Fiala brandstof en elektroprops op sleepmeeting 19 mrt Kampen

GJVO

In Memoriam
Forum veteraan
Even een apart topic gemaakt voor deze mededeling.

Aankomende zaterdag 19 maart is er een sleep/zweefmeeting bij MVC Cumulus te Kampen.
Om de zeer behulpzame club een extraatje te gunnen worden er nieuwe Fiala propellers, brandstof en elektro verkocht en de opbrengst gaat naar de club.

Fiala props zijn handgemaakte props, in de fabriek gebalanceerd en zeer efficient op elektro-aandrijvingen.
Er wordt NIETS via het forum verkocht, je zal echt naar de club moeten komen.

Hier is de links naar het sleepdraadje
http://www.modelbouwforum.nl/threads/sleepmeeting-zaterdag-19-maart-brandstof-en-elektro.236513/

De volgende maten en aantallen zijn beschikbaar, er zitten ook custom maat propellers tussen die ik heb laten maken.
Alles is gelakt houtkleur
Prijs is de helft van de spoed in inch + 2 euro
Dus 20 inch is 10+2 euro= 12 Euro

Elektro:

2x 14x15
1x 18x10
1x 18x12
1x 18x18
3x 19x12
1x 19x18
7x 21x10
2x 22x10


Brandstof:

1x 18x14
2x 19x16
2x 22x10
2x 24x10
1x 26x10
1x 27x10
1x 28x10
1x 28x14


Gert-Jan
 
Ik had nog een mailtje gestuurd over de nieuwere E propellers,waarom ze ietsjes groter zijn nu dan de oude en de einden niet meer spits maar "vlak"



dit is het antwoord wat ik kreeg
Hallo!
Many thank´s for Your Email!

The new elektro propellers Fiala E3 will replace the standard elektro
propellers soon.
The E3 is the moder design with better effency and less noise.

Mit freundlichen Grüßen,
Ihr HEPF Info Team
Manfred Pfeiffer

En zie ook nog hun verhaal hier over
http://www.hepf.at/fiala-propeller-elektro-und-elektro-e3/

Ik gebruik inmiddels de nieuwe E3 19 x 10 op mijn Wott Xtreme

HEPF GmbH
Dorf 69
6342 Niederndorf
Austria

www.hepf.at
Tel: +43 5373 570033
Fax: +43 5373 570034
 

Bijlagen

  • 20160226_222838 (1).jpg
    20160226_222838 (1).jpg
    95,5 KB · Weergaven: 151
Laatst bewerkt:
Ik kreeg enkele maanden geleden al een mailtje van Fiala dat ze bezig waren met nieuwe props.
Het profiel is iets dikker geworden ivm de toenemende vermogens in elektro.
Volgens Fiala is het rendement gelijk (wat knap is bij een dikker profiel)
De tips werd niet over gesproken, misschien is dat productietechnisch makkelijker.
De tips worden rechthoekig gefreest en dan nabewerkt door een mannetje met een schuurpapiertje.
Als je die productie ziet lag je je ziek.
1 mannetje schuurt de hele dag, de andere spuit, weer een andere zit de hele dag te balanceren met blanke lak.
Geweldig!

GJ
 
  • Like
Reactions: J.B
Ik kreeg enkele maanden geleden al een mailtje van Fiala dat ze bezig waren met nieuwe props.
Het profiel is iets dikker geworden ivm de toenemende vermogens in elektro.
Volgens Fiala is het rendement gelijk (wat knap is bij een dikker profiel)
De tips werd niet over gesproken, misschien is dat productietechnisch makkelijker.
De tips worden rechthoekig gefreest en dan nabewerkt door een mannetje met een schuurpapiertje.
Als je die productie ziet lag je je ziek.
1 mannetje schuurt de hele dag, de andere spuit, weer een andere zit de hele dag te balanceren met blanke lak.
Geweldig!

GJ
Dit is mijn setup op de Wot tXtreme.
Motor de Scorpion S-5535- 190 Kv op 2x 6 S lipo,s 5300 van SLS en een Fiala E3 prop. 19 x 10 .
De kist weegt ruim 8 kilogram. Maar kan aan de prop hangen.
De motor "trekt" op vol gas onbelast op de grond dan 72 ampere.
En de fiala bevalt me dan ook prima.
De eerste sleeps achter de rug met een ASW22 4 meter span en dat gaat eenmaal in de lucht met half gas nog prima.
 
Ik denk dat je (ligt aan je regelaar en grondspeling) nog wel een tikkie groter kan.
Hij zal nu in de lucht zo'n 60A trekken?
Iets minder spoed (is meer trekkracht) en iets meer diameter.
21x10 zou denk ik efficienter zijn, als het past....
Volgens mij kom je dan op zo'n 14 kilo statische thrust.
 
Ik denk dat je (ligt aan je regelaar en grondspeling) nog wel een tikkie groter kan.
Hij zal nu in de lucht zo'n 60A trekken?
Iets minder spoed (is meer trekkracht) en iets meer diameter.
21x10 zou denk ik efficienter zijn, als het past....
Volgens mij kom je dan op zo'n 14 kilo statische thrust.

Kan ik nog altijd proberen, dank voor je reactie.
Hier nog ff een filmpje van het productie proces, wat jij zo mooi omschreef:)


En ja het schurende mannetje komt voorbij ha ha
 
Ja, maar dit filmpje is mooi geregiseerd.
Ik heb wat filmpjes gezien toen ik bij Toni Clark op visite was..
Dan zie je pas echt dat het een oude varkensschuur is, alle mannetjes met sigaretjes, bierbuikjes en zo aan het zagen, schuren, lakken.
Allemaal zonder bescherming.
En dan loop je een deur door en dan staat daar mijnheer Valach, want dat zit in de schuur ernaast.
Daar worden de motoren gebouwd en ook zijn eigen volledig aluminium modelvliegtuig.
2 straten verder schijnt ZDZ te zitten.
Het zou een reisje waard zijn om daar eens te gaan kijken...

GJ
 
  • Like
Reactions: J.B
Back
Top