Field force 9

• Topicstarter Topicstarter hans
  • Startdatum Startdatum
H

hans

Guest
Hoi allemaal,

IK heb drie maanden geleden een field force 9 gekocht, afgelopen weekend tijdens het vliegen was ineens het display blank (niet zwart door zonnewarmte oid). zender bleef gewoon werken, het toestel geland, zender uit en weer aan gezet, display was weer normaal, en na die tijd geen last meer gehad.
Robbe/futaba servicedienst gebeld, had er ook niet echt een verklaring voor.
Mijn vraag is heeft er nog iemand deze ervaring? Zoja wat was de oorzaak en wat is er aan gedaan?

Vriendelijke groet Hans

Eigenschappen van LCD.. Komt volgens mij wel door het zonlicht. Omdat het om een vloeibaar (liquid) display gaat is het erg gevoelig voor grote temperatuursverschillen.

Ik heb het ook bij m'n GSM en bij m'n zender ook weleens.. (J/R) maar dan gaat het om enkele seconden. Als het zo lang aanhoudt is er vast wel een verklaring voor...

Eigenschappen van LCD.. Komt volgens mij wel door het zonlicht. Omdat het om een vloeibaar (liquid) display gaat is het erg gevoelig voor grote temperatuursverschillen.

Als een LCD display (te)warm wordt, blijkt dit doordat het display helemaal zwart wordt, maar niet door dat dan de tekst verdwijnt, bij mijn weten.

Groetjes Hans

Hans,

Het probleem kan hier een kontaktprobleem zijn. Als de zender warm wordt door de zon kan het gebeuren dat het flexibele printje dat naar het display gaat een beetje slecht kontakt maakt.
Als je wat van de elektronica afweet kan je voorzichtig proberen dat op te lossen maar pas op als je niet precies weet wat je doet kan je het probleem ook erger maken. Het printje zit namelijk meestal op de display print gelijmd. Als het helemaal los gaat krijg je het NIET meer vast en zal het display vervangen moeten worden.
Voorzichtig dus!!!

de fieldforce 9 staat bekend door dit soort problemen.
de mijne heeft het regelmatig als ik hem uitzet dat er lijnen in het beeld blijven staan die langzaam wegtrekken, of even terug aan en weer uit en dan zijn ze ook weg.
volgens futaba is het onschuldig.

gerard_nl zei:
de fieldforce 9 staat bekend door dit soort problemen.
de mijne heeft het regelmatig als ik hem uitzet dat er lijnen in het beeld blijven staan die langzaam wegtrekken, of even terug aan en weer uit en dan zijn ze ook weg.
volgens futaba is het onschuldig.

Hoi Gerard,

Wat jij beschrijft, het langzaam wegtrekken van die zwarte strepen, wordt door Robbe onderkent, en omschreven als een schoonheids foutje in de elektronica, maar volkomen onschuldig.
Maar het totaal wegvallen van het display geeft me een wat minder goed gevoel, het begint met het display, en wat is het volgende wat wegvalt?

Groetjes Hans

ik moet zeggen dat ik inderdaad nog nooit het display compleet uit heb zien valllen.
had je toevallig een polaroid zonnebril op?
dan is het in sommige kijkhoeken ook wel eens weg het beeld.

gerard_nl zei:
ik moet zeggen dat ik inderdaad nog nooit het display compleet uit heb zien valllen.
had je toevallig een polaroid zonnebril op?
dan is het in sommige kijkhoeken ook wel eens weg het beeld.

Nee ik had geen polaroid zonnebril op, het was een mogelijkheid geweest, maar het was echt de zender.

Ik heb ook zo'n zender en als ik hem uitzet dan verschenen twee horizontale lijnen op de zelfde plaats en op een gegeven moment zijn deze lijnen definitief uitgevallen als de zender aanstaat.
gellukig is dit nu opgelost nadat ik hem opgestuurd heb en nu verschijnen er willekeurig blokken of strepen, maar ik zet hem voor de zekerheid maar niet in de zon als ik deze berichtjes leest.

Back