Feiten methanol en nitromethaan

hoeveel liter is één kg nitromethaan? Of kan je dit niet zo uitdrukken (ben geen chemicus) Smile?

25 euro per kg nitromethaan, is dit een gangbare prijs?

1kg nitromethaan = circa 0,88 L (s.m. = 1,14 kg/dm3)
(met andere woorden: 1 L = 1.14 kg)

Dus reken maar uit...

Barfly zei:
hoeveel liter is één kg nitromethaan? Of kan je dit niet zo uitdrukken (ben geen chemicus) :-)?

25 euro per kg nitromethaan, is dit een gangbare prijs?

Nee is niet echt een gangbare prijs als ik voor 10.50 1 liter kan krijgen oftewel 2.5 liter voor 24,95 euro

Ironix zei:
Nee is niet echt een gangbare prijs als ik voor 10.50 1 liter kan krijgen oftewel 2.5 liter voor 24,95 euro

Heb jij het over pure Nitro of een brandstof ?
Als je echt pure Nitro bedoeld vrees ik dat het voor die prijs niet zo puur is....

25 euro voor 1 kg nitro is redelijk normaal, als je even gaat zoeken kom je vast wel iets rond de 20 euro tegen maar zal lastig worden.

Voor brandstof is 10 euro per liter een normale prijs. Voor brandstoffen met 25% nitromethaan of meer, ligt de prijs vaak wat hoger.

Pure nitromethaan kost inderdaad rond de 25 euro per liter. Heb pas nog een liter gekocht namelijk 8)

Rienk Jan zei:
onder geen beding filtermaskers, wil iemand dat voor mij beredeneren :|

RJ
.
Onder een filtermasker wordt over het algemeen een masker verstaan zoals bij een doe het zelf zaak te koop, een wit maskertje wat voor de mond gedragen wordt, dit is uitsluitend bedoeld om stof tegen te houden.
Als je een goed filter gebruikt zoals een ABEK 1 filter, dit is een filter wat koolwaterstoffen tegenhoud beschermt dit tegen het inademen van de dampen. Het nadeel van deze filters is weer dat je nooit weet wanneer het verzadigings punt bereikt is. In de chemische industrie worden deze filters ook maar eenmalig gebruikt.

Met vr gr Hans

De topic starter moet ook een kijken wat hij zelf tankt als hij zijn FG tankt.
Deze lopen op normale benzine met olie.
Euro 95 of 98 bevatten volgens mij o.a. Toluleen en Benzeen (beide zijn ook zeer giftig voor mens en dier)
Dus de volgende keer als je onrust wil veroorzaken eerst even naar je eigen spullen kijken :lol:

Ehh, bedankt voor de moeite?
Nu weet ik einelijk wanneer nitro kookt! (??)
Beetje overdreven dit allemaal...

Tja als het je niet interesseert post je toch gewoon niks, want echt toegevoegde waarde heeft jouw post nu ook niet :)

ontopic: soms lees je wel eens in artikelen dat we met brandstof rijden waar nitroglycerine inzit :) Stond een maandje geleden nog in een Autoweek verslag bijvoorbeeld (verder een goed artikel over 1/8 en 1/10 onroad racen!). Dat is toch echt nog even wat explosiever en gevaarlijker dan nitromethaan :)

nitroglyserine :!: in onze brand stof :?
weet jij dat heel zeker, ik ben een fan van explosieven enzo maar dit slaat echt alles.
explosive velocity: 7700 m/s
sensitivity: very high

dan moet het wel heel erg weinig zijn. plus dat als je nitroglyserine op je hand krijgt (of ergens anders) je ernstige hoofdpijn krijgt.
(komt omdat het je bloed zeersnel heel erg verdunt)

Gr: amateur

@Dirk Jan, dat is de autoweek nr 37 geweest volgens mij.
Toen zijn ze op de MACH geweest, althans ze hebben met mensen van de MACH gesproken....
Ik zag het artikel toevallig hangen in de kantine, maar heb het niet in detail gelezen eigenlijk......

Ach, men hoort het woordje nitro en men denkt aan het enige dat ze kennen.

amateur zei:
weet jij dat heel zeker, ik ben een fan van explosieven enzo maar dit slaat echt alles.

dan moet het wel heel erg weinig zijn. plus dat als je nitroglyserine op je hand krijgt (of ergens anders) je ernstige hoofdpijn krijgt.

Nee ik zeg juist dat anderen dat soms denken en dat wij als modelbouwers beter weten :)

Schoonmaak methanol is vaak blauw inderdaad. Dit kan je gewoon bij de Makro kopen in vaten van 20 liter en is niet zo duur. 99,8% is niet erg zuiver voor methanol, die 0,2% (onzuiverheden - vaak water) kan aardig wat roet in het eten gooien...

Bart_Banaan zei:
Schoonmaak methanol is vaak blauw inderdaad. Dit kan je gewoon bij de Makro kopen in vaten van 20 liter en is niet zo duur. 99,8% is niet erg zuiver voor methanol, die 0,2% (onzuiverheden - vaak water) kan aardig wat roet in het eten gooien...

inderdaad goedkoop, 6 euro voor 5 liter. heb jijzelf daar ooit mee geëxperimenteerd om te mengen en uiteraard te rijden? wat zijn de aandachtspunten? afterrun olie?

Dirk Jan zei:
amateur zei:

Nee ik zeg juist dat anderen dat soms denken en dat wij als modelbouwers beter weten :)

nee het is wel waar, aleen is het de verbinding van nitro glyserine en niet get goed je zelf :wink:
dus het is niet zo dat ze zegge: ''Laten ze maar even de nitro glyserine er bij donderen''
die verbinding ontstaat volgens mij in het maak proces van benzine (als het goed is dan)\

Back