FAQ Stickers en decals (Update 02-06-2005)

• Topicstarter Topicstarter No1Uno
  • Startdatum Startdatum
heb deze thread even doorgenomen maar ik mis nog iets, ... of ik zag het over het hoofd.
Bij RC-body's wordt er soms gestickerd aan de binnenkant.
Er wordt dan een afbeelding aan de binnenkant geplakt en daarna wordt de body verder afgewerkt met verf.
De afbeelding was, voor zover ik me kan herinneren, niet eens op speciaal sticker-vel afgedrukt. Het belangrijkste was de gebruikte techniek.
Ik las hierover ooit eens een artikeltje ergens in een ouder Franstalig RC-tijdschrift.
Ik zou hier graag meer over weten en zou niet weten waar ik dat artikel kan terugvinden.

Heeft iemand hier meer info over? Alvast thx

Je kan dus stickers die spiegelbeeld gesneden zijn opplakken en daarna verder spuiten van binnen .

Ook is het mogelijk spuitsjablonen uit maskierfolie te snijden , die opplakken en na het spuiten weer verwijderen . ;)

Daarna verder spuiten .

En als laaste van binnen spuiten en van buiten de belettering / logo´s opbrengen .

Is maar net hoe handig je zelf bent in spuiten / afwerken . :D

Mvg Johan

Grote verzameling gratis te downloaden vector plaatjes op RC-network:

RC-Network Modellbau Magazin - Vektorgrafiken für Scalemodelle

RCN-MISS_MOLLY.gif

029-RCN-BLONDE_DYNAMITE.gif

Laatst bewerkt:
heb deze thread even doorgenomen maar ik mis nog iets, ... of ik zag het over het hoofd.
Bij RC-body's wordt er soms gestickerd aan de binnenkant.
Er wordt dan een afbeelding aan de binnenkant geplakt en daarna wordt de body verder afgewerkt met verf.
De afbeelding was, voor zover ik me kan herinneren, niet eens op speciaal sticker-vel afgedrukt. Het belangrijkste was de gebruikte techniek.
Ik las hierover ooit eens een artikeltje ergens in een ouder Franstalig RC-tijdschrift.
Ik zou hier graag meer over weten en zou niet weten waar ik dat artikel kan terugvinden.

Heeft iemand hier meer info over? Alvast thx
zie dit nu pas (plan is dus ook niet om dit nieuwe topic te kicken), maar bij mijn body is dit ook zo, alleen nu beginnen de stickers onder de verf te scheuren :(

Deze topic heeft me wel geholpen om te weten waar ik op moest letten met als resultaat:

ivdff5.png

Vandaag weer 5 sets decals binnen gehad die ik had ontworpen '300 dpi ongeveer 2000x6500 pix' op wit glans vinyl 15x47cm. Voor op mijn 1/10 en 1/8 Monstertrucks.

Een woord: TOP! 300 dpi is echt een must als je echt mooie strakke lijnen wilt hebben op je decal sets.

etiketten voor laserprinter

Zal mijn ervaringen met printetiketten t.z.t. posten heb de Avery J8567 voor inktjetprinters.

Laatst bewerkt:
even een vraagje om om te scalen naar 1/16 ongeveer hoe werkt dat heb nu diverse afbeeldingen maar zoek nog veel meer van een f16 1/16

Back