featheringshaft T-rex 450 niet los

• Topicstarter Topicstarter Kevin van Gorp
  • Startdatum Startdatum
K

Kevin van Gorp

Guest
Na een tikje is mijn feateringshaft een beetje krom. Kan gebeuren. Even los draaien en een nieuwe er in maar nu blijken die 2 M2 boutjes goed vast te zitten en had ik binnen no-time de inbuskopjes dol gedraaid. Hoe kan ik nu in hemels naam deze boutjes los krijgen. ik kan er met geen tang of niets bij. Een dremel heb ik ook even niet voor handen. Tips iemand?

Gr. Kevin

Een soldeerbout op de kop van het boutje zetten en een tijdje vasthouden (een minuut of zo). Zo laat de dreadlock/lijm (hoe heet dat ook alweer????) los. Als het inbuskopje niet helemaal dol is, krijg je hem misschien zo los. Heb ik ook een paar keer moeten doen.

dit gebeurt me op het werk ook regelmatig.. ik gebruik dan een torxbitje dat in de imbusboutje past.. gegarandeerd dat ie dan los gaat..

Ik denk dat het kopje tever weg is voor de soldeerbout. of ik moet een imbusschroevendraaier op het kopje solderen... zal dat werken?

Ik zal eens kijken of ik een torxbitje kan vinden wat ik er in kan tikken. Welke maat moet ik dan hebben?

gr Kevin

Ik denk dat het kopje tever weg is voor de soldeerbout. of ik moet een imbusschroevendraaier op het kopje solderen... zal dat werken?

Ik zal eens kijken of ik een torxbitje kan vinden wat ik er in kan tikken. Welke maat moet ik dan hebben?

gr Kevin
de solderbout wordt alleen gebruikt om het op te warmen vermoed ik --> metaal zet bijw warmte uit

Ok dat snap ik. Maar ik krijg gewoon totaal geen grip meer met mijn imbus schroevendraaiers dus ookal zit de loctite weg krijg ik hem nog niet rond.

Dat is blijkbaar een veel voorkomend probleem!!
De mijne is van gisteren ook krom , heb even geprobeert en inderdaad niet los te krijgen maar wel de inbuskopjes stukgedraait.

Het is me gelukt. De einige optie voor mij was nog (om de bladegrip te sparen) Was het uitboren van het kopje. Netjes opgespant in een blok en onder een kolomboor rustig boren met een nieuw boortje. Werke prima. Hij vliegt weer als een zonnetje. Maar dit lijkt me niet de manier om een asje te vervangen toch.

Bedankt voor de hulp.

Groetjes Kevin

Gelukkig is het gelukt. Uitboren zou ook mijn laatste optie zijn, maar heb het wel eens moeten doen. Ook een sleufje zagen werkt soms (voor een platte schroevendraaier), maar daar moet je natuurlijk genoeg ruimte voor hebben en de schroefjes van de trex zijn wel erg klein!

Om dit te voorkomen, heb ik mij nog eens goed geïnformeerd over die threadlock (filmpje van Finless Bob). Ik gebruikte veel te sterke threadlock in het begin...

het mooie is, ik heb geen loctite gebruikt op de featheringshaft. bij de nieuwe ook niet.

Het probleem is al opgelost.... maar d'r schoot mij nog een tip te binnen: goed gereedschap. Misschien overbodig, maar ik knoeide in het begin zelf met van die standaard inbussetjes. Die maken eerder iets stuk dan dat ze handig zijn. Sinds ik goed gereedschap gebruik, is het probleem bij mij een stuk minder.

Enne, zonder dreadlock te gebruiken, zet ik m'n trex niet aan. Ik heb bij simpele test momenten schroefjes gewoon zien los draaien. Ik moet er niet aan denken dat dat tijdens het vliegen gebeurt.

Back