Fast forward flight

hy

Ik heb een vraagje over FFF. Wat bedoeld men met Fast.
Ik heb namelijk het probleem, of misschien alleen het gevoel, dat ik de staart niet los kan laten in de bochten. Ik stuur altijd mee gewoon gevoelsmatig en omdat ik precies niet anders kan. Vlieg ik misschien niet hard genoeg ? Hard betekend voor mij iest van 20a30 km/h

Kan er iemand gewoon de stick beweging eens neer pennen ? beginend met nick naar voor rol naar rechts...en dan...

Setup LMH corona met G200 ZONDER HH dus.

Mvg
TM

Zonder HH moet je hem echt de bocht door duwen. Heb op mijn cp heli geen HH gyro, presies hetzelfde. Evenals met de piccolo waar ik eerst mee vloog.

Euhh juist met een HH gyro zal je moeten meesturen, een non HH zal iets makkelijk volgen. Dat wil volgens mij niet zeggen dat je helemaal niet hoeft te sturen en het staartje er vanzelf achteraan komt.

Ik heb tot voor kort altijd zonder HH gevlogen. Ik stuur altijd met de heck in de bochten. De heli komt dan naar mijn bevindingen veel mooier door de bochten. Ik vindt dat dan de roll en nick functie beter in de stuur richting liggen.
FFF heb ik nog nooit bereikt. Theoreties is dat volgas vooruit. En dat gaat best hard.

Steven

Ik vlieg alleen maar HH en soms betrap ik mezelf erop dat de staart niet mooi recht achter de heli staat in de bocht. Je moet hem met HH dus echt zelf recht achter de heli zetten, niets gaat vanzelf in dit geval.

mestdaght zei:
kan er iemand gewoon de stick beweging eens neer pennen ? beginend met nick naar voor rol naar rechts...en dan...

Dan zul je de nick wat naar achter moeten trekken en een beetje heck naar rechts meesturen zodat de staart netjes achter de heli aangaat.

Je kunt dit mooi oefenen door te zigzaggen voor je.

Wel dat zigzaggen ga ik zeker eens proberen. Ik vindt het zelf geen zicht als de staart maar half achter de heli staat. Maar ik geef nooit nik naar achter in een bocht.
Ik ben al blij dat jullie de staart ook meesturen.

TM

Back