FG Baja Start niet meer

• Topicstarter Topicstarter Mikatjuh11
  • Startdatum Startdatum
Beste forummers!

Ik heb ook een startprobleempje, na 1 tankje inrijden. Op het forum las ik dat de aan uit knop wel bleef hangen, dit is het bij niet.
Heb de bougie eruit gehaald, en vervolgens eens schoongemaakt. Wanneer ik deze met de (zeskant) meenemer tegen een motorschroef houd, vonkt de bougie niet.
Hou ik de punt van de bougie een paar mm van de schroef weg, dan zie ik een vonkje overspringen van de kern van de bougie, door de punt, naar de schroef.
Gewoon een nieuwe proberen, of is deze nog te redden. Omdat ik het raar vind dat ze enkel vonkt als ik ze van de massa weghou;)

grtzzz

Heb net wat getest, en wanneer ik de punt van de bougie wat dichter bij de kern plooi vonkt hij wel, en draait de motor even. Maar niet zoals het moet:p

Ga er gewoon een nieuwe voor halen zo snel mogenlijk, kan ik er ook een type van een tuincentrum inzetten, eentje voor een 26cc bosmaaier ofzo?

En als laatste, hoe komt het nou dat er tijdens de rodage zovaak een bougie stukgaat, door de olie? En wat gebeurd er dan net met de bougie, want ik snap niet goed wat er stuk aan kan gaan, buite dat ze vuil word...

grtzzz

Bougie moet je toch even naar het type kijken, je kan er namelijk niet gewoon even 1 erin draaien van een bosmaaier of iets dergelijks.

Ik heb zelf ook een Baja met een Zenoa motor erin.
Zelf gebruik zelf NGK type:CMR7H

Het probleem met een te kleine vonk van de bougie heb ik ook gehad.
Is namelijk zo: De bougies hebben een soort weerstand erin, deze gaat vooral met inrijden snel kapot vraag me niet waarom.Zelf heb ik in de inloopperiode 5 bougies binnen 3 maanden kapot gehad.
Als je namelijk de bougie eruit draait en je houdt hem tegen het blok vonkt deze wel en dan denk je dat deze niet kapot is, maar zodra je hem terug erin draait dan is de vonk te zwak om goed te vonken en de motor aan te laten springen.
Na de inloopperiode gaan de bougie's bij een goede afstelling veel langer mee.Heb nu ongeveer al 1 jaar de bougie erin zitten en niet meer kapot gegaan.

Maar dat is het nadeel van die bougies, je ziet niet of ze kapot zijn.

Back