Hee jongens, nu moet ik met de billen bloot zekers.
Nou laat ik het zo zeggen, ik vind HPI een leuk merk. Ik rijd meerdere rc auto's van diverse merken en afmetingen, maar bigscale is mijn ding. En het is ooit begonnen met de HPI baja 5b RTR, jawel die paarse. En wat denk je, die heb ik nog steeds. Natuurlijk de upgrade's gedaan in de loop der jaren.
Ook heb ik in de loop der jaren een aantal gasten kennis zien maken met de bigscale hobby via HPI baja, en dat vind ik juist zo leuk. De HPI baja is geen wedstrijdauto vergelijkbaar met Hormann of cleon, maar een beginners/hobby auto rechtstreeks uit de doos zonder allemaal tech. dingen. Opladen tanken en rijden. Die laagdrempeligheid vind ik juist aantrekkelijk.
Ga je ooit wedstrijdjes rijden dan is de mogelijkheid er om de HBC's te rijden met alleen maar HPI Baja's en daar is de instap ook erg laag, zodat je als snel lekker mee kunt rijden. Hoe langer je rijd hoe beter je word, en ja daarom heb ik een Hormann gekocht waarmee ik dit jaar de NK rijd.
De luilakken die de neppers bouwen en met veel winst verkopen verhinderen voor een gedeelte de ontwikkelingen van nieuwe dingen door HPI, en dat is jammer, niet eerlijk eigenlijk.
Wat ik regelmatig hoor is, dat de kwaliteit hetzelfde zou zijn, daar kan ik niet goed tegen. Zeker als je hoort dat dat vooral geroepen word door de leveranciers van die neppers, of dat je bij je HPI baja ook vanaf het begin vanallus voor veel geld moet upgraden, wat ook een leuke hobby is maar zekers niet perse nodig.
Ik doe in de winter ook mee met off-road indoor en daar rijd ik met een.....jawel, HPI firestorm brushed een klasse waar je compleet origineel moet blijven zelfs met de Nicad accu's. En dat is zo lache, echt veel plezier daarmee. Maar ook rijd ik indoor met de Schumacher cougar een aantal wedstijdjes, gaat meteen een stuk harder maar is ook erg competitief, en erg zenuwslopend als de toppers daar ook mee rijden.
On road heb ik een Xray T2 2010 met een flux setje erin, daarmee rijd ik het liefst buiten, soms ook indoor maar ben ik niet zo goed in. Daarom heb ik daarvoor ooit een xray m18 brushless gekocht.
Duss jongens ik rijd niet alleen HPI en het maakt me eerlijk gezegd niets uit wat een ander rijd, zolang het maar geen namaak is, dat vind ik niet eerlijk.
ps Ik heb een VW LT 35 voor mijn werk en een Mercedes viano 220 prive. Ik heb 15 jaar geleden een Mercedes 280S gekocht uit 1971 en die heb ik nog steeds voor de mooie zomerdagen.
En om on-topic te blijven, je raad het al, ik ging voor de Marder. Offffhe een 2e hands HPI Baja? ok skon. Ik zag er zo even nog een staan op dit forum voor 500 euro. zul je wel wat aan moeten doen maar als je 400 bied?? Je weet nooit. Succes.