FF9 met Hitec HFD-08RD ontvanger ?

Hallo,

Ik heb mij net een okkazie FF9 aangeschaft, als ontvangers heb ik nog 2 stuks van Hitec, nl de HFD-08RD (er staat ook RCD3500 op).

Weten jullie of die ontvangers samen kunnen werken met mijn FF9 of koop ik mij het best nieuwe ontvangers ?

Thnx

Dflyer

Ja hoor, dat werkt. Zo lang de FF9 maar met een Futaba kristal wordt uitgerust, kun je er in principe elk type ppm-ontvanger mee aansturen. Altijd wel eerst even een range-check doen voordat je er mee gaat vliegen.

Hoi Corrien,

Bedankt voor de info, maar ik heb net een kristal in mijn ontvanger geduwd en blijkbaar werkt er niks, ik heb er 3 kristallen bij gekregen, maar blijkbaar werkt geen enkel, mijn zender is dus een 35mhz model alsook mijn ontvangers.

Euh, ja corrien, een range-check hoe doe je dat, want het is nog allemaal wat nieuw voor mij.

Dflyer

Hoi Satoer,

Die 2 kristallen TX & RX zitten wel degelijk op het zelfde kanaal, vreemd dat mijn servo's niks doen.

Deze ontvangers zijn wel 'dual conversion' en werken dus alleen met 'dual conversion' kristallen! Uitsluitend Hitec dual conversion kristallen gebruiken.

Bij Hitec is op het kristalpapiertje niet altijd even duidelijk te zien of het een 'gewoon' fm-kristal is of een dual conversion. Je zult dus met een gewone (single-conversion) ontvanger moeten proberen of de kristallen daarin wél werken.

Als ik het goed begrijp dan moet ik mijn RX en TX van mijn Hitec zender gebruiken, of sla ik de bal kompleet mis ?

Ik dacht dat ik gewoon de Futaba kristallen moest gebruiken.

Mijn Hitec kristallen komen uit mijn Optic 6 en zijn dus dual conversions.

Nee, fout!

In de zender moet een Futaba kristal. In dit geval moeten er ook in de ontvangers (dual conversion) kristallen van het eigen merk en dus Hitec kristallen!!! Je zult dus een nieuw zenderkristal moeten kopen...

Okee bedankt voor de tip.

Alvast eentje bestellen om te testen :), maar ik denk wel dat je dan een ontvanger kristal bedoelt Jan :!:

Mooi is dat toch dit forum :!: :!:

Nee, ik bedoel een zenderkristal. Van je ontvangers weet je, dat ze het met de Optic doen (neem ik aan). Deze hebben dus al het goede type kristal aan boord. Je moet dan alleen nog een Futaba zenderkristal van de zelfde frequentie hebben om ze ook met de FF9 te laten werken.

Back