Felix 80 TOTALE BEGINNER

• Topicstarter Topicstarter JelcoGhysels
  • Startdatum Startdatum
Natuurlijk kun je de gaten maken met een verwarmde spijker, maar het is dan 99% zeker dat je 1 van de gaten scheef "boort" en dan gaat het roer erg zwaar.
Voor een goede besturing moeten de roeren spelingsvrij en soepel bewegen, dus moeten de gaten zuiver recht in de roeren komen.
Modelbouwen kost nu eenmaal tijd, dat is ook het leuke van een hobby.
heb je geen zin om te bouwen, koop dan een ARF kistje, of een RTF, kost echt niet veel meer en je vliegt snel zonder dat je veel gereedschap nodig hebt.
Maar voor mij is bouwen ook een leuk deel van de hobby!

succes Willem

met een spijker maak je kans op scheve gaten . en scheve gaten geven stroeve scharnieren of geen scharnieren .

ik zelf gebruik voor platte scharnieren ook hulpmiddelen . hulpmiddelen is gereedschap wat je vaker nodig hebt , dus nuttig om of aan te schaffen of zelf te maken .

Spijker heeft waarschijnlijk niet de juiste dikte...
Met dat blokje kan je je gaten centreren zodat alles op gelijke hoogte zit en het roer heel soepel loopt.

1 dingetje begrijp ik niet van je. je spreekt hier alle modelbouwers met jaaaaren lange ervaring gewoon tegen :yes: niet mooi van je...

Spijker heeft waarschijnlijk niet de juiste dikte...
Met dat blokje kan je je gaten centreren zodat alles op gelijke hoogte zit en het roer heel soepel loopt.

1 dingetje begrijp ik niet van je. je spreekt hier alle modelbouwers met jaaaaren lange ervaring gewoon tegen :yes: niet mooi van je...

Ik dacht gewoon dat uhu por ook zo lukken maar blijkbaar niet

Mvg

Ik zie nog wel ik zit alleen met een vervoers probleem maar ik ben goed op weg

Mvg

Jelco,

Vanaf het begin heb ik in antwoord op je pm berichten gezegd dat je hulp nodig hebt van een ervaren iemand. Ander gaat het fout. Gezien de keuze welke je de afgelopen weken heb gemaakt lijkt het er op dat je niet veel geld hebt. Het zo zonde zijn als je fouten onnodig (veel) geld kosten. We willen je hier allemaal graag helpen maar dan is luisteren naar ons goed bedoelde advies wel verstandig, ander gaat het fout.

Aan de andere mee lezers ik denk ook dat hier iemand leergeld gaat betalen.

Hmm,

Met rustig en precies werken en het bouwverslag nauwgezet bestuderen en alles 5 keer lezen krijg je zo'n Felix denk ik gewoon de lucht in.
Doe je het niet gaat ie denk ik gewoon mis en eindigt ie in de vuilnisbak, zonde.

M.vr.Groet,

Freek

Er is al een oplossing gevonden,

Jelco zijn broer komt hem bij mij binnensteken en ik zal hem dan afmaken. Zal hem dan ook invliegen met hem aangezien hij nog niet kan vliegen.

Er is al een oplossing gevonden,

Jelco zijn broer komt hem bij mij binnensteken en ik zal hem dan afmaken. Zal hem dan ook invliegen met hem aangezien hij nog niet kan vliegen.

Dat is een verstandige keuze:yes:. Lindert het is erg aardig dat je Jelco helpt met zijn eerst stappen in deze leuke hobby.

Laatst bewerkt:
Na 3 uurtjes werken zit de motor er al op, de vleugel is klaar en de servo's zitten erin. De roervlakken zijn ook al klaar, hier heb ik voor foliescharnieren gekozen. de roeren afschuinen tot 45° en dan met een reepje folie ze eraanzetten. Scharnier werkt goed en is sterkt. Ik ga er wel nog een stukje carbon inlijmen.

Vandaag moet ik oefenen voor het brevet en mijn aerostar invliegen ;)

Back