faskolor verf om af te dekken ?

welke faskolor kan ik best gebruiken om na de normale lagen verf een afdek/beschermlaag te leggen aan de binnenkant van de (auto) clear body ?

"is dat faskoat" of nog iets anders ?
of is een extra witte laag faskolor verf (gewone) voldoende als finale afdeklaag ?

Hoi

Je kan het beste een verf pakken op oplos basis (dus geen waterbasisverf) dan is de binnekant ook redelijk beschermt tegen nitro. alleen niet te dik spuiten. je kan beter 4 lagen heel dun als 2 lagen dik.

gr Hans

welke faskolor kan ik best gebruiken om na de normale lagen verf een afdek/beschermlaag te leggen aan de binnenkant van de (auto) clear body ?

"is dat faskoat" of nog iets anders ?
of is een extra witte laag faskolor verf (gewone) voldoende als finale afdeklaag ?

Zelf gebruik ik altijd faskoat om de faskolor te beschermen.
Dit werkt bijna altijd goed. De faskoat is "allmost fuelproof". Dus meestal geen probleem. De faskoat kan ook niet tegen bepaalde zeepsopjes.
zie raar-fenomeen-met-faskoat-afbladeren

Een witte deklaag (van een niet-waterbasis verf) kan ook. Maar niet alle merken kunnen hiervoor gebruikt worden. Sommige merken gaan niet goed samen met de faskolor.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi

De kleur om af te spuiten wit of zwart hangt af van de kleur die je gebruikt hebt om de kan te spuiten.
tamiha lrp en robbe niet waterbasis werk goed om af te spuiten (ZELF GETEST) en zoals ik al zeg kan je het beste een paar dunne laagjes spuiten ipv dikke, anders lost alsnog de fascolor op.

gr hans

oke bedankt,
afspuiten met faskoat dus
daarna reinigen met water geen probleem,
met zeep soms wel (niet doen dus :) )

ik zie ook een dat er een FASTHINNER - #40201 bestaat
is het aan te raden om hiermee de faskolor te verdunnen ?
met welke verhouding ?
of wordt de faskolor meestal zonder verdunning gespoten ?

oke bedankt,
afspuiten met faskoat dus
daarna reinigen met water geen probleem,
met zeep soms wel (niet doen dus :) )

ik zie ook een dat er een FASTHINNER - #40201 bestaat
is het aan te raden om hiermee de faskolor te verdunnen ?
met welke verhouding ?
of wordt de faskolor meestal zonder verdunning gespoten ?

Ik gebruik altijd glassex om te verdunnen.
Ik verdun altijd zo dat de verf lekker te spuiten is met een niet te hoge druk.

Mvg,Karel.

niemand die de faskolor fasthinner gebruikt ? enige ervaringen ?

Ik gebruik enkel fasthinner om voor dunner werk zoals schauwlijntjes of iets dergelijks. Hoeveel je dan moet verdunnen is een beetje proberen.
Voor normaal spuitwerk van vlakken gebruik ik geen fasthinner. Een kennis zei ooit dat je voor het spuiten van vlakken, dus geen dunne lijntjes, geen fasthinner moet/mag gebruiken. Ik heb het daarom eigenlijk nooit geprobeerd.

Back