Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Satoer zei:Adobe Illustrator of Corel Draw
Satoer zei:Eigenlijk is EPS niet zoals JPEG, BMP of GIF. Dit zijn raster plaatjes.
EPS is een vector bestands formaat (hoewel het ook gerasterde plaatjes kan bevatten). Vector bestanden bestaan alleen uit strakke lijnen en vlakken. Ideaal voor logo's. Waardeloos voor foto's.
Voordeel van EPS / vector plaatjes is dat je het oneindig ver kan uitvergroten zonder dat het onscherp wordt. Met een raster foto wordt het blokkiger / onscherper als je dit gaat uitvergroten.
Satoer zei:Thanx.
@Gerard: Nee, dit was slechts een test. Ik heb net even een testje gedaan met een doekje en pure Coolpower 15% heli. Als je rechstreeks op de decals heel hard gaat schrobben met een doekje CP wordt het wat valer (na 10 seconde lang hard schrobben)
Volgens mij heb je dit effect met standaard Raptor decals ook wel.
Tja, en als je jouw verhaal nu eens gaat vertalen naar een begrijpbaar verhaal voor een leek... Dan krijg je min of meer mijn verhaal niet?Heli-User zei:Satoer zei:Eigenlijk is EPS niet zoals JPEG, BMP of GIF. Dit zijn raster plaatjes.
EPS is een vector bestands formaat (hoewel het ook gerasterde plaatjes kan bevatten). Vector bestanden bestaan alleen uit strakke lijnen en vlakken. Ideaal voor logo's. Waardeloos voor foto's.
Voordeel van EPS / vector plaatjes is dat je het oneindig ver kan uitvergroten zonder dat het onscherp wordt. Met een raster foto wordt het blokkiger / onscherper als je dit gaat uitvergroten.
Mag ik dit aanvullen/corrigeren? Een EPS bestand is meer een postscript 'container' welke gevuld kan worden vectoren en/of bitmaps plaatjes. Heb je een bovenstaand vodafoon/shell logo welke uit folie gesneden moet worden, dan vraagt de signmaker bijna automatisch naar een vector georienteerd bestand.
B: Bij vergrotingen van plaatjes HALVEERD het aantal DPI's, als het plaatje TWEE keer zo groot wordt.
Voorbeeld:
Een plaatje van 5 x 5 cm, met 600 DPI, zal op een maat van 10 x 10 cm nog maar 300 DPI zijn.
Houd hiermee dus goed rekening als je een plaatje in gaat scannen. Als je nog wilt vergroten, DUBBEL zo hoog inscannen.
Het plakken van de stickers
Voor het plakken van de stickers is het extreem belangrijk dat de ondergrond VLAK, SCHOON en VETVRIJ is. Om enige bewegingsruimte te creeeren moet men de ondergrond lichtelijk bevochtigen met een mengsel van water met sop. Dit moet geen schuimend mengsel zijn, en de ondergrond moet ook niet zeiknat worden. Dit geeft de mogelijkheid om de sticker te bewegen op de ondergrond, en zo precies uit te lijnen. Ook vergemakkelijkt dit het wegstrijken van de overtollige lucht onder de sticker.