Fiberclassics Sptifire MK 9 Schaal 1:4

Wat ik probeer uit te sluiten is dat ik naderhand ineens iets hoor of zie,en dat ik er niets meer aan kan veranderen.:oops:

Mailtje naar Andreas Gietz? Beetje modelbouwer die zijn kits verkoopt heeft natuurlijk wel een antwoord hoe hij dat had opgelost.

pink spifire

Kijk, dat zijn de echte kenners! :worship:

Wat nu, Martin!:confused:

jan.

graag nog even een opmerking betreffende de pink spitfires:
dat waren dus Mk IX's met een oblique camera (schuin opzij) om op lage hoogte bij hoge snelheid fotos te kunnen maken. Achter de cockpit zit links een radio luik waar de camera in werd geplaats, en het luik werd een
rond glas met een stroomlijn fairing. Gezien de precisie van het afweervuur op lage hoogte bleek de spit in pink kleur redelijk onzichtbaar te blijven.

Er waren slechts enkele squadrons waar soms 4 a 6 Mk IX's in gebruik waren, en voornamelijk aan het einde van de oorlog; laat 1944 tot einde oorlog.

De Pink Mark XI Spitfire is de PL965, beter bekend als de oude Overloon Spitfire uit Nederland. Het werd pink geschilderd in de hoop meer airshow boekingen te krijgen.
De PL965 vloog bij No.16 Squadron waar ook pink Spitfires waren.
aerohar

Hallo Aerohar,

Bedankt voor je reactie en toevoeging van je info. ( ik had trouwens geloof beloofd
om nog e.e.a mbt de roze pr Mk IX uit te zoeken...;) ...)

In ieder geval vindt ik het wel leuk, dat zo een on-conventionele kleur
op een warbird zo veel losmaakt qua reacties....:bye:

Martin

Kippevel krijg ik van het geluid wat deze motoren produceren!!!!

Mvgr hans

Ben een jaar of wat geleden met Martin naar Duxford (flying legends) geweest,
de show begon met tien (10 !) spits tegelijk in de lucht... je weet gewoon niet wat je overkomt,
ongelooooofelijk gewoon!..

Frank

Hoi Jan,

de eerdere typen van de Spitfire hadden Rolls-Royce Merlin motoren geinstalleerd. Vanaf de mk12 werdt de Rolls-Royce Griffon gebruikt die de tegengestelde richting draait.

Hoi Martin,

mooi project. Ik heb nog een half afgebouwde Pica Spit 1:5 liggen ( nog steeds wachtende voor bijna half jaar voor de motorkap etc van Richard Rawle ). Je hebt wel mijn kleurenschema ingepikt :( maar ja ...... dan komen er twee in 'roze'. De mijne wordt een FR9. Blijf je draadje volgen.

Groetjes, Edwin

Hoi Edwin,

Bedankt voor je compliment....:proost:
Voor wat je kleur betreft, Het kan zo maar zijn dat je dadelijk alleen een roze hebt. ....:confused:
Mijn spuiter ( F uit D) wil hem spuiten, maar heeft ook zo zijn eisen qua kleurstelling..:agrue:
Misschien.......

Martin.

Hoi Edwin,

Bedankt voor je compliment....:proost:
Voor wat je kleur betreft, Het kan zo maar zijn dat je dadelijk alleen een roze hebt. ....:confused:
Mijn spuiter ( F uit W) wil hem spuiten, maar heeft ook zo zijn eisen qua kleurstelling..:agrue:
Misschien.......

Martin.

FF een correctie, wil geen misverstand met de spuiter

Ha die Teus,

Bedankt voor je subtiele hint...:worship:.
De ICT die de productiefiteit reguleerd tussen de bovenkamer en het uiteinde van mijn armen is niet optimaal geloof ik....:wink::mrgreen:
Drukke baan help er ook niet echt bij geloof ik. Mijn productieschema loopt tot ergernis van mezelf achter......:onweer::onweer:
Al die lezers die ik teleur moet stellen... maar ik maak het goed, ik moet wel...
:proost:

ASH... Fiberclassics was niet goedkoop, Clark is onbetaalbaar, maar ook heel mooi. Toch ben ik helemaal happy met de Fiberclassics Spit.

Martin

Beter rustig jaren aan een model bouwen dat goed is dan snel en eindigen in een crash...

echt mooi vind ik m vooral de riveting!

Maar zo'n clarks motor kan er toch wel inpassen? althans desnoods de uitlaten! mooier dan zo'n lelijk gat in de hood!

ASH

de spit ziet er goed uit het is een zeer goed vertegenwoordigt model
aleen nog een merk met een mk 9 het is ook wel de meest leverbare spit
ben benieuwd
meschien moeten we een keer een spitfire meerting organiseren

Back