fg marder of ravon?

Oei, ik zou dit wel snel doen Dennis, als deze wel smelt, ben je te laat!
De kans dat je dan speling krijgt op je krukaslagers is zeer groot aanwezig, met alle gevolgen van dien.

Ik weet niet hoeveel liter je hebt gereden, maar bij mij was deze gesmolten (begin ervan) na 4 liter!

Denk al wel een liter of 10, maar heb nog geen teken van zwakheid o.i.d. gezien. Ik rij ook niet achter elkaar door heh. Misschien dat dat nog enig verschil maakt. Maar ik hou de tip in me achterhoofd, maar de eerst volgende investering is een Elcon koppeling.

Heee, jongens wat is dat nou......toch weer iemand die zo'n nep ding wil kopen??
Nee toch zekers, of ben ik al te laat?
Ik zag dit topic wel al een keer voorbij komen maar ja een Ravon??? zal wel een mooie nieuw bedachte auto zijn, maar wat lees ik nu, nee het gaat over Rovan, en hij wil hem nog kopen ook. Luuk jongen wees wijs en koop die marder. Alles goed maar geen namaak of nepspul. Ik zie nog regelmatig marders rijden op meetings hoor. Ik rijd wel eens in Haarle en daar komen er nog wel, zelfs op de baan.
Ander verhaal, als iemand je wijs wil maken dat een Neppert net zo goed is als de originele in dit geval HPI baja, is ie zijn zakken aan het vullen. Het is nl. onzin! Wat hiervoor al is aangegeven en ik zal het niet nog eens herhalen er staat genoeg te lezen op dit forum.
Wat leuk is aan de HPI baja is dat ie rechtstreeks uit de doos rijklaar is, hoef je niks aan te doen. Er zijn altijd dingen die je leuk vind om te veranderen, maar standaard is ie lekker te rijden. En inderdaad als je beurs dat niet toelaat kijk dan eens op marktplaats, staan er altijd wel een paar op. En vaak met wat bling bling er al op.

O ja, jongens ik hoop niet dat ik hier de boeman word, maar ik lees dat jullie begrijpen dat ik niet zo'n voorstander ben van namaak!
En wees nou eerlijk niemand wil toch namaak, je altijd maar afvragen of de originele wel heel was gebleven. Nee niks aan, lekker origineel en kachelen met die auto's.

Heee, jongens wat is dat nou......toch weer iemand die zo'n nep ding wil kopen??
Nee toch zekers, of ben ik al te laat?

O ja, jongens ik hoop niet dat ik hier de boeman word, maar ik lees dat jullie begrijpen dat ik niet zo'n voorstander ben van namaak!

@ Hahahahaha ik lees graag jou berichten Wiljan anders wordt het zo saai hier :rolling: , en nee hoor jij bent niet de boeman hier ( je hebt gewoon een groot hart voor HPI Baja :thumbsup: ) , en je begint je verhaal ook heel leuk met een knipoog ( zie boven ) :yes:, laterssss Dr.Dre.;)

Hij heeft ook wel gelijk hoor want een rovan is nou eenmaal niet precies even goed als een HPI. Alleen het kwaliteits verschil is naar de mening van vrij veel mensen te klein om 400~500 meer te betalen voor een hpi.
En ik praat uit ervaring, ik heb 2 echte hpi 5b's gehad en rijd nu al een jaar met een rovan terminator. ;)

Ja ligt er wel errug dik op dat alleen hpi goed is Wiljan,maarruh wat voor 1;1 auto rij je eigenlijk?gewoon belangstelling:D

mzzl danny

Hee jongens, nu moet ik met de billen bloot zekers.

Nou laat ik het zo zeggen, ik vind HPI een leuk merk. Ik rijd meerdere rc auto's van diverse merken en afmetingen, maar bigscale is mijn ding. En het is ooit begonnen met de HPI baja 5b RTR, jawel die paarse. En wat denk je, die heb ik nog steeds. Natuurlijk de upgrade's gedaan in de loop der jaren.
Ook heb ik in de loop der jaren een aantal gasten kennis zien maken met de bigscale hobby via HPI baja, en dat vind ik juist zo leuk. De HPI baja is geen wedstrijdauto vergelijkbaar met Hormann of cleon, maar een beginners/hobby auto rechtstreeks uit de doos zonder allemaal tech. dingen. Opladen tanken en rijden. Die laagdrempeligheid vind ik juist aantrekkelijk.
Ga je ooit wedstrijdjes rijden dan is de mogelijkheid er om de HBC's te rijden met alleen maar HPI Baja's en daar is de instap ook erg laag, zodat je als snel lekker mee kunt rijden. Hoe langer je rijd hoe beter je word, en ja daarom heb ik een Hormann gekocht waarmee ik dit jaar de NK rijd.
De luilakken die de neppers bouwen en met veel winst verkopen verhinderen voor een gedeelte de ontwikkelingen van nieuwe dingen door HPI, en dat is jammer, niet eerlijk eigenlijk.
Wat ik regelmatig hoor is, dat de kwaliteit hetzelfde zou zijn, daar kan ik niet goed tegen. Zeker als je hoort dat dat vooral geroepen word door de leveranciers van die neppers, of dat je bij je HPI baja ook vanaf het begin vanallus voor veel geld moet upgraden, wat ook een leuke hobby is maar zekers niet perse nodig.

Ik doe in de winter ook mee met off-road indoor en daar rijd ik met een.....jawel, HPI firestorm brushed een klasse waar je compleet origineel moet blijven zelfs met de Nicad accu's. En dat is zo lache, echt veel plezier daarmee. Maar ook rijd ik indoor met de Schumacher cougar een aantal wedstijdjes, gaat meteen een stuk harder maar is ook erg competitief, en erg zenuwslopend als de toppers daar ook mee rijden.
On road heb ik een Xray T2 2010 met een flux setje erin, daarmee rijd ik het liefst buiten, soms ook indoor maar ben ik niet zo goed in. Daarom heb ik daarvoor ooit een xray m18 brushless gekocht.
Duss jongens ik rijd niet alleen HPI en het maakt me eerlijk gezegd niets uit wat een ander rijd, zolang het maar geen namaak is, dat vind ik niet eerlijk.

ps Ik heb een VW LT 35 voor mijn werk en een Mercedes viano 220 prive. Ik heb 15 jaar geleden een Mercedes 280S gekocht uit 1971 en die heb ik nog steeds voor de mooie zomerdagen.

En om on-topic te blijven, je raad het al, ik ging voor de Marder. Offffhe een 2e hands HPI Baja? ok skon. Ik zag er zo even nog een staan op dit forum voor 500 euro. zul je wel wat aan moeten doen maar als je 400 bied?? Je weet nooit. Succes.

Laatst bewerkt:
Nou niet echt met de bilen bloot hoor ;) maar jouw passie en gedrevenheid t.o.v. HPI lokt toch wel enige hilariteit uit hier op het forum en vandaar af en toe een geintje tusen door :D
Het doet me deugd dat je i.i.g. wel 1:1 Duits rijdt (ikke ook).
Jouw opvattingen betreffende HPI vs nepper zijn volkomen gegrond alhoewel ik en meerdere mensen al aangegeven hebben dat het prijsverschil tussen de merken van dien aard is dat het wel het overwegen waard is (afgezien van de morele kwestie).Ik hou me voor de rest afzijdig van dit onderwerp want deze discussie zal nooit de neuzen 1 kant op laten wijzen.

Edit: en jij moet de groeten uit Noord Holland hebben :yes:

Laatst bewerkt:
Heej Wiljan ,hahaha jaha,had gehoopt dat je in een skoda of seat misschien wel een uch uche een dacia, 1 ding is helemaal k..t een lt (trouwens die hebben ook van merc.nagemaakt kunnen zelf namelijk geen goeie auto's maken) zowieso een vw,maar die viano is top heb er zelf ook 1 ,en een audi v6 3.0 maarruh viano een beetje gekieteld of niet ?ik heb 240+ pk'tjes en 600nm koppel ,spreekje nog wel;)

mzzl Danny

en topic starter ;koop een ravon en ga rijen , veel plezier.

Hey Wiljan, niet alle "namaak" is slecht ;-)

Uploaded with ImageShack.us

misschien iets voor TS ?

Hey, da's een mooi carretje, zitten zeker 4 schijfremmen op, Enne all alu/carbon zo te zien. En ik denk dat The Great Chris Hemistorm het spuitwerk verricht heeft. En dan die banden........:D
Kost een paar centen maar dan heb ie ook wat.

Hoi Mensen.

Ben eigenlijk wel benieuwd wat het geworden is, een HPI of een :schrik: ROVAN.
Of is het tot op heden nog niets van beide geworden.:rolleyes:

Groetjes

Back