Hoi allemaal,
Nu de MAN klaar is werd het tijd om met de dieplader te beginnen.
Het gaat om een 3 assige dieplader van Faymonville, namelijk de megamax STBZ - 3V
Ik heb contact gezocht met Faymonville en uitgelegd wat ik van plan was en om een tekening gevraagd.
Deze heb ik ook gekregen en hier staan de afmetingen mooi op, bedankt hiervoor.
Deze tekening vergroot naar de schaal waar op ik bouw, zodat je alle maten gelijk uit de tekening kunt halen.
Na een plan van aanpak te hebben gemaakt zijn de eerste onderdelen bestelt: de banden, velgen, naven en naafdopjes.
In de naven zitten al lagers in met een binnendiameter van 4 mm.
We zijn begonnen met het asstelsel. Op de tekening is te zien dat wij de ophanging op de juiste grootte hebben getekend.
Dit wordt gemaakt uit aluminium op een freesbank en Rob helpt mij hier mee aangezien ik niet over een freesbank beschik.
Rob alvast bedankt hiervoor.
Hieronder nog een paar foto's van de onderdelen en het eerste resultaat.
Het bovenste plaatje (rood omcirkeld) is gemaakt uit alu plaat.
Dit 12 maal gekopiëerd en op de plaat geplakt met pritt stift en uitgezaagd met de figuurzaag.
Dit wordt met lijm op de staander geplakt en er worden 2 gaatjes geboord en M2 schroefdraad ingetapt voor extra stevigheid.
Dit was het voor deze keer.
Fijne avond allemaal
Nu de MAN klaar is werd het tijd om met de dieplader te beginnen.
Het gaat om een 3 assige dieplader van Faymonville, namelijk de megamax STBZ - 3V
Ik heb contact gezocht met Faymonville en uitgelegd wat ik van plan was en om een tekening gevraagd.
Deze heb ik ook gekregen en hier staan de afmetingen mooi op, bedankt hiervoor.
Deze tekening vergroot naar de schaal waar op ik bouw, zodat je alle maten gelijk uit de tekening kunt halen.
Na een plan van aanpak te hebben gemaakt zijn de eerste onderdelen bestelt: de banden, velgen, naven en naafdopjes.

In de naven zitten al lagers in met een binnendiameter van 4 mm.

We zijn begonnen met het asstelsel. Op de tekening is te zien dat wij de ophanging op de juiste grootte hebben getekend.
Dit wordt gemaakt uit aluminium op een freesbank en Rob helpt mij hier mee aangezien ik niet over een freesbank beschik.
Rob alvast bedankt hiervoor.
Hieronder nog een paar foto's van de onderdelen en het eerste resultaat.
Het bovenste plaatje (rood omcirkeld) is gemaakt uit alu plaat.
Dit 12 maal gekopiëerd en op de plaat geplakt met pritt stift en uitgezaagd met de figuurzaag.
Dit wordt met lijm op de staander geplakt en er worden 2 gaatjes geboord en M2 schroefdraad ingetapt voor extra stevigheid.

Dit was het voor deze keer.
Fijne avond allemaal