ff free flight esc's (Simon K) schakelen laat in

Hela Hola,

Mijn quad is eindelijk klaar (foto's volgen nog) maar heb nu het probleem dat de 1st 20% van de trottle de ESC's niet inschakelen daarna springen ze aan waarna hij gelijk wil stijgen.
In de Free Flight software zie ik wel dat de trottle stick wel reageerd vanaf het nul punt (-128)
Hier heb ik overigens nog een probleempje dat de voorkant harder gaat dan de achter kant waardoor hij achterover wil klappen.
Echter kan ik dit niet trouble shooten omdat hij niet rustig wil starten.

Heeft nog geen meter gevlogen en heeft me al 1 prop gekost :(

Ik gebruik een FF FreeFlight met 1.3 (witte boardje) heb HK F30A esc's met Simon K erop.

Als ik het geheel ook inschakel krijg ik na de 3 standaard Simon K pieptonen nog een 4e toon die aangeeft dat de signaal puls te laag is.
Flashing Instructions - Documentation - OpenPilot Wiki
Dit krijg ik niet op een losse RX.

Ik heb de ESC's al gecalibreerd via de FF met een 2e lipo maar het probleem blijft.

De ESC's en de Motoren zijn allemaal het zelfde en de quad is goed in balans

:help: heeft iemand een idee welke kant ik het op moet zoeken ik kon er helaas niets over vinden op het forum.

Thx
Thijs

Na het weer opnieuw calibreren (maar nu via de RX weer) kan ik hem wel trager inschakelen waardoor hij niet gelijk op zn kop beland pas als ik rond 50% throttle zit. (en nog een prop gesloopt :( )

Echter nu nog de Flight Controller goed calibreren hij wil steeds over de kop gaan :?

De voorkant lijkt eerder te willen stijgen dan de achterkant.

Denk dat ik toch iets met elastieken moet maken op hem op te hangen en zo te testen.

Iemand anders nog een iedee?

overigens geven mn esc's nog steeds 4 piepjes ipv 3 als ze aan de FF zitten.

Ciao
Thijs

had vandaag ook dat hij alleen maar om wilde flippen.
had de voorste props verkeerd..

ik weet niet hoe groot je "knikkers" zijn, maar een flinke dot gas om op te stijgen zorgt ervoor dat hij snel op een hoogte is dat je geen last hebt van prop wash.
hij zal wel in de hoek opstijgen waarin hij normaal flipt, maar (grote knikkers) als je dat snel opvangt met de sticks kan je zien of hij goed stabiliseerd.

anders ff de PID waardes aanpassen naar de waarde die het dichts bij jouw quad ligt en dan nog een proberen.
blijft hij flippen en is ie niet recht te houden dan toch nog maar eens kijken of je COG wel goed is..

die piepjes kan ik je niet mee helpen.. wel raar dat op de FF 4 piepjes zijn en gewoon op de RX maar 3...

?? wat zijn knikkers? (noob :rolleyes:)

props heb ik gecontroleerd en zijn naar mijn weten goed maar heb nog geen vlieg ervaring dus mischien wel verkeerd :) (heb ze volgens de FF handleiding geplaatst en de motoren draaien ook de juiste richting op)

Ik neem overigens aan (11x4,5 heb geen kleinere zijn wel al besteld) dat de text naar boven moet staan dus het opvul ringetje naar onder.

Heb hem nu aan een touw met elastiek in de kamer hangen om te testen en dan gebeurd het ook.

Ik ga ook naar die PID waardes kijken gister al het een en ander over gelezen.

thx

knikkers.. ballen, cohones, familie juwelen, kloten..

hahaha

ow wacht eens 11X4.5? hoe zwaar is jouw quad?
ik heb ook 11X4.5 liggen maar met het gewicht van mijn quad nu (1340 gram) hebben ze veel te veel lift. oncontroleerbaar tijdens take off en haast oncontroleerbaar voor het bord..

10X5 of 9X5 vliegt mijn quad met het huidige gewicht als een zonnetje.

ook heb ik nagenoeg niets tussen "uit" en stijgen.. alleen maar naar de stick kijken zorgt er al voor dat de quad de lucht in wilt.

ow ps had 850KV motoren met die props.

vlieg nu weer met 1000KV motoren en de 9X5 props, heerlijk!

Ik hebn 1000kv motoren en mn quad is nu 1,6Kilo.
Dus veel te veel prop voor mn quad blijkbaar ;)

Ik heb wel gemerkt dat als ik (mn quad hangt nu aan touw en elastiken in de kamer) met de software alle motoren tegelijk van spanning voorzie dan stijgt hij wel keurig recht.

Met mn controller echter niet.

Nu maar ff andere props bestellen.

9x45 en 10x45

hij reageerd nu echt elke keer anders bij het gassen

Wat heb jij gebruikt om die PID waardes aan te passen?

Ik zie wel een stukje software staan op de RCGroups maar daar wordt ook duidelijk verteld dat je de juiste versie voor je Firmware gebruikt.
De laatste versie die daar staat is 1.24 maar ik heb 1.30 (de witte)

thx
Thijs

ik gebruik de oude PID tool (zonder slider) heb ze allebei geprobeerd, maar die met slider snapte ik geen fluit van de waardes.

staat dacht ik in de OP van rcgroups.

de PId tool is een ander tooltje dan het uppermachine software. (waar je de FF mee calibreert enzo)

Dat had ik idd al begrepen.

Ga ff opzoek naar die pid software.

helaas vandaag geen winkels open om ff andere Props te halen.
Morgen ff naar Quartel rijden en ff online zwikkie bestellen

hmmm. bij mij maakte het gewicht van een extra lipo al een behoorlijk verschil.
maar met de 1000KV en 9X5 props vliegt de mijne toch het lekkerste met flinke wind, anders de 10X4.7. (maar die heb ik niet meer, dus vlieg nu alleen nog maar met 9X5)

Back