten met onze A meters ;)

Voor 13,20 euro een regelaar die 320 A aan kan vooruit en 240 A achteruit? Ik denk dat het nog niet eens 1/10 daarvan is, gezien die lage prijs. Een Graupner Profi 40, die wel echt 40A continue kan hebben, zit al rond de 35 tot 40 euro.

Als je niet achteruit hoeft, kan een vliegtuigregelaar ook. Maar kijk wel naar de echte specs, en laat je niet oplichten door dit soort aanbieders die goochelen met de prestaties van wat ze verkopen.

Back